U posljednje vrijeme smo primijetili (zabrinjavajući) trend organiziranja nagradnih igara na Facebooku, po principu dijeljenja neke slike kako bi se ušlo u izvlačenje za neku vrijednu nagradu. Moramo vas odmah razočarati – 99% takvih nagradnih igara su lažne i “pobjednici” neće dobiti nagrade!
Nedavno smo pisali o nagradnim igrama na Facebooku, tj. o kršenju Facebook pravila (ovo “igrače” baš i ne zanima), te o pokušajima prijevara u nagradnim igrama na Facebooku (ovo ih definitivno zanima). Nadamo se edukacijom pomoći svima koji nasjedaju na ovakve nagradne igre i nadaju se osvajanju nagrade te se nadamo barem malo spriječiti one koji pokušavaju dobiti nove fanove na prijevaru. Portal Zimo je pisao o potrebi da Facebook reagira kako bi spriječio lažne nagradne igre, i dogodilo se čudo: stranica koja je organizirala tu nagradnu igru je ugašena!
Kako prepoznati prijevaru?
Zamislite jednostavnu situaciju: na Facebooku vidite da neka stranica, hajde izmislit ćemo joj ime: Wolim te wjechno, dijeli iPad. Sve što trebate je kliknuti like i podijeliti određenu sliku (“shareati”) na svoj zid kako bi ušli u nagradnu igru u kojoj će pobjednik biti odabran slučajnim odabirom. Bez razmišljanja učinite što traže, već zamišljate sebe i u rukama novi iPad, ali razmislite ponovno. Zbog čega bi vama netko dao iPad? Naravno, ta fan stranica želi dobiti što više fanova, i to nije problem, ali gdje je tu financijska konstrukcija? Otkud toj stranici nekoliko tisuća kuna kako bi nekome kupila iPad? Tko uopće stoji iza te fan stranice? Kako ste sigurni da će oni nekome dati iPad? Ako će ga stvarno i podijeliti, kako ste sigurni da ga neće podijeliti “nekome svome”?
Nisu sve nagradne igre prijevare, ali mnoge jesu, i najlakše ih možete izbjeći ako samo malo razmislite. Ako nagradnu igru organizira neka poznata tvrtka, u kojoj su jasno definirana pravila, koja nije organizirana na Facebook zidu nego unutar posebne aplikacije, onda možete biti poprilično sigurni da je ta nagradna igra legitimna i da stvarno imate mogućnost osvojiti nagrade. Ali ako nagradnu igru (koja je najčešće bazirana na principu dijeljenja određene fotografije na svoj zid) organizira neka fan stranica za koju ne znate kome pripada, nemojte nasjedati, najvjerojatnije se radi o čistoj prijevari. Možda razmišljate kako vam stvarno nije problem kliknuti na link Podijeli ispod slike, ali želite li stvarno pomagati varalicama? Što nas bude manje koji sudjelujemo u takvim prijevarama, manje će prijevara i biti jer se jednostavno neće isplatiti.
Što učiniti?
- Ako primijetite da neka stranica organizira ovakav tip nagradne igre, prvo malo istražite po stranici i probajte zaključiti je li takva nagradna igra poštena. Ako posumnjate da nije, dolje lijevo na stranici imate link Report page ili Prijavi stranicu, te ju prijavite kao Spam/scam.
- Ako vidite da neki vaš prijatelj dijeli slike takvih fan stranice, pošaljite mu u komentar link na ovaj članak, potrudite se da se educira i da ne nasjeda.
- Uvijek razmislite o posljedicama svih svojih postupaka na Facebooku, od likeanja svakojakih stvari do dijeljenja podataka. Na kraju, za sebe i svoje podatke ste sami odgovorni.
Nadamo se da će ovaj članak mnogima otvoriti oči i da neće slijepo vjerovati u sve što vide. Osobno, tužan sam kada vidim osobe koje osobno jako cijenim kako nasjedaju na ovakve prijevare i nadam se da ću takvih situacija viđati što manje u budućnosti. I ne, Facebook neće dati 3 centa za svaki share slike one male djevojčice koja ima tumor. Ne nasjedajte.
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Ima i dosta legitimnih stranica koje protivno pravilima facebooka organiziraju nagradne igre na principu podjele (share) slike. Te nagradne igre nisu prevara, ali se kose s pravilima fb. Npr zagrebancija, svijet medija i dr.
Edukacija, edukacija, edukacija… Mi se trudimo :-)
Naravno da je bidna edukacija, ali zaboravljamo i na financije i mogućnosti. Treba imati ili znanja za napraviti posebnu aplikaciju za nagradne igre, ili novaca da se naruči izrada/prilagodba neke aplikacije.
S druge strane, svaka teta za kompom u firmi zna napisati “Poklonit ćemo vam XY ako napravite WZ”. I to ne košta ništa.
Linija manjeg otpora ;)
Neznanje ne opravdava. Isto kao i financije.
Moram li bas u komentar poslati link na ovaj clanak, ili je dovoljno da upozorim na prijevaru?
Pošalji, da ostali vide o čemu je točno riječ :-)
Trebalo bi napraviti listu prevaranata i listu onih koji to nisu, ali krše facebook pravila. :-)
A kome će to pomoći? :-)
Prvo inzistirate da se linka na članak jer samo upozorenje neće biti dosta, po čemu niste ništa bolji od Facebook grupa koje skupljaju “lajkove” i shareove, a sad i ovaj high and mighty komentar na sasvim logičan prijedlog.
Vedrane, Marko je pitao treba li staviti članak ili ne treba. On ne treba ništa staviti ako neće, mi ni na čemu ne inzistiramo.
Dobar članak. Ali slažem se u potpunosti s Vedranovim komentarom. Ilija, iskreno, ne bih ti povjerio community management za svoju firmu ako komunikaciju s posjetiteljima vodiš na ovaj način
Pa ne vodim, mi jednostavno nismo ništa zahtjevali. Mi se trudimo educirati sve, i nismo niti jednom u članku tražili da se sharea. Marko je pitao treba li shareati, ja sam napisao da može, ali ako netko želi pisati u komentarima cijeli ovaj tekst onda OK :-).
Ma to sa sharanjem je u redu. Više je sporan reply “s visoka” na Robijev dobar i logičan prijedlog. Postojanje jedne takve “crne liste” sa svima koji krše pravila bi mogao biti upravo onaj prvi pravi konkretniji korak u borbi protiv prekršitelja. I vama bi sigurno bila dobra promocija ako bi to inicirali. Takva lista bi sigurno dobila zasluženu pažnju po forumima
Ma Robi i ja se virtualno znamo već dosta dugo i stalno smo u komunikaciji, pa si mogu dopustiti opušteniji ton sa njim, jer smo već raspravljali o ovome :-).
Što se tiče crne liste, opet se postavlja pitanje što možemo učiniti s tom listom. Nažalost, ne možemo doći Facebooku i reći: “Evo vam liste onih koji krše pravila, izbrišite ih”. Mi smo krenuli putem da educiramo obične korisnike o ovakvim nagradnim igrama, da ih sami prepoznaju i urade ono što treba: Report. Kod SvijetSmijeha je takvo što uspjelo. I to je mislimo najbolji način kako pristupiti ovom problemu.
Mislimo da crna lista neće baš puno pomoći.
A zašto ljudi jednostvano ne gledaju svaki svoj profil i page i kraj..
Ukoliko radite sve kako treba na svom profilu ili page-u nema razloga za brigu čime se drugi bave..As simple as that