U prvom dijelu priče o brendiranju pisali smo o tome kako komunicirati brend na društvenim mrežama i kako ga graditi. U drugom dijelu ćemo se osvrnuti na to kako ga ugraditi u svijest korisnika i povezati se s njima – kako postići brending.
Možda zvuči nepotrebno pisati, ali svejedno želimo naglasiti: budite konzistentni – koristite brendirane fotografije, poruke, odgovore, imajte konzistentan obrazac ponašanja jer korisnik prima informaciju od vas na istom mjestu gdje je prima i od najboljeg prijatelja. To znači da se i brend mora ponašati kao i njegovi prijatelji, imati karakter i prepoznatljive poruke. Imate priliku svaki dan komunicirati s korisnikom 1 na 1, brend dobiva ulogu osobe, prijatelja ili poznanika kojeg korisnik sreće na ulici, odnosno na „zidu“ u ovom slučaju. Nemojte često mijenjati vizuale stranice, čestim mijenjanjem izgleda stranica i nekonzistentnom komunikacijom korisnik gubi pažnju, scrola preko vaših objava jer mu nisu poznate, u njegovom pamćenju je neka druga slika, a vi postajete smetnja na njegovom zidu. Bez obzira na to koliko društvenih mreža koristite, sve međusobno moraju biti povezane i komunicirati istu poruku, jer je velika vjerojatnost da korisnik koji prati vaš brend na Facebooku, prati ga i na Twitteru.
Brending u službi „brand engagementa“
Brendiranje je dugoročan proces, ne postiže se ništa preko noći. To je izgradnja karaktera nečeg neživog. Udahnuti život uredskoj opremi – zvuči jednostavno, zar ne? :-)
Kada upoznamo novu osobu, prvi dojam o njoj steknemo na temelju njenog fizičkog izgleda, a tek s vremenom, kroz razgovor i druženje upoznamo njegov karakter, osobnost, pozitivne i negativne strane. Primjenite taj pristup i s vašim brendom na društvenim mrežama, polako i pravilnim redosljedom upoznajite ciljanu publiku s njim.
Korisnicima treba dati razlog da se svakodnevno uključe u komunikaciju s brendom i više od toga, da pozovu prijatelje, poznanike i članove obitelji da naprave isto. To će napraviti samo ako smatraju da imaju neku korist od tog brenda – bilo to nešto konkretno (popusti, bonovi…) ili nekakvi savjeti, opuštajuće informacije, zabava. Kada korisnik osjeti da je poruka upućena samo njemu on taj brend doživljava kao i svaku poruku u news feedu koja dolazi od nekog njegovog prijatelja, a u poruci je sadržan identitet tog brenda koji mu se usađuje u pamćenje.
Emocije u službi brendinga
Brand se gradi tako da se korisnici emotivno vežu za njega, za poruke koje šalje. Znamo da se odluke o kupnji donose na temelju emocija, zbog toga ne morate uvijek prikazivati direktno proizvode ili usluge, dapače, izbjegavajte takav način komunikacije. Prikažite nešto što predstavlja vašu brend vrijednost, neku dodanu korist koju imaju od vašeg brenda.
Na primjer, prodajni centar u kojem možete pronaći praktički sve, od odjeće, igračaka do kućanskih aparata. On bi zaista svaki dan na svom profilu mogao prikazati po jedan proizvod kojeg ima u kolekciji, s lijepom sličicom brendiranom logom prodajnog centra, i pozivati korisnike da ga dođu kupiti. Međutim, poruka koju on šalje je tehničke prirode: to je prodajni centar u kojem možeš pronaći svašta, ima toliko toga da ne možeš ni zapamtiti što se svaki dan prikaže, ali to nije ni bitno jer danas ima toliko trgovačkih centara da ću sigurno u svakom pronaći što mi treba. Taj isti prodajni centar ima neke svoje brend vrijednosti, slogan i poruke koje šalje. Orijentiran je na obitelj, a to otvara prostor da se emotivno poveže s jednom majkom koja cijeli dan radi i posprema po kući, brine se za obitelj i na kraju radnog dana malo odmori uz računalo. Kada u takvom emotivnom stanju vidi poruku s kojom se može poistovjetiti, dobivamo pozitivnu reakciju i ugrađivanje u svijest poruke „Za tebe i tvoju obitelj“. Idući put kad bude htjela kupiti novu vazu za cvijeće i majicu za sina, sjetiti će se tog centra kao mjesta gdje može pronaći sve za svoju obitelj. Bitan je sadržaj, kako kaže Gary Vaynerchuk: „U vremenu društvenih mreža, ne vladaju informacije, kraljuje sadržaj.“ Plasirajte zanimljiv i koristan sadržaj!
Izgradite brend na društvenim mrežama
4 stupa izgradnje brenda na društvenim mrežama:
• Percepcija – okupirajte misli, prvenstveno vizualno, korisnika, neka se vaš logo i boje ugrade u svijest korisnika.
• Komunikacija – koristite ovu prednost, komunicirajte, uvijek i sa svima. Imate zlatni gral marketinga – korisnici sami žele komunicirati o vašem brendu i s njim. Ne propuštajte tu priliku!
• Iskustvo – motivirajte korisnike da budu dio brend iskustva, dajte im sadržaj koji izaziva pozitivnu emotivnu reakciju kod njih, što je jača emocija, to bolje za vaš brend.
• Brand promise – neka im vaša dodana vrijednost zaista bude vrijedna i korisna, a ne prazna priča.
I za kraj, poruka Martina Lindstroma: „Brendovima u budućnosti neće upravljati korporacije, nego korisnici!“. Vi možete sudjelovati zajedno s njima i usmjeravati ih, ako dovoljno profesionalno i kreativno pristupite poslu.
Pazite li na brending društvenim mrežama? Kakva su vaša iskustva?
Slike preuzete sa:
1. http://www.uxbooth.com/articles/consistency-key-to-a-better-user-experience/
2. http://www.channelate.com/2012/11/12/nice-to-meet-you/
3. http://beloved-brands.com/inc/
4. http://blog.thenounproject.com/post/13118286227/design-guidelines-for-user-submissions
Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] kojoj se može pronaći zanimljivih i korisnih blog postova, istraživanja i seminara. O važnosti kreiranja zanimljivog sadržaja za korisnike na društvenim mrežama smo i mi prethodno pisali. Zbog toga ćemo ovdje istaknuti samo neke od bitnih činjenica i savjeta za uspješan content […]