Nakon što smo definirali ciljeve Facebook aplikacije potrebno je kreirati Facebook aplikaciju koja će to omogućiti. Korisničko iskustvo (eng. User Experience) je jedan od ključnih elemenata koji će pridonijeti ostvarenju ciljeva. Da bi ono bilo što bolje potrebno je poznavati Facebook i način na koji zajednica komunicira.
Korisničko iskustvo je dosta opširno područje, usudim se nazvati ga znanošću, u koje nećemo previše ulaziti u ovom članku već ćemo ga samo prikazati kroz pojednostavljeni proces izrade aplikacije. Elementi korisničkog iskustva na koje ćemo se najviše osvrnuti u ovom članku su korisničko sučelje (eng. User Interface), kreiranje tekstova i dizajn.
Korisničko sučelje u Facebook aplikacijama
Kod izrade Facebook aplikacija u prvi plan se stavljaju korisnici, njihovi prijatelji, share i like. Da bi ostvarili što kvalitetnije korisničko iskustvo potrebno je da korisničko sučelje bude jednostavno. Prilagodite korisničko sučelje društvenom okruženju i uklonite suvišne elemente.
Često dobijemo zahtjeve poput: ”ja bih da u zaglavlju budu nagrade, ime sponzora, velike slike nagrada, link na našu web stranicu i ako može još banner na jednu našu akciju.” Klijenti često žele “sve” jer ne znaju da će takvim pristupom samo zbuniti korisnika i odvući ga od koraka koji vode prema ostvarenju postavljenih ciljeva.
Također, nabacivanje raznoraznih tehničkih solucija ne znači da će ih korisnici koristiti. Jeste li sigurni da će vam Facebook opcija ”Pozovi prijatelje” podignuti viralnost aplikacije? Zašto bi korisnik pozivao prijatelje na naslovnicu aplikacije? To neće uraditi jer nemaju koristi od toga. To može funkcionirati ako ste, kao i mi u Akciji, kreirali opciju gdje korisnici imaju mogućnost osvojiti dodatne bodove za pozivanje prijatelja.
Fokusirajte se na ciljeve koje trebate ostvariti, a ne na dodatne elemente koje bi mogli ”ubaciti”. Svi ti dodatni elementi se mogu činiti kao dobra prilika za ”popunjavanje prostora”, ali vas istodobno udaljavaju od cilja.
Nemojte korisnika u startu uplašiti s nekoliko zahtjeva za dopuštenjem, a da prethodno nije ni vidio naslovnicu!
Većina Facebook aplikacija za nagradne natječaje prikuplja podatke korisnika. Korisnici trebaju dopustiti aplikaciji korištenje istih. Dopustite korisniku da uđe u aplikaciju, zainteresirajte ga sadržajem, a tek onda ga zatražite dopuštenja.
Tekstovi i dizajn aplikacije
Tekstovi su sastavni dio svake aplikacije i nužni su za ostvarenje ciljeva. Uz kvalitetno postavljeno korisničko sučelje i dobar dizajn ne treba pretjerivati s tekstovima. Oni će kao dio cjeline ”voditi korisnike” kroz aplikaciju.
Ne pišite romane, korisnici to neće čitati, ostati će zbunjeni i udaljiti ćete ih od željenog cilja.
Nakon što smo definirali korisničko sučelje i tekstove vrijeme je za dizajniranje. Dizajn Facebook aplikacije zahtijeva usklađivanje svih prethodno opisanih elemenata. Nemojte komplicirati, neka dizajn komunicira brend atribute!
Istaknite ključne gumbe kako bi privukli pozornost korisnika!
Zaklj(dor)učak!
Za kraj ćemo karikirati poantu ovog članka. Recimo da svako jutro za doručak konzumirate pahuljice s mlijekom. Da bi pripremili ovaj doručak potrebne su nam pahuljice, mlijeko, zdjela i žlica. Što mislite da na ovaj popis dodamo mrkvu, kupus i još koji artikal? I još bi mogli staviti da žlica svijetli, to nam se čini baš onako, super!
Mislite li da bi ove dodatne stavke pridonijele kvaliteti vašeg doručka?
Za sve one koji žele naučiti nešto više o korisničkom sučelju, korisničkom iskustvu i razlikama preporučamo sljedeće:
- Knjiga “A Project Guide to UX Design”
- The Difference Between UI and UX
- What Is User Experience Design? Overview, Tools And Resources
- 40 Brilliant Examples of Sketched UI Wireframes and Mock-Ups
Izvori:
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Odgovori