Za početak, da, priznat ću, novi sam u ovome. Znao sam i ranjie za social media marketing, imao sam Twitter i Instagram račune, imam ih i sada; ali nikada nisam duboko ulazio u problematiku social media marketinga i oglašavanja, te community managementa kao ozbiljne poslovne prakse.Srećom, dobio sam priliku vidjeti kako današnji marketing funkcionira u praksi.
Fakultet kojeg pohađam dao mi je dovoljno znanja o marketingu kao koncepciji poslovanja, ali se to znanje većinom baziralo isključivo na teoriji. Svjestan sam, kao i većina drugih ljudi, kako takva teoretska saznanja i njihova primjena više ne „drže vodu“ u današnjem digitalnom svijetu.
Neposredno nakon što sam stupio u ured Akcije, u rukama mi se našla knjiga koju su mi kolege dodijelili u dobroj namjeri – da me poduči kako trebam razmišljati kao community manager. Bila je to „Ekonomija zahvalnosti“ autora Garyja Vaynerchuka i nazvao bih ju svojevrsnim „getting started“ priručnikom za bilo koga tko želi uroniti u svijet social media marketinga.
Zapravo, nazvao bih ju tako da je 2009. godina. Danas je social media marketing postao nešto što nije usmjereno samo određenim brandovima, već je odlična prilika svim tvrtkama, uključujući i one male, da stvore interakciju sa svojim korisnicima. To je jedinstvena prilika i nijedna ju tvrtka ne bi smjela ignorirati,o čemu Vaynerchuk govori u svojoj knjizi.
Uzletom konzumerizma i korporativne politike prodaje u prošlom stoljeću, ljudi su bili osuđeni na službe za korisnike i oglušivanje na različite pritužbe. Bilo je bitno prodati proizvod i ne obazirati se na takve stvari. Pojavom društvenih mreža, stvorila se platforma na kojoj individualci mogu razmjenjivati različita iskustva, uključujući i svoje komentare na proizvode i usluge određene tvrtke, koje, uz kombinaciju viralnog širenja, mogu biti od velikog značenja za tvrtke.
„Ekonomija zahvalnosti“ govori upravo o fenomenu suočavanja brendova i tvrtki sa individualnim kupcima, „jedan na jedan“, ne samo kako bi se izbjegli učinci lošeg word-of-mouth marketinga, već kako bi pokazali kupcima da nam je stalo, da imamo dobre namjere i da smo zahvalni što su nam ukazali svoje povjerenje. Autor savjetuje da je krajnje vrijeme da svoju tvrtku uključite u proces dijaloga s korisnicima, kako bi izgradili kvalitetan i stabilan odnos s kupcima, koji će biti sretni sa brendom s kojim komuniciraju, i o kojem će se pričati. Ostavljanje dojma je bitno; uljudnost, ljubaznost i individualan pristup nešto su što će kupca zadržati, zaintrigirati i vezati za tvrtku.
Često od ljudi možete čuti da je community management samo jedan od onih poslova gdje „ljudi tipkaju statuse na Facebook“ i „koje svatko može raditi“. Međutim, ova knjiga će vam poručiti nešto suprotno – posao community managera nije lagan. On zahtijeva improvizaciju, ogromnu količinu kreativnosti, snalaženja i nalaženja novih rješenja, kombiniranja tradicionalnog s digitalnim.
Premisa da je kupac na prvom mjestu je danas bitnija nego ikad i provlači se kroz čitavu knjigu, koja uz primjere potkrepljuje i jasno komunicira; novo doba odnosa s kupcima već je odavno tu, i treba ih osluškivati, potaknuti na razgovor, animirati, nagraditi i pomoći im da se osjećaju ugodno.
„Ekonomija zahvalnosti“ je izrazito zabavna, pisana jasno i nepretenciozno, a sa svojih dvjestotinjak strana može se vrlo brzo pročitati. Obiluje primjerima poslovnih subjekata koji su uspjeli (ili, nažalost, nisu) zbog svog dobrog ili lošeg pristupa društvenim mrežama i nosi sa sobom jednu jako bitnu i veliku poruku; kupac je danas u središtu svega više nego ikada, a zadovoljstvo koje on dobiva kvalitetnim odnosom s tvrtkom je od neizmjerne vrijednosti. Da zaključimo,”Ekonomija zahvalnosti” autora Garyja Vaynerchuka je “must read” za svakog budućeg CM-a. :)
Želite i vi kvalitetan nastup na društvenim mrežama? Kontaktirajte nas!
echo adrotate_group(9);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Hvala, Volio BiH porazgovarati
Ante
Gdje se ova knjiga moze kupiti? U Zagrebu?
…
Recimo http://www.superknjizara.hr/?page=knjiga&id_knjiga=48775
Hvala…
[…] i sami nekoliko puta dotaknuli. U člancima smo objašnjavali u čemu griješe , davali savjete za edukaciju , davali opće upute kako se lakše nositi s poslom te kreirali infografiku da pokažemo običan […]