Facebook oglasi su jedan od važnijih alata za uspješno online oglašavanje, a krase ih mogućnost trenutne komunikacije s potencijalnim klijentima, podesive mogućnosti izbora ciljane skupine i pozicioniranja te dobro sučelje za kreiranje. Procjene kažu da Facebook ima 1,35 milijardi aktivnih korisnika mjesečno što ga čini idealnom platformom za oglašavanje različitih usluga i proizvoda različitim ciljanim skupinama. U nastavku ćemo vam objasniti kako odabrati optimalan tip Facebook oglasa za vaše potrebe.
Facebook Ads Manager
Prije kreiranja samog oglasa, potrebno se upoznati s osnovama Facebookovog oglašivačkog sučelja nazvanog Ads Manager. Klikom na gumb “Manage Your Ads” unutar sučelja otvara se upravljačka ploča. Upravljačkom sučelju može se pristupiti direktno s Facebook Home stranice, klikom na “Ads Manager” na lijevoj strani, ispod profilne slike.
Klikom na “Create Ad” pristupa se izradi oglasne kampanje koja će dirigirati cilj svih oglasa kreiranih u sklopu nje. Nakon odabira željenog cilja kampanje, pristupa se izradi skupa oglasa ili Ad Seta u sklopu kojeg se definira ciljana skupina na osnovu lokacije, dobi, spola, demografskih karakteristika, interesa, načina pristupa Facebooku i slično. Kvalitetno odabrana ciljana skupina je preduvjet uspješnosti vaših oglasa, stoga je pri kreiranju iste nužno uložiti vrijeme u istraživanje i testiranje kako bi dobili uvid koji oglasi nose više uspjeha. Sljedeći korak je određivanje budžeta za oglase na dnevnoj bazi ili za cijelo vrijeme trajanje kampanje, te optimizacija koju Facebook automatski podešava ovisno o cilju kampanje. Naposljetku se pristupa kreiranju samog oglasa pomoću slika preporučene rezolucije 1200 x 444 piksela i teksta duljine do 90 znakova. Klikom na “Place Order” otvara se dijaloški okvir s opcijama načina plaćanja i time je uspješno kreiran oglas!
Vrste i namjena pojedinih oglasa
Kreiran Facebook oglas ne znači nužno i uspješan oglas. Najčešće greške događaju se pri odabiru cilja kampanje, te pri lošem izboru ciljane skupine ili optimizacije oglasa. Takvi oglasi neće ispunjavati cilj neovisno o uloženom budžetu. Stoga ćemo vam u sljedećim redovima objasniti cilj svake od ponuđenih vrsta oglasa te vam preporučujemo da ih koristite za svrhu za koju su i namijenjeni. Tako ćete ih moći najbolje optimizirati za ostvarivanje željenih ciljeva, što znači i ostvarivanje niže cijene za željeni rezultat.
- “Boost your posts” ili “Page Post Engagement” koristi se za promociju objave s Facebook stranice. Samom promocijom povećavaju se doseg objave i “engagement” korisnika. Ovdje morate paziti na Facebook pravilo o maksimalno 20% teksta kojeg može sadržavati slika koju promovirate.
- “Promote your page” ili “Page Likes” oglas služi privlačenju novih fanova na Facebook stranicu. Princip kreiranja Ad Seta i samog oglasa je isti kao i kod promoviranja objava, a kod optimizacije plaćanja odaberite opciju “Page Likes”.
- “Send people to your website”, odnosno “Clicks To Website” oglas služi za promoviranje web stranice (stranica za booking, posebnih ponuda, prijave na newsletter i slično) pa se tako klikom na oglas korisnike dovodi na vašu web stranicu sa sadržajem kojeg želite promovirati. Prilikom optimizacije oglasa odaberite opciju “Clicks To Website”.
- “Increase conversions on your website” ili “Website Conversions” oglas također korisnike vodi na željenu web stranicu ali u rezultatima oglasa možete pratiti broj ostvarenih konverzija (rezervacija, prijava na newsletter, kupnji, upita…). Za uspješno praćenje konverzija potrebno je kreirati Conversion Tracking Pixel, a više o ovom tipu oglašavanja možete pronaći u našem blogpostu.
- “Get installs of your app”, odnosno “App Installs” se koristi za promoviranje aplikacije pomoću koje (najčešće) organizirate nagradni natječaj na Facebook stranici. Ako vam je cilj podizanje broja sudionika natječaja (osoba koje se registriraju u aplikaciju) koristit ćete ovu vrstu oglasa, ali morate biti i administrator aplikacije. Prilikom optimizacije bidanja odaberite “App Installs”.
- “Increase engagement in you app” ili “App Engagement” se koristi kada želite da vam se što više korisnika koji jednom uđu u aplikaciju (nagradni natječaj) vrati više puta. Za bidanje se bira opcija “App Engagement”.
- “Raise attendance to your event” ili “Event Responses” se koristi prilikom promoviranja različitih događaja. Nakon što na Facebook stranici kreirate event na kojeg želite da dođe što više vaše ciljane skupine krerat ćete ovakav oglas. Kod optimizacije plaćanja birajte “Event Responses”.
- “Get people to claim your offer”, odnosno “Offer Claims” oglasi koriste se za promociju kupona koje ste izradili pomoću opcije “Offer” na Facebook stranici, a bidanje se postavlja na “Offer Claims”.
- “Get Video Views” koristite za promociju video sadržaja.
Cilj = vrsta oglasa
Pravilnim odabirom cilja kampanje odnosno vrste oglasa kojim ćete promovirati određeni sadržaj, proizvod, uslugu… napravit ćete prvi korak ka kreiranju uspješne kampanje. Za pravilan odabira dovoljno je da si postavite jedno pitanje: “Koji je cilj mog oglasa?”, a odgovor na pitanje mora se nalaziti u jednom od 9 ponuđenih vrsta oglasa.
U slučaju da vam oglasi nisu uspješni, ili jednostavno nemate dovoljno mogućnosti za kreiranje vlastite marketinške kampanje, obratite se nama.
Izvori slika:
1. Digiday.com
Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] Facebook stranicu, objavite informacije koje želite promovirati i uložite nešto novaca u Facebook oglašavanje. Tu objavu vide tisuće/deseci tisuća/stotine tisuća korisnika Facebooka. Rezultat: nešto. […]