YouTube je početkom studenog uveo novi način komentiranja. Kako bi ostavili komentar morate povezati svoj YouTube račun s Google plus profilom. Kako to napraviti i koje promjene novi komentari donose?
Povezivanje YouTube kanala s Google+ profilom
YouTube i Google+ račun možete povezati na jedan od sljedeća tri načina:
- Možete koristiti vaš Google profil (postavljen za Gmail i Google+). Ova opcija je korisna zbog toga što možda prije niste mogli koristiti isto ime ako je već bilo zauzeto, a sada će ga Google automatski promijeniti te preuzeti vaše ime i avatar s Google plusa. Trebate otići u “Account settings” na “Link channel to Google+” i pratiti korake za povezivanje.
- U slučaju da već imate popularan naziv YouTube kanala i ne želite ga mijenjati kako ne bi izgubili poziciju brenda, ime možete zadržati i koristiti za sve druge Google usluge. Ova opcija je moguća samo ako vaš račun, e-mail koji koristite za login na YouTube, već nema Google+ profil. Za zadržavanje YouTube naziva i prenošenje istog na ostale Google usluge koje će mu biti dodjeljenje, također trebate kliknuti na “Account settings” na “Link channel to Google+” i pratiti korake za povezivanje.
- Treća opcija je da zadržite privatni Google račun i poslovni YouTube, ako vam je potreban. Na primjer ako ste kreirali YouTube račun za svoj brend, koristeći privatnu Gmail adresu s vlastitim imenom i prezimenom i jedno i drugo možete zadržati ako povežete YouTube s Google+ stranicom (ne profilom koji vam se nudi uz Gmail s kojim ste ulogirani). Prilikom povezivanja YouTubea s Googlom, izaberite “Page”, umjesto “Profile”. Google plus stranicu morate imati prethodno kreiranu. Kanal će biti povezan s tom stranicom, a i jednom i drugom pristupate vlastitim “admin” profilom, kao i prije.
Novi YouTube komentari
Najbitnija promjena nastala povezivanjem Google+ i YouTube kanala je u komentarima. Sada se uz vaš komentar prikazuje ime ili naziv kao i na vašem Google+ profilu, što je često puno ime i prezime s Google plus avatarom . To je ono što korisnicima trenutno najviše smeta. YouTube komentari su bili poznati po tome što su zadržali onaj “forumaški” stil, s nadimcima i uglavnom je svatko pisao što je htio, međutim došlo je vrijeme i da se u njih uvede malo više reda te da postanu korisniji.
Jedan od problema s prijašnjim načinom komentiranja je nemogućnost razvijanja kvalitetno povezanih razgovora kroz komentare. Zato su se videa komentirala i razvijale su se rasprave na drugim mrežama, posebno na Facebooku, sheranjem videa. Novim komentarima će, kako kažu, pokušati učiniti da “YouTube komentari postanu razgovori koji su tebi bitni” – cilj je što veća personalizacija stranice.
Ono što je Google promijenio s novim komentarima je sljedeće:
- Na vrhu se nalaze komentari kreatora videa, popularnih profila, rasprave (komentari na koje ima najviše dodatnih komentara) i komentari osoba koje se nalaze u vašim Google+ krugovima. Komentari se sortiraju prema relevantnosti za pojedinog korisnika. Oni koji preferiraju stari način sortiranja komentara, uvijek mogu izabrati da im se prikazuju od najnovijeg do najstarijeg.
- Razgovori (komentari) mogu biti javni ili privatni. Možete birati hoće li ih vidjeti svi (public) ili samo osobe koje se nalaze u vašim Google+ krugovima, te možete ograničiti tko može komentirati na vaš komentar.
- Korisnici koji kreiraju sadržaj na YouTubeu sada lakše mogu moderirati i kontrolirati komentare, unaprijed odobriti komentare pojedinih profila te blokirati određene riječi, a i dalje imaju opciju pregledavanja komentara prije objavljivanja.
- Svaki komentar se po defaultu dijeli i na Google+ profil, ali se i ta opcija može isključiti jednim klikom prije objavljivanja komentara.
Reakcije na promjene
Kao i kod svih promjena, postoje oni koji ih podržavaju i oni koji su protiv njih. Promjena komentara je izazvala dosta negativnih reakcija od strane korisnika koji je doživljavaju kao nametanje Google+ profila i smatraju to Googlovim nasilnim pokušajem populariziranja mreže. Pa se tako može pronaći glazbeni video protiv novih komentara, peticija koja se potpisuje za njihovo ukidanje i povratak na staro pa i komentar suosnivača YouTubea, Jwda Karima, koji je ispod prvog videa uploadanog na YouTube stavio opis:
“I can’t comment here anymore, since I don’t want a google+ account.
If you had a good product, you wouldn’t have to trick people into using it, like this:”
S druge strane, oni kojima se promjene sviđaju vide u njima potencijal za veću kontrolu nad sadržajem koji se objavljuje u komentarima njihovog videa i nad svojim komentarima koje objavljuju. Ako imate prijatelje u Google+ krugovima, ne morate dijeliti video na neku drugu mrežu. Komentirate direktno ispod videa, ograničite da taj komentar vide samo vaši krugovi ili određeni prijatelji i oni dobiju obavijest o tome. Komentar je na YouTubeu, ali je vidljiv samo onima kojima ste dopustili.
Prednost novih komentara je u tome što bi zaista mogli utjecati na smanjenje neprihvatljivih, manje će biti “hrabrih” koji će ostavljati uvredljive komentare s pravim imenom i prezimenom. Komentari će se rangirati po popularnosti i relevantnosti za svakog pojedinca, a ne prema tome koji je komentar općenito najpopularniji. Tako bi do svakoga zaista i trebale dolaziti informacije i komentari koji su za njega bitni.
Na svaku se promjenu treba naviknuti. Korisnici su se bunili i protiv novog Facebook Timelinea, a sada više nitko ne žali za starim, nitko ga se ni ne sjeća. Vrijeme će pokazati tko je bio u pravu u ovom slučaju, hejteri ili followeri.
Koristite li intenzivno Google+ i YouTube kao kanale za dijeljenje sadržaja i komunikaciju s korisnicima?
Izvori:
echo adrotate_group(12);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Odgovori