Radite social media marketing. Pišete blog. Organizirate webinare. Pišete ebook-ove. Kreirate sadržaj. Radite newsletter marketing. Sve po P.S.-u, ali na kraju, nemate pojma tko su vam “kupci” i kako povezati sve te kanale. Imate Matu Matića u svojoj newsletter bazi (mi koristimo MailChimp i super je), ali ne znate koliko često Mate posjećuje vašu web stranicu i za koje usluge je zainteresiran. E tu dolazi marketing automatizacija.
Wikipedija marketing automatizaciju definira kao:
Marketing automation refers to software platforms and technologies designed for marketing departments and organizations to more effectively market on multiple channels online (such as email, social media, websites, etc.) and automate repetitive tasks.
Ako imate postavljenu marketing automatizaciju, možete povezati sve svoje online kanale i pratiti svakog korisnika po svim vašim kanalima koje on posjećuje. Na slici ispod pogledajte kako to izgleda u praksi:
Marketing automatizacija se odnosi na korištenje tehnologije i definiranih procesa i pravila. S tehnološke strane, to znači korištenje raznih online platformi (poput Act-On, HubSpot ili Marketo) i povezivanje svih vaših kanala preko odabrane platforme. Kao primjer, pogledajmo što Act-On nudi:
Nakon integracije softverskog rješenja na vašu web stranicu, sljedeći korak je pripremiti procese i pravila, kako bi točno znali što uraditi nakon što posjetitelj učini određene aktivnosti. Na primjer: posjetitelj je preuzeo vaš ebook o content marketingu, pogledao webinar na istu temu te pročitao više od 5 blog postova koji se tiču content marketinga. Iz toga možete zaključiti da ga zanima content marketing, ali ručno pratiti svakog korisnika i ručno mu slati ponude i mailove bi bilo nemoguće, pogotovo ako imate bazu od nekoliko (desetaka) tisuća kontakata. U tom slučaju, postavite pravila koja će se automatski izvršavati, poput slanja emaila ili postavljanja novog zadatka u vašem CRM-u, te time značajno skraćujete vrijeme za vođenje brige o svojim kontaktima + propuštate puno manje prodajnih prilika.
Marketing automatizacija se može gledati kao veza između odjela marketinga i odjela prodaje. Odjel marketinga kreira sadržaj i kampanjama dovodi posjetitelje na web stranicu, koji konzumirajući taj sadržaj postaju kontakti s imenom i prezimenom u CRM-u. S pomoću automatizacije, odjel prodaje može vidjeti koji kontakti su redovno aktivni, što ih konkretno zanima i samim time im individualno pristupiti.
Kakva je situacija u Akciji?
Mi u Akciji (još) nemamo provedenu potpunu marketing automatizaciju (premda idemo u tom smjeru), ali i s poluautomatizacijom postižemo odlične rezultate. Također, za naš projekt FenixApps razmatramo uvođenje marketing automatizacije kako bi učinkovitije vodili brigu o našim resellerima i potencijalnim kupcima naših proizvoda, s obzirom da ručno praćenje nekoliko stotina leadova postaje nemoguće. Kako budemo uvodili marketing automatizaciju pisat ćemo o tome na ovom i FenixApps blogu, a kako smo partneri s platformom Act-On možemo ponuditi klijentima kompletnu uslugu uvođenja marketing automatizacije i direktnu podršku za sve aktivnosti.
Što mislite o marketing automatizaciji? Jeste li razmišljali o uvođenju u svoje poslovanje?
Izvor slike:
Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Odgovori