Na Facebooku je od nedavno dostupan novi alat kojeg će oglašivači sigurni smo objeručke prihvatiti. Radi se o alatu Canvas pomoću kojega je moguće kreirati kreativne oglase prilagođene mobilnim uređajima.
Izrada Canvas oglasa zahtjeva nešto više vremena od kreiranja klasične objave na Facebooku, ali rezultat je vrijedan truda. Naime, u jednom Canvasu možete koristiti više elemenata – od fotografije, carousel prikaza, „call to action buttona“, videa…
Klikom na Canvas oglas dobije se prikaz preko cijelog ekrana mobilnog uređaja, pa je tako Canvas dobra zamjena za landing page na web stranici. Dodatan plus je brzina otvaranja koja je u većini slučajeva brža od otvaranja web stranice na mobilnim uređajima, posebno ako stranica nije responsive.
Canvas uistinu ima brojne mogućnosti, a mi ćemo vam pokazati na koji način je moguće kreirati jednostavnu verziju. Kad dođete do kraja ovog bloga, na vama je da odlučite kakav Canvas želite kreirati i kako treba izgledati vaš konačan „proizvod“.
Što je sve potrebno za izradu Canvasa i kako početi?
Canvas je moguće kreirati na dva načina, a oba se nalaze na početnoj Facebook stranici branda:
- klikom na opciju Photo/Video sadržaj te potom na „Create a Canvas“,
- klikom na Publishing Tools te potom na Canvas i ikonu „Create“.
Koji god način odabrali, u oba slučaja otvorit će se novi prozor u kojem započinje kreacija Canvasa. Količina sadržaja i njegova raznovrsnost ovisi o tipu oglasa i onome što se želi postići, a ono što je potrebno odabrati na početku je naziv te boja pozadine oglasa – bijela, crna ili custom (kod ove opcije moguće je izabrati sve nijanse boja, pa je tako i custom brand boju).
Nakon odabira naziva i boje pozadine, potrebno je izabrati naslovnu fotografiju oglasa, odnosno header te u skladu s njime i boju pozadine te njenu transparentnost (odabire se hoće li boja pozadine biti zagasita ili pak nešto svjetlija). Ovdje je također moguće unijeti kod boje i biti kreativan, a preporuka je da fotografije za header budu veličine 882 x 66 piksela kako bi rezultat bio što bolji. U ovom slučaju, mi smo odabrali da u headeru stoji naš logo te da boja pozadine bude jednaka boji logoa.
Za ovaj primjer, odabrali smo jednostavan Canvas sa slikama i tekstom. Ispod headera napisali smo naš slogan te ispod njega stavili sliku tima. Kod opcije prikaza slike i ovdje će se pojaviti napomena kako bi bilo najbolje uploadati fotografiju u veličini od 640 piksela i 72 dpi-ja kako biste izbjegli pikseliziranje i „slomljene“ slike.
Osim toga, na fotografiju je moguće staviti URL link željene stranice (recimo ako želite promovirati dodatne aktivnosti, proizvode ili usluge koje nudite, novi blog, zanimljiv sadržaj koji će korisnike dodatno informirati za vaš brand). Postoje tri načina na koja je moguće prikazati fotografiju i to su:
- Default (klikom na fotografiju korisnik odlazi na željenu stranicu),
- Tap to expand (klikom na fotografiju ona se zumira i prikazuje preko cijeloga ekrana),
- Tilt to pan (središte fotografije prikazuje se preko cijeloga ekrana, a ostatak je moguće vidjeti ako korisnik prstom prijeđe na lijevu ili desnu stranu ekrana).
Ovdje prikaz kako to otprilike izgleda ako se odabere opciju Tilt to pan. Dakle, središte fotografije je ono što je vidljivo na mobilnom uređaju, a ostali dijelovi fotografije (koji nisu čisti) nalaze se sa strane. Prelaskom s jedne na drugu stranu, moguće je vidjeti potpunu fotografiju na mobitelu.
A što je s tekstom?
U cijeloj kreaciji Canvasa, ne treba zaboraviti na mogućnost prikaza teksta koji će biti ponuđen u već standardnom obliku, pa je tako moguće odabrati font, veličinu slova, boju, uređenje teksta (bold, italic, underline) kao i poravnanje te prored.
Ono što izrada Canvasa također omogućuje je postavljanje gumba koji vodi na određenu stranicu, primjerice na webshop ili blog. Karakteristike gumba također su prilagodljive.
Canvas je gotov, no ipak treba popraviti par sitnica…
Sve navedene opcije moguće je ponavljati do nekoliko puta ili staviti samo jednom, ovisno o tome kakav efekt se želi postići. Čak i u slučaju da konačan rezultat nije u potpunosti zadovoljavajuć, sve opcije moguće je premjestiti ili obrisati ukoliko dođete do zaključka da su suvišne.
Prije objave samog Canvasa, potrebno je pripaziti da je Canvas sređen u potpunosti jer jednom kad kliknete na “Finish”, Canvas se više neće moći editirati. Zato je najbolje prije toga napraviti “Draft” Canvasa kako bi se mogle napraviti preinake ukoliko one budu potrebne.
“Draft” Canvasa nalazi se pod opcijom „Publishing Tools“ i moguće ga je mijenjati sve dok ne budete u potpunosti zadovoljni s dobivenim rezultatom.
Pogledajte kako izgleda jedan zanimljivi Canvas oglas:
Jeste li već koristili Canvas?
echo adrotate_group(6);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Pozdrav, hvala na ovom i ostalim edukativnim tekstovima koje delite sa nama. Moje pitanje je.. da li je oglašavanje pomoću Canvasa predviđeno za pravna lica, ili i fizička lica mogu kreirati ovako naprednije oglase za lične potreba?
Pozdrav Kristina, hvala na komentaru i što nas pratite! Oglašavanje pomoću Canvasa dostupno je svim osobama koje imaju otvoren Facebook page. Canvas nažalost nije moguće kreirati putem privatnih profila, već je ta opcija dostupna samo putem Facebook pagea.
[…] poput Facebooka konstantno nude nova kreativna rješenja za privlačnije mobilne oglase poput Facebook Canvasa, pa zašto ih ne i […]
Imam fcb page ali ne nudi mi se opcija Canvas, kako to?
[…] poput Facebooka konstantno nude nova kreativna rješenja za privlačnije mobilne oglase poput Facebook Canvasa, pa zašto ih ne i […]