Kako napisati recenziju knjige za koju najveći poduzetnici i community manageri imaju samo riječi hvale? Početnik sam u social media marketingu, s osnovnim predznanjem o CM-u, a društvene sam mreže koristila samo u privatne svrhe i za par zadataka na studentskim projektima na kojima sam radila. Zapravo, nije mi bilo ni na kraj pameti koliki strateški značaj ima moja razbibriga za sva mala poduzeća, ali i za velike korporacije. Možda upravo zbog toga što sam početnik, mislim da sam kompetentna napisati realnu recenziju ove, uistinu korisne knjige.
Zbog iznimnog stila pisanja, „Marketing i PR u stvarnom vremenu“, autora D. M. Scotta, mogu nazvati priručnikom for dummies, no uopće se ne radi o nekom trivijalnom štivu već o lako čitljivom sadržaju koje postepeno uvodi u potpuno novu filozofiju poslovanja – poslovanje u stvarnom vremenu. Za početak, što uopće znači poslovati u stvarnom vremenu? Jednostavno rečeno, poslovanje u stvarnom vremenu označava svijest o postojanju informacije u trenutku kada se događa upravo ono o čemu govori ta informacija. Saznanje o postojanju takve informacije daje ogromnu prednost, ako se zna kako ju iskoristiti, naravno.
Ova knjiga je posebna upravo po tome što, ako se pažljivo čita, osim statistika i činjenica, odaje male tajne o tome kako doći u posjed informacije, ali i kako ju na najbolji mogući način iskoristit. Daje nam pregled najboljih alata koji se mogu koristiti u svrhu trenutačnog uključivanja na tržište i povezivanja s klijentima u stvarnom vremenu. Analizira društvene mreže i daje pregršt savjeta od toga kako preko Twittera zainteresirati ostale medije za vlastitu priču, preko uputa o pisanju priopćenja i upozorenja za medije do realiziranja prodaje brzinom trenutka i sve to popraćeno mnogim primjerima iz stvarnog poslovnog života, iz sudbina mnogih velikih, svima poznatih, poduzeća.
Nitko bolje od samog autora knjige ne razumije kako su stara pravila igre odavno završena. Mnoge odluke ne mogu čekati niz poslovnih sastanaka i konzultacija već moraju biti odlučene odmah i sada! U stvarnom vremenu ni jedna priča nikad nije potpuno završena, uvijek može biti ažurirana, nadograđena. To je velika prednost agilnom poduzeću, ali velika prijetnja tromom i nitko na bolji, ali potpuno nepretenciozan način, to ne daje do znanja svim marketinškim igračima i čelnicima kompanija od autora ove knjige.
Mislim da sve što jedan community manager treba znati, može naučiti iz ove knjige. Upravo zato sam ju dobila od kolega odmah prvi dan kad sam kao praktikant došla u Akciju. Poslovanje u stvarnom vremenu, kako u razvoju novih proizvoda, ima ključnu ulogu i u interakciji s klijentima, korisnicima ili kupcima određenog proizvoda ili usluge.
Inteligentna reakcija u stvarnom vremenu čak i najvećim kritičarima pokazuje ljudsko lice, naizgled hladne korporacije i on ubrzo od kritičara postaje zagovornik. Ako se prava informacija ni ne posjeduje u istom trenu, bitno je odmah pokazati razumijevanje za srž problema i dati obećanje za pronalazak najboljeg rješenja. Svakako, uvijek je važno ispuniti ono što se obeća. Bolje je obećati manje, a učiniti više nego obećati mnogo, a učiniti malo.
Možda brzam sa zaključkom, ako kažem da je ova knjiga alfa i omega jednom community manager početniku, no svakako je obavezno štivo za svakoga tko se ovim poslom želi baviti kvalitetno i profesionalno. Ključna riječ u cijeloj knjizi je „stvarno vrijeme“, bilo da se radi o rastu dobiti ili broju klijenata. Poslovanje u stvarnom vremenu je svjetonazor, a društveni mediji su alat koji pomaže uhvatiti korak s novom stvarnošću.
Želite i vi ostvariti interakciju s klijentima u stvarnom vremenu? Kontaktirajte nas!
echo adrotate_group(9);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] Čitajte knjige, slušajte glazbu, gledajte filmove, pratite zanimljive blogove, razgovarajte s ljudima različitih interesa i znanja… Svakodnevno se obogaćujte novim informacijama iz različitih područja umjetnosti, marketinga, društvenih događanja… Pratite trendove, ali se i educirajte o prošlosti. Budite otvoreni za različitosti i nove stvari. P.S. “Curiosity about life in all of its aspects, I think, is still the secret of great creative people” – Leo Burnett […]
[…] „word of mouthu“ pri čemu je ograničenje bilo povezanost osoba. U današnje, digitalno doba, komentiranje, izražavanje i dijeljenje mišljenja je toliko pojednostavnjeno da se sve više osoba …, barem jednim „lajkom“ na Facebooku ili “mentionom” na […]