Pored praćenja rezultata koje ostvaruju Facebook oglasi kreirani s UTM tagovima, Google Analytics daje podatke i o drugim rezultatima postignutim putem društvenih mreža. Prateći rezultate iz mjeseca u mjesec vidi se ostvaruje li strategija koja se provodi na društvenim mrežama marketinške ciljeve.
Neki od rezultata koji se mogu analizirati su broj posjeta na web stranicu, broj transakcija (ostvarenih ciljeva) putem društvenih mreža, vrijednost transakcija, čitanost bloga i mnogi drugi.
1. Broj i aktivnost posjetitelja web stranice putem društvenih mreža
Kako bi saznali koliko je posjetitelja s društvenih mreža u određenom razdoblju posjetilo web stranicu, potrebno je u izborniku lijevo izabrati „Acquisition“, zatim „Social“ i „Network Referrals“.
Dobije se grafički prikaz kao na slici ispod. Podatci se mogu usporediti za dva razdoblja ako se u gornjem desnom kutu podesi kalendar.
Ako se uspoređuju dva razdoblja potrebno je uzeti u obzir sve elemente koji mogu utjecati na rezultate, kao što su na primjer Facebook oglašavanje ili intenzitet objava i komunikacije na stranicama u različitim razdobljima.
Ispod grafa nalaze se tablično prikazani podaci o broju posjeta web stranice preko pojedine društvene mreže, a klikom na svaku od njih dobije se i popis linkova na koje se najviše klikalo odnosno najposjećenijih stranica za svaku od mreža.
2. Najposjećenije stranice
Ako se promovira blog bitan je podatak o najčitanijem blogpostu od strane korisnika društvenih mreža. Za taj podatak potrebno je ostati u kategoriji „Acquisition“ i „Social“ te izabrati „Landing Pages“. Dobije se prikaz kao na slici koja slijedi.
Najčitaniji blogpostovi ukazuju na teme koja korisnike najviše zanima. Naravno, treba uzeti u obzir da li se neki od postova promovirao na primjer kroz plaćene oglase putem Facebooka, jesu li svi postovi podijeljeni na svim društvenim mrežama…
3. Broj i vrijednost transakcija ostvarenih putem društvenih mreža
U E-Commerceu bitan je podatak o broju i vrijednosti transakcija ostvarenih preko društvenih mreža. One mogu biti direktne i indirektne kao što je prikazano na slici ispod. Ovaj se podatak također nalazi u „Acquisitions“, „Social“, „Overview“.
Kada posjetitelj s društvene mreže obavi kupnju odmah, bez napuštanja web stranice, tada se radi o direktnoj konverziji s društvenih mreža (Last Interaction Social Conversion). Ako posjetitelj s društvene mreže ne obavi kupnju odmah, ali se vrati kasnije na web stranicu i kupi nešto, radi se o indirektnoj kupnji (Assisted Social Conversion) – u ovom slučaju su društvene mreže sudjelovale u informiranju potencijalnog kupca.
Iako društvene mreže nisu direktno prodajni kanal, zbog mogućnosti indirektne konverzije, potrebno je pratiti i sudjeluju li u transakcijama, ako je to jedan od marketinških ciljeva. Za one za koje konverzija nije prodaja ali na primjer poslan upit jeste, vrijednost konverzija će biti izražena samo brojčano.
Kako bi se pratili rezultati za točno postavljeni cilj, potrebno ga je definirati u padajućem izborniku u gornjem lijevom uglu.
Ako se želi znati preko kojih društvenih mreža se najviše ostvaruje ciljeva, u izborniku lijevo se izabere „Conversions“ i prikaže se popis društvenih mreža i drugih straica preko kojih su ostvarene konverzije te vrijednost za svaku.
Analizirate li dovoljno svoju strategiju nastupa na društvenim mrežama i je li usmjerena ostvarivanju vaših marketinških ciljeva?
Izvor slike:
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] Facebook prati konverzije koje se dogode 1, 7 ili 28 dana nakon što je korisnik kliknuo na oglas ili ga vidio. Zbog toga može doći do razlike u broju klikova u određenom periodu ili do razlika u podacima unutar Google Analyticsa. […]