Odabir agencije koja će se brinuti o vašoj Facebook stranici ili Twitter profilu nije jednostavan proces. S obzirom na to da je ova struka jako mlada, ne postoji mnogo standarda kvalitete i mnoge tvrtke ne znaju kako prepoznati kvalitetnu agenciju. Posao im otežava činjenica da su mnoge tvrtke u svoj portfelj usluga dodale i uslugu community managementa, pa se jako teško snaći u šumi ponuda.
Prije daljnje analize, molim vas da pročitate sljedeća dva članka:
- Raditi društvene mreže in-house ili angažirati agenciju?, koji će vam pomoći odlučiti želite li uopće angažirati vanjsku agenciju ili sve raditi sami.
- Zbog čega community management košta koliko košta?, koji će vam prikazati sve procese koje agencije poput Akcije moraju prolaziti na mjesečnoj bazi kako bi našim klijentima pružili najbolju moguću uslugu i maksimalne rezultate.
Prije početka odabira
- Postavite ciljeve
Razmislite što želite postići putem društvenih mreža. U kasnijim fazama agencija će vam pomoći postaviti konkretne i mjerljive ciljeve, ali vi u ovoj fazi morate znati barem generalno zbog čega počinjete komunikaciju putem društvenih mreža i što želite time postići. - Alocirajte budžet
Angažiranje agencije košta određenu svotu novaca na mjesečnoj bazi. Agencije specijalizirane za komunikaciju na društvenim mrežama u RH naplaćuju mjesečno svoje usluge community managementa od 500€ na više. Također, na tu cijenu je potrebno dodati budžet za Facebook oglase, koji se može kretati od 300€ naviše. Ovo su samo osnovne cijene, koje se lako povećaju ukoliko se organizira nagradni natječaj, ukoliko je riječ o kanalima s jako puno aktivnosti… - Odaberite osobu unutar tvrtke koja će biti kontakt prema agenciji
Agencija mora komunicirati s nekim unutar tvrtke kako bi mogla dobiti sve potrebne informacije za kampanju. Osoba unutar tvrtke (najčešće osoba zadužena za marketing) će trošiti dio svog radnog vremena na komunikaciju s agencijom i planiranje aktivnosti, pa vam preporučujemo da veliku pažnju posvetite odabiru osobe kako bi se kasnije svi procesi i suradnja lakše odvijala.
Za vrijeme odabira
- Istražite koje agencije nude usluge community managementa
Na tržištu se nalazi jako puno agencija i tvrtki koje nude uslugu community managementa i vođenja Facebook oglasa. Odabrati nekoliko agencija koje ćete kontaktirati nije lagan izbor. Generalno, na tržištu postoji 5-6 agencija koje su se specijalizirale za komunikaciju na društvenim mrežama i samo to nude svojim klijentima. Broj tvrtki koje su svom portfelju usluga dodale i usluge vođenja profila na društvenim mrežama je jako velik i kod tog izbora treba biti jako oprezan. - Kontaktirajte agencije
Sljedeći korak je kontaktirati agencije putem emaila. U prvom emailu probajte agenciji dati što više informacija o vama i vašim ciljevima. Nemojte tražiti ponudu samo kako bi saznali cijenu po kojoj neka agencija radi, nego pružite agencijama što više informacija kako bi one mogle složiti pravu ponudu za vas. Nije isto raditi community management za neku malu tvrtku s 2.000 Facebook fanova i voditi zajednicu od 100.000 korisnika na više kanala. Dogovorite sastanak s agencijom gdje ćete dalje predstaviti sebe i svoju tvrtku, ali i upoznali osobe unutar agencije s kojima ćete raditi. - Razgovarajte s agencijama
Saznajte koje su njihove reference, jesu li radili s klijentima iz vaše branše, tko su konkretno osobe koje će biti account i community manager za vašu stranicu… Provjerite što još te osobe rade unutar tvrtke; ukoliko se bave s još nekoliko poslova (web dizajn, programiranje, AdWords kampanje…) provjerite koliko će vremena dnevno moći posvetiti vama. Također, provjerite kako se educiraju i koliko vremena ulažu u samu edukaciju. Ovo je jedan od najvažnijih koraka, jer sigurno svoju kampanju ne želite prepustiti osobi koja se bavi s 5 poslova unutar agencije, pa usput “malo piše statuse za klijente”. - Odaberite agenciju
Nemojte svoju odluku bazirati isključivo na cijeni, nego na cjelokupnoj ponudi agencije. Iz prethodnog koraka vidite koja vam agencija najviše odgovara, čije ideje vam se najviše sviđaju, usporedite cijene i donesite odluku.
