Svi koji imaju doticaj s društvenim mrežama susreli su se s oglašavanjem na Facebooku, bilo kao oglašivači ili konzumenti oglasa. Mnogi za oglašavanje koriste Boost post, a nama i nije baš omiljen. U nastavku pročitajte zašto smatramo da Boost post i nije najbolja opcija za oglašavanje na Facebooku.
S obzirom na prethodne promjene Facebook algoritma, doseg (reach) objava, odnosno broj ljudi koji je vide je sve manji i manji. Jednostavno je, morate platiti da bi vaš post vidjelo više ljudi. Najjednostavniji način za povećanje dosega je boostanje posta i mnogi se odlučuju upravo za taj način oglašavanja – jednostavno je, brzo i relativno efikasno. Zašto samo relativno efikasno objasnit ćemo u nastavku.
Ograničeno targetiranje
Boost post nudi tek ograničen izbor za targetiranje i ako imate specifičnu ciljanu skupinu ne preporučujemo ovaj oblik.
Boost nudi tek nekoliko opcija u targetiranju, pa možete izabrati između:
- People who like your page
- people who like your page and their friends
- people similar to people who like you page
- people you choose through targeting
Zadnjom opcijom možete targetirati korisnike prema zemlji, dobi, spolu i interesima koji su još uvijek jako ograničeni.
Možemo reći da je Boost post odličan ako su ciljna skupina fanovi stranice, ali što ako oglašavate proizvod koji bi mogao zanimati i širu skupinu. Možete odabrati targetiranje fanovima i njihovim prijateljima. Što točno znate o prijateljima vaših fanova? Ako tražite samo velike brojke, samo naprijed, ali ako tražite konkretne rezultate onda ovo nije za vas. Zar vam je cilj da se oglašavate nerelevantnoj skupini i u konačnici rasipate novac?
Za razliku od Boost posta, putem Ads managera možete dosta preciznije targetirati publiku, počevši od interesa do mjesta prikazivanja oglasa. Dok boostanjem samo plasirate post u desktop i mobilnom News Feedu, putem Ads managera možete birati između desktop i mobilnog news feeda ili trake za oglase na desnoj strani news feeda u kojoj su oglasi od nedavno veći i vidljiviji, pa predlažemo da razmislite i o ovome.
Nemogućnost kontroliranja cijene bida
Još jedna stvar koja vas ograničava u Boost postu je da vam se nudi samo opcija optimized CPM i ne nudi vam se mogućnost kontroliranja cijene koju plaćate za na primjer klik, što opet može dovesti do toga da skuplje plaćate nego da odredite maksimalnu granicu. Kod manjih iznosa ne postiže se velika razlika u cijeni, ali ako se radi o velikim iznosima velika je razlika da li vam je CPM 0,10 ili 0,20$.
Putem Ads managera, a naročito Power Editora, možete birati osim optimiziranog CPM, i ručno određivanja maksimalne cijene koju biste platiti bilo za 1 klik ili za 1000 prikazivanja. Osim toga, Power Editor nudi odličan izbor plaćanja ovisno o tome što želite postići, bilo veći doseg ili veći broj klikova.
Dobar je stvar što Boost post svejedno možete korigirati ako odete u Ads manager, ali zašto onda raditi dvostruki posao?
U konačnici, ako želite na brzinu promovirati post svojim fanovima u redu je, izaberite Boost post, ali ako ciljate na specifičniju ciljnu skupinu i tražite kvalitetnije rezultate, otvorite Ads manager i pozabavite se oglasima, istražite sve mogućnosti i dobre strane preciznijeg targetiranja ciljane skupine.
Kakva su vaša iskustva s Boost postom?
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Ovaj post mi je otvorio oči!
U zadnje vrijeme samo boostam, rezultata nikakvih. Primjenit ću opisano, jako dobar post.
Dobar je svaki način za privući nove posjetitelje pa tako i Facebook add’s ali ipak mislim da je G+ sa dobrim postovima bolji a i besplatan je. Ako se netko želi oglašavati uz minimalan trošak onda je to definitivno Google add’s,
Mićel hvala na savjetu. Iz našeg iskustva stvari nisu tako jednostavne i jednoznačne, ali kao što kažete dobro se oglašavati. Način i rezultati naravno ovise i o onome što si možete priuštiti.
Naravno da sve košta ali prije postavljana oglasa trebate,kao prvo dobro proučiti ključne riječi koje mislite koristiti.
Ako je oglas dobro planiran (ključne riječi i postaviti gdje će se oglas prikazivati ) moguće je doči do cijene od par lipa po kliku.
Preporučam da krenete sa minimalnom ponudom za klik, ako vidite da se oglas ne prikazuje postepeno dižite ponudu dok se oglas ne počme prikazivati kako sta htijeli, naravno ako vam cijena za klik i dalje odgovara.
[…] (Pre)često čujem kako se govori da je Facebook oglašavanje jednostavno i da tu samo treba kliknuti na Boost post i eto ga. Nivo samokontrole koji je potreban da ostanem smiren i samo se nasmijem je ogroman, jer takva izjava samo pokazuje neznanje osoba koje se bave Facebook oglašavanjem. Hajde kada to kažu «klijenti», koji ipak ne moraju sve znati, ali kad sam shvatio da agencijski ljudi pričaju istu stvar… e to nije nikako dobro. Još smo prošle godine pisali zašto nam boost post nije omiljen. […]
Gospodo, pozdrav svima. Imam svoju agenciju i bavim se internet oglasavanjem. Boost post je namjenjen amaterima, i slazem se stim. Ali cilj Fb je imati milijardu i pol oglašivaca. Njihov cilj nije da znanje i alati ostaju unutar agencija nego upravo suprotno. Cijela prica idu u smjeru “ponudi oglasavanje milijardu ljudi po 1 dolar i zaradi milijardu dolara”. Agencije će sve manje imati posla u oglašavanju jer to nije cilj Googla i Facebooka. Šta vi mislite o tome? Lp
Pozdrav Gordane, zahvaljujemo na komentaru. Iz naše perspektive (prema iskustvu i trendovima koje pratimo) najkraći mogući odgovor bi bio da se ne slažemo s vašom tezom, a najkraće objašnjenje je da Facebook i Google idu na kvalitetu, a ne na kvantitetu. Obrazloženje navedenog zahtjeva najmanje jedan post na našem blogu, pa možda uskoro budete i čitali o tome. :)
Lijep pozdrav!
Facebook i Google vam nude tehnologiju, a korisnici odlučuju o kvaliteti sadržaja. Zar milijardu i pol korisnika FB nije kvantitet?
Gordone, “kvaliteta, a ne kvantiteta” u odgovoru odnosi se na sadržaj (i oglase). Naravno da i jedni i drugi žele imati što više korisnika i da je to dobro i za oglašivače.
Ne, rekli ste da Googe i FB ne idu na kvantitet, pa sam samo spomenuo brojku.
LP