Nakon što smo vas u prošlom članku uveli u priču o radiju, mediju koji posljednjih godina ubrzano gubi na važnosti, danas ćemo vam otkriti kamo „odlaze“ radijski slušatelji, koji su njihovi najčešći razlozi za to, te što nas čeka u budućnosti.
Za početak, osvrnimo se još jednom na one, klasične oglašivačke kanale, koje susrećete šetajući po ulici, odmarajući u poslijepodnevnim satima, ili čekajući red na nekom šalteru. Radio, televizija, razni billboardi i novine predstavljaju tradicionalni način „komunikacije“ s potencijalnim korisnicima. Međutim, može li se uopće reći da je to „komunikacija“ s korisnicima? Možete li vi televiziji, radiju ili novinama postaviti u stvarnom vremenu pitanje o proizvodu koji vas zanima? Gdje ga nabaviti, koje su njegove karakteristike, ima li jamstvo i je li trenutno na akciji? Priznajte si, ne možete.
Ovdje u priču ulazi internet marketing. Sve one informacije koje niste mogli „pitati bilboard, televiziju ili svakodnevne novine“, u vremenu od nekoliko sekundi saznat ćete na internetu. Bilo da ste u hodu, žurite s jednog mjesta na drugo, ili sjedite za računalom u svom domu, informacije su tu, s vama u svakom trenutku.
Zamislite sljedeću situaciju: Jedno jutro probudili ste se i nakon šoka i nevjerice shvatili ste da ne možete skuhati kavu jer se štednjak pokvario. U tom trenutku shvaćate da morate kupiti novi, i sigurni ste da ste negdje nedavno „naletili“ na reklamu sa super povoljnim štednjakom, ali gdje? Sigurno u tom trenutku nećete uključiti radio ili tv i čekati da se ta reklama pojavi. Nećete sigurno ni mahnito listati posljednjih 10 izdanja dnevnih novina u potrazi za njom. Što ćete učiniti? Sjest ćete za računalo i potražiti vaš proizvod na internetu. Nakon nekoliko minuta, znati ćete točno kako on izgleda, koja mu je cijena i na koji način najbrže možete do njega doći. Danas se nalazimo u situaciji buđenja svijesti mnogih tvrtki koje su shvatile važnost prethodne priče, o čemu svjedoči sljedeći graf.
Kada pogledate prethodni graf lako možete vidjeti da je ulaganje u internet u periodu od 3 godine poraslo za više od 10 milijuna eura. Možda se pitate zašto? Odgovor je jednostavan. Treba pratiti tržište i shvatiti da ono sve više i više informacija traži online. O tome svjedoči i porast broja Facebook korisnika u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina.
Vratimo se sada na početak naše priče i osvrnimo se na radio kao marketinški kanal.
U prethodnom članku spomenuli smo koja promjena nas je zatekla te kojim drugim medijima se korisnici okreću, a sada ćemo u nekoliko točaka navesti zašto je internet oglašavanje bolje od radio oglašavanja:
- Komunikacija. Radio predstavlja jednosmjernu komunikaciju s korisnicima dok se kod internet marketinga odvija dvosmjerna komunikacija. Ovdje je naglasak na društvenim mrežama, gdje community manageri 24/7 komuniciraju s korisnicima, odgovaraju na njihove upite…
- Troškovi. Svatko tko je do sada ulagao radijsko oglašavanje, zna koliko je ono skuplje u odnosu na internet oglašavanje.
- Mjerljivost. Kod internet marketinga ROI je mnogo vidljiviji, odnosno konkretniji od ROI-a kod radija. Više možete saznati u Case studyju o Hotelu Park koji smo nedavno objavili.
- Korištenje medija. Istraživanja su pokazala da korisnici radio slušaju najviše tijekom vožnje, kao i pozadinsku buku tijekom rada te da reklame tijekom emitiranja smatraju smetnjom, što je i logično jer svaki oglas prekine program u trajanju oglasa i onda ga tek nastavi.
Nakon ovoga, svatko bi se trebao zapitati, želi li ulagati velike svote novaca na radio oglašavanje, da bi korisnici naposlijetku kolutali očima kad se reklama pojavi i prebacivali na drugi radijski program, ili želi efikasnije rasporediti svoja sredstva, konkretno ciljati skupinu potrošača koja mu je zanimljiva i biti u stalnoj komunikaciji s njenim pripadnicima. Vrijeme se promijenilo, potrošačke navike su se promijenile, i onaj tko ih ne prati jako puno kasni za konkurencijom. Zapitajte se, idete li u korak s vremenom?
echo adrotate_group(12);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Tko nije pročitao Ekonomiju zahvalnosti toplo mu je preporučam. Gary Vaynerchuk neefikasnost tradicionalnih medija objašnjava kroz niz odličnih primjera :)
To je u nas nulta knjiga koju svi moraju pročitati :-)
Kad smo već kod Ekonomije zahvalnosti, Frane se potrudio i napisao kvalitetan članak o njoj :) @ http://im.efst.hr/ekonomija-zahvalnosti-javna-cinjenica-21-stoljeca/
[…] ovoj infografici, odlučili smo u najkraćim crtama izložiti razvoj četiri najveće i najbitnije društvene mreže koje su obilježile prošlo desetljeće, i nakon kojih se način na koji komuniciramo s […]