Nakon odabira
- Kontaktirajte sve agencije i javite im rezultate vašeg odabira
Nemojte ostavljati druge agencije u neznanju da od suradnje neće biti ništa jer ste odabrali nekog drugog kao svog partnera. Jedan iskreni mail ili poziv vam neće oduzeti puno vremena. - Dogovorite sve tehničke detalje s agencijom i potpišite ugovor o suradnji
Sve agencije imaju svoj prijedlog ugovora, ali u svakom slučaju inzistirajte da ugovor sadrži KPI-jeve, minimalne aktivnosti koje je potrebno obaviti, stavku da svi kanali ostaju u vašem vlasništvu nakon isteka ugovora… - Krenite u projekt!
Na što paziti?
Proces odabira agencije je proces odabira partnera. Cilj je da i agencija i vi budete zadovoljni i da zajednička suradnja rezultira win-win situacijom. Najvažniji korak je razgovor sa samim agencijama i upoznavanje agencija. Upoznati agenciju je jednako važno kao i samoj agenciji upoznati vas. Ukoliko ste u dvojbi oko izbora agencije i ne znate kako odabrati, postavite im nekoliko pitanja:
- Koje su vaše reference?
Sigurno nije isto raditi s agencijom koja je do sada odradila 2-3 projekta za manje klijente i agencije koja u svom portfelju ima odrađenih 20-30 projekata. - Jeste li već radili s klijentima iz naše branše?
Ovo nije ključno pitanje, jer se agencije lako prilagode svakom klijentu, ali opet pomaže ukoliko agencija već poznaje vašu branšu. - Tko su zaposleni u agenciji i što oni rade, pogotovo što sve radi osoba koja će biti naš account i community manager?
Ukoliko agencija ima 2 zaposlenika i nude 10 vrsta usluga (izrada web stranica, SEO optimizacija, grafički dizajn, Google oglašavanje…), zapitajte se: “kako oni mogu imati znanje za sve to odraditi vrhunski?”. Realno, ne mogu. Ispitajte tko će konkretno raditi s vama, konkretno pitajte što ta osoba još radi u tvrtki i koliko može biti posvećena vama. Ukoliko ta osoba ima još jako puno zaduženja, neće se moći kvalitetno posvetiti vama i vašim ciljevima i dogodit će se da će se o vašim kanalima brinuti “kad stigne”. Bez obzira na cijenu, zaobiđite takvu agenciju u širokom luku.- Ne želimo reći da su male agencije (ili freelanceri) loš izbor, dapače. Na tržištu ima nekoliko super agencija koje su relativno male (i dosta velik broj freelancera), ali odrađuju odlične projekte na društvenim mrežama. Ipak, budite kod ovog koraka jako izbirljivi, pogotovo ako na web stranici agencije vidite da pruža jako puno usluga, a to ne prati s odgovarajućim brojem zaposlenika.
- Što bi radili s našom kampanjom, kako bi postavili ciljeve i imate li neke ideje?
Saznajte kako agencija razmišlja, što misli o vama, kako bi postavila ciljeve kampanje, kako bi komunicirala… Na taj način gledate koliko je agencija kreativna i razmišlja li ispravno kako bi vama donijela maksimalne rezultate. Nemojte koristiti ovaj postupak kako bi ukrali ideje agenciji (što agencije ne vole) pa ih onda sami implementirali, jer na taj način zatvarate vrata daljnje suradnje s tom agencijom. A prije ili kasnije će vam trebati nove ideje. - Koji su vaši uvjeti suradnje i cijene?
Ukoliko niste sigurni, tražite od agencije neki probni period. Taj period neka traje minimalno tri mjeseca, kako bi se mogli vidjeti prvi rezultati suradnje. Cijena je naravno jako bitan faktor, ali nikako ne smije biti odlučujući.
Kao što vidite, proces odabira agencije je proces. Pravilnim odabirom ćete dobiti partnera koji će vam donositi konkretne i mjerljive rezultate. Društvene mreže su jako važan kanal za komunikaciju s potrošačima i morate biti jako oprezni prilikom odabira partnera koji će komunicirati u vaše ime. Greškom možete puno izgubiti, pravilnim odabirom puno dobiti.
echo adrotate_group(12);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Odgovori