Nastupiti na društvenim mrežama ili ne? Odgovor na to pitanje možete dobiti gledajući primjere drugih, sličnih malih poduzeća koja su strateški nastupila na društvenim mrežama, a najbolji odgovor će te dobiti ako isprobate sami.
Male tvrtke često djeluju lokalno i mogu stvoriti blizak odnos sa svojim kupcima ili korisnicima usluga. Individualan pristup i komunikacija je ono što kupci danas traže od svih. Prednost društvenih mreža je upravo takav pristup i mogućnost svakodnevne komunikacije s korisnicima. Kako jedna mala tvrtka može započeti promociju na društvenim mrežama i kvalitetno komunicirati s korisnicima?
1. Postavite ciljeve i izaberite platforme za komunikaciju
Prije svega, morate znati koja je vaša ciljana skupina i koje ciljeve želite postići. S obzirom na vašu ciljanu skupinu izaberite i platforme na kojima će te komunicirati s njima. Na primjer, ako se bavite turizmom (preuzmite naš besplatni eBook “Kako koristiti društvene mreže u turizmu“), ugostiteljstvom, novim tehnologijama ili telekomunikacijama savjetujemo vam da koristite Twitter, pored Facebooka kojeg možemo preporučiti svima. Ako su vaša ciljana skupina žene, Pinterest je mjesto gdje će te ih pronaći. Foursquare koristite ako se bavite turizmom i ciljana skupina su vam inozemni gosti. LinkedIn će te koristiti ako su vam ciljana skupina poslovnjaci ili ako smatrate da vaša tvrtka može pronaći zaposlenike na toj platformi.
Ciljevi koje postavljate neka budu konkretni, realni i vremenski definirani. Umjesto: “Želim prodati tisuću artikala putem Twittera”, neka vam cilj bude: “Želim dnevno objaviti 10 tvitova vezanih za moje proizvode i privući 5 novih followera.” Umjesto: “Želim izgraditi zajednicu lojalnih korisnika na Facebooku.” Cilj neka vam bude: “Želim mjesečno povećanje od 100 novih fanova, bez smanjenja količine komunikacije i angažmana korisnika.”
2. Kreirajte stranice i uredite ih
Nakon što ste definirali koje će te platforme koristiti, kreirajte stranice i uredite ih. Prilikom kreiranja Facebook stranice pazite da odaberete onu kategoriju koja odgovara vašem poduzeću, a kod malih se najčešće radi o kategoriji “Local Business or Place”. Izdvojite dovoljno vremen za uređenje stranice i upišite sve potrebne informacije (opis, kontakte, adresu, web stranicu, linkove na druge društvene mreže, djelatnost, kreirajte kvalitetnu naslovnu i profilnu fotografiju…). S više informacija bolje optimizirate vaše stranice za tražilice. Kreirajte i Google Places.
97% potrošača traži lokalne biznise online, stoga je bitno da vas mogu lako pronaći. Google Places profil ispunite s jednakom pažnjom kao i vaše stranice na društvenim mrežama jer će te tako omogućiti potencijalnim klijentima da vas pronađu i odluče vas posjetiti.
3. Komunicirajte redovito i kvalitetno
80% komunikacije neka bude vezano za vašu ciljanu skupinu, stvari koje oni vole, o kojima žele razgovarati i s kojima se mogu poistovjetiti, a 20% promocija vaših proizvoda ili usluga. Plasirajući kvalitetan i zanimljiv sadržaj korisnici će se uključivati u komunikaciju i dijeliti sadržaj, a što vas više dijele, tražilice vas više vole. Savjete za što efikasniju komunikaciju na Twitteru možete pronaći u postovima klikom na link.
4. Koristite Facebook oglašavanje
Za privlačenje fanova i promociju proizvoda ili usluga koristite Facebook oglašavanje. Pored stalne komunikacije s fanovima, potrebno ih je ponekad dodatno angažirati kako bi se podigla interakcija na stranici. Kada imate posebne ponude, akcije ili novosti koje želite dodatno istaknuti, koristite Facebook oglašavanje. Kvalitetnim upravljanjem oglasima možete postići odlične rezultate kao što je na primjer povećanje broja klijenta od 30%. U kreiranju i upravljanju oglasima pomoći će vam i naš besplatni eBook za Facebook oglašavanje.
5. Organizirajte nagradne natječaje
Kako bi dodatno motivirali korisnike na angažman i pokazali im da cijenite njihovu lojalnost, nagradite ih. Više o nagradnim natječajima za male tvrtke možete pročitati u našem postu o Facebook aplikacijama za male tvrtke. Jednostavnim natječajima u kojima kao nagrade možete dijeliti vlastite proizvode i usluge možete postići rezultate kao što je povećanje prodaje od 46% ili povećanje broja fanova na Facebook stranici za više od 4.000.
6. Pratite ostvarujete li ciljeve
Ovisno o postavljenim ciljevima možete pratiti jesu li vam objave dovoljno kvalitetne da potiču na interakciju ili da li oglasi ostvaruju konverzije (na primjer registraciju na vašu web stranicu, pretplate na newsletter, prijavu u vaš web shop…). Povrat od investicije u društvene mreže je moguć, ali je bitno da znate što će te mjeriti i kako, a u tome vam može pomoći još jedan naš post o ROI-u na društvenim mrežama.
Svakako se prije nastupa na društvenim mrežama educirajte kako ne bi trošili vrijeme na pogrešne mreže ili načine komunikacije. Dali smo vam jako puno linkova na postove pomoću kojih se možete educirati, a još ih možete pronaći na našem blogu. Dodatni izvor znanja i savjeta će vam biti i naših top 5 blogova za edukaciju o društvenim mrežama, a ako vam je potreban savjet ili pomoć stručnjaka, slobodno nam se obratite.
Koristite li vi kao mala tvrtka društvene mreže za promociju?
Izvori slika:
1. http://thrivecalgary.org/2012/06/create-social-policy-framework/
2. http://goalstribe.com/build-your-business-with-specific-goals/
echo adrotate_group(12);
Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] bogatašica, bogataša i onih manje bogatih novcem, Cecil nije imao mogućnosti koje danas pružaju društveni mediji i content marketing. Zato vi imate! Ne susprežite se posegnuti za semiotičkom analizom, odnosno […]