U našem prvom članku o korištenju društvenih mreža u turizmu, kritizirali smo turističke djelatnike zbog nekorištenja društvenih mreža za promociju svojih usluga. Najavili smo seriju članaka kojima želimo educirati turističke djelatnike o korištenju društvenih mreža, kako bi još više privukli strane i domaće turiste i prodali im svoje proizvode i usluge. Premda bi svi očekivali da ćemo početi sa pričom o Facebooku, mi idemo suprotnim putem: danas ćemo se osvrnuti na geolokacijski marketing i korištenje društvene mreže Foursquare.
Foursquare je geolokacijska društvena mreža koja broji preko 15 milijuna korisnika. Nećemo se baviti opisivanjem kako se koristi Foursquare; ako vas zanima, pročitajte članak Foursquare vodič od F do E: Sve što ste ikad željeli znati o popularnom lokacijskom servisu. U Hrvatskoj i nema veliku popularnost (manje od 10.000 korisnika), ali vani da, i stojimo iza toga da ga svi hoteli/kampovi/restorani mogu iskoristiti kako bi privukli nove goste. Na konferenciji Web::Strategija 13 kolega Željko Riha je pričao o mogućnostima korištenja Foursquarea u turizmu. Sa njegovog bloga prenosimo neke od prednosti korištenja Foursquarea:
- saznajte što korisnici misle o Vašem poslovanju; mišljenja i recenzije mogu biti pozitivne ali i negativne, a Vi želite saznati i za negativne strane, kako bi mogli poboljšati ponudu ili uslugu
- ako korisnik u nekom mjestu traži restoran s dobrim preporukama (tips), mapa će mu prikazati Vaš lokal ukoliko se nalazite u njegovoj blizini
- korisnici sadržaje s Foursquarea mogu podijeliti i na Twitteru i Facebooku što dodatno pomaže u promociji
- korisnicima možete ponuditi posebne ponude i popuste i kupone koji ih pozivaju na akciju u real-time-u
- mobilni marketing je sve popularniji, a korištenje geolokacijski bazirane društvene mreže poput Foursquarea je ulog u budućnost
Što učiniti?
- Kreirajte ili claim-ajte lokaciju svog objekta. Bitno je da ste vi prepoznati kao vlasnik lokacije i da možete upravljati njome.
- Popunite sve podatke o svom objektu: adresu, kontakt podatke, radno vrijeme…
- Kreirajte posebnu ponudu. Nagradite mayora ili nagradite korisnike za svaki check-in.
- Nastavno za korak 3, educirajte osoblje o tome što učiniti sa gostima koji im dođu i pokažu mobitel sa potvrđenom nagradom. Jednom mi se dogodilo da sam za treći check-in osvojio koktel u jednom kafiću, pokazao to konobaru, a on nije imao pojma o čemu je riječ. Takve stvari će samo stvoriti frustraciju i ljutnju kod gosta, pa se potrudite izbjeći ih.
- Pratite komentare i savjete korisnika. Ako su već tri korisnika napisala da je odrezak u vašem restoranu žilav i neukusan, velika je vjerojatnost da je to stvarno tako. Iskoristite negativne komentare korisnika kako bi popravili kvalitetu usluge; iskoristite pozitivne komentare korisnika za privlačenje novih.
Primjer: Angelo and Maxies Steakhouse
Željko je u svojoj prezentaciji kao studiju slučaja naveo restoran Angelo and Maxies Steakhouse, koji je zahvaljujući Foursquareu ostvario 18.000$ prihoda. Naravno, ovakve iznose ne možete očekivati u Hrvatskoj, ali zahvaljujući Foursquareu sigurno možete predstaviti svoju ponudu i privući novu klijentelu.
Kakva su vaša iskustva sa korištenjem Foursquarea u poslovne svrhe? Mislite li da domaći turistički djelatnici mogu iskoristiti potencijal Foursquarea i ostvariti povrat investicije?
echo adrotate_group(11);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] Foursquare u službi turizma […]