U zadnje vrijