Odnedavno se u većini tekstova i članaka vezanih za društvene mreže spominje Pinterest kao novi hit među društvenim mrežama. Ova činjenica ne čudi jer je u dvije godina postojanja Pinterest skupio otprilike 15 milijuna članova.
U čemu je “kvaka” s Pinterestom pročitajte u nastavku.
Za početak – ograničenja
Ono što je bitno za naglasiti je da se Pinterestu ne možete priključiti kao i većini društvenih mreža, već vam je potreban poziv. Poziv možete dobiti od prijatelja koji se već pridružio mreži ili možete zatražiti od Pinteresta da vas pozove, što je često vremenski duža opcija.
Za registraciju je potrebno imati korisnički račun na Twitteru ili Facebooku putem kojeg Pinterest automatski preuzme dio podataka. Nadalje, za razliku od Facebooka Pinterest još uvijek ne razlikuje osobni profil i stranicu brenda, a ne postoji ni mogućnost oglašavanja.
Nije sve u ograničenjima
Koncept Pinteresta je virtualna ploča na kojoj objavljujete tj. pin-ate razne sadržaje (fotografije, slike, tekst ili video). Svaka ploča ima svoje ime i kategoriju, a pinovi opis. Ovaj koncept vam se možda čini idealan za brendove koji prodaju isključivo vizualni identitet, ali niste u pravu – npr. Američka nacionalna straža ima svoju stranicu.
Za početak dodajte Pin it oznaku uz ostale društvene mreže na vašu web stranicu, pogotovo ukoliko imate i blog. Da ne biste mislili da je komunikacija jednosmjerna svaka stranica ima svoj vlastiti RSS feed koji možete iskoristiti, bilo na Facebooku ili u obliku widgeta za WordPress. Pinterest nudi integraciju sa Facebookom i Twitterom što svakako treba iskoristiti.
Sama ideja Pinteresta zahtjeva kreativnost pa dajte mašti na volju što ne znači da se slijepo držite samo teme svog poslovanja. Za primjer pogledajte Oreck ili Vineyard Brands. Osim što reklamiraju svoj brend imaju i mnogo ploča koje koriste za privlačenje korisnika, a nemaju direktno veze sa brendom. Također ploče su iznimno posložene na način da pričaju priču koja će vas zainteresirati i natjerati da pregledavate dalje. Ono što je zgodno za iskoristiti je ideja Facebook Timelinea, kreirajte ploču koja priča o vašem poslovanju i učinite je vidljivom svim korisnicima. Rasporedite pinove vremenski jer ćete u protivnom zatrpati fanove e-mail notifikacijama u kratkom vremenu.
S druge strane nemojte se fokusirati na samo jednu ploču, pinajte raznoliko. Osim pinanja koristite i opciju repin, slijedite korisnike (pogotovo jake brendove, sigurno će vas fanovi primjetiti) i likeajte njihov sadržaj. Osim toga komentirajte pin-ove, označite pinnere koji su podijelili vaš sadržaj i zahvalite im. Ukratko – upustite se u konverzaciju.
Nemojte zaboraviti na kvalitetu sadržaja kojeg objavljujete, pogotovo ako su u pitanju slike te dodajte vodeni žig na autorske radove. Možete kreirati vlastiti gift shop jer Pinterest nudi mogućnost oznake cijene na vrlo jednostavan način – upisivanjem oznake valute i iznosa. Ponudite pomoć fanovima kreiranjem interaktivnog helpdeska sa tutorialima u slikama i videima.
Prilikom objave koristite ključne riječi i hashtagove koje opisuju što objavljujete kako biste olakšali fanovima pretraživanje. Pogledajte tko je podijelio vaše pinove tako da upišete http://pinterest.com/source/imestranice.com/ , pratite “recent activity” i podesite Google Analytics za praćenje prometa.
Za kraj…
Sve navedeno zvuči super, ali postoji mogućnost da se ne snađete u svijetu Pinteresta (ili barem vi to mislite). Uključite “suradnike” koji će pinati sa vama što je izvor raznolikosti pinova koji smo ranije spomenuli. Pratite stranice koje su vam zanimljive i konkurenciju, mnogo ćete naučiti. Osobno još uvijek otkrivam čari Pinteresta, pridružite mi se na Ivana Skelić, nemojte biti pasivni i navalite na pinanje!
Pratite Akciju:
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Kratko i jasno. Lijep članak o Pinterestu.