Nakon više mjeseci posvećenih izradi proizvoda, odlučili ste ga lansirati na tržište. Ipak, proizvod sam po sebi nije dovoljan kako bi se glas o njemu proširio već je potrebno uložiti vrijeme u promociju.
U nastavku donosimo 7 savjeta kako promovirati startup/proizvod putem Facebooka, koje smo izvukli na osnovu našeg osobnog iskustva, promovirajući proizvod FenixApps. Vjerujemo da će vam biti od pomoći, pogotovo ako bootstrapate i nemate dovoljne budžete za Facebook i Google oglase.
Ovo su savjeti iz prakse, stoga nemojte biti kao Stu, poslušajte koji savjet!
#1: Kreirajte Facebook profilnu i cover fototografiju, prvi dojam je ključan!
Prije nego što krenete u promociju svoj proizvoda putem Facebook stranice bitno je kreirati profilnu i cover fotografiju s pripadajućim informacijama. Na našem slučaju FenixAppsa, primijetili smo kako je veća vjerojatnost da će korisnik postati fanom stranice ako u trenutku kada dođe na Facebook stranicu dobije sve potrebne informacije. Na početku smo na FenixApps Facebook stranici imali cover koji je bio pomalo apstraktan. Nakon što smo kreirali novi i jasniji cover broj fanova je značajno porastao. Prvi dojam je bitan, kao što na web stranici morate privući korisnike isto je i s Facebook stranicom.
#2: Uložite u Facebook oglase, proizvod se neće sam ispromovirati!
Već i ptice na grani znaju da samo 15% korisnika određene Facebook stranice vidi njezine objavljene postove. Bilo bi dobro da uložite nešto budžeta u Facebook oglase ako već organskim putem broj fanova ne raste. Ipak, nije bitan broj fanova već kvaliteta jer 100 pravih korisnika može značiti više nego 1000 nezainteresiranih! Postavite realne ciljeve jer cijene Facebook oglasa variraju po zemljama tako da bi bilo dobro da se za početak strateški usmjerite na jedno tržište (zemlju) ako ne raspolažete s većim budžetom. U protivnom bi se mogao postići loš efekt gdje bi se mali budžet raspršio na više zemalja bez ostvarenih rezultata.
Ako ciljate na svjetsko tržište, ipak morate raspolagati s malo većim budžetom za promoviranje proizvoda.
#3: Pozovite fanove da sudjeluju u kreiranju proizvoda!
Putem Facebook stranice redovito informirajte korisnike o napretku, novostima koje pripremate, upitajte ih što misle o novom feature ili novom proizvodu. Kao što smo već spomenuli, nije bitan broj fanova, bitna je kvaliteta i upravo vaša zajednica na Facebooku može biti idealna za testiranje MVP-a (minimum viable product). Pozovite ih da vam pomognu pri odabiru imena, logotipa ili oko koncepta – neka vaši fanovi sudjeluju u stvaranju novih proizvoda (Crowdsourcing).
#4: Koristite Facebook stranicu kao centralno mjesto za informiranje!
Podijelite sa fanovima zanimljive vijesti koje imaju dodirne točke s vašim proizvodom. Na FenixApps Facebook stranici redovito informiramo korisnike o novostima na društvenim mrežama, od Facebook oglašavanja, raznoraznih studija pa sve do zanimljivih infografika. Neka korisnici prepoznaju vašu Facebook stranicu kao centralno mjesto za određeno područje. Jedna od osnovnih lekcija vođenja Facebook stranice je: izgradite zajednicu, ponudite im sadržaj, a onda će konverzije uslijediti.
#5: Povećajte posjete na blogu uz pomoć Facebooka!
Pišete li blog? Facebook stranica je idealno mjesto da to podijelite sa svojim fanovima. Prema Google Analyticsu, Facebook je na FenixApps blogu vodeći generator posjeta kada su u pitanju društvene mreže.
Nedavnim redizajnom, Facebook je postigao da sadržaj koji korisnici dijele na društvenim mrežama dolazi u prvi plan. Odaberite dobru sliku prije dijeljenja posta na Facebooku. Sliku možete mijenjati direktno odabirom iz samog posta ili uploadati novu.
#6: Omogućite podršku korisnicima putem Facebook stranice!
FenixApps Facebook stranica je mjesto gdje svakodnevno komuniciramo s korisnicima. Trudimo se što prije odgovoriti na sve upite koje primamo putem Facebook zida i u inbox. Ako ste već prisutni na svjetskom tržištu, problem mogu stvarati vremenske zone pogotovo kada se broj upita povećava. Ono što bismo naglasili, budite iskreni s korisnicima, ne muljajte ako ste zeznuli, priznajte i probajte što prije srediti problem.
Kako biste u svakom trenutku bili dostupni online, koriste Pages Manager aplikaciju, jer važno je reagirati na upite korisnika u stvarnom vremenu.
#7: Ne pričajte samo o sebi, ponudite nevezani sadržaj!
Ne mislimo na mačke i pse, ali preporučamo da se s vremena na vrijeme podijeli nekakav zanimljiv citat ili sadržaj kako biste se dodatno povezali s postojećim fanovima. Pokažite ljudsku stranu!
Trebaju li startupi biti prisutni na Facebooku?
Ako vam je cilj svjetsko tržište, a Facebook je jedna od najvećih društvenih mreža i morate biti prisutni tamo! Nije bitno radi li se o B2B ili B2C proizvodu (startupu), tamo su ljudi koji koriste vaše proizvode, ali i ljudi koji donose odluke. U konačnici, posao dogovaramo s ljudima, a ne tvrtkama!
U idućim postovima nastavljamo s edukacijom o društvenim mrežama kao što su Quora, Twitter i LinkedIn!
Koristite li Facebook marketing za svoj startup? Kakvi su vaši dojmovi?
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] što smo u prošlom članku kroz 7 savjeta približili Facebook startupima nastavljamo s Quorom za startupe. Quora je web odredište gdje korisnici mogu postavljati pitanja […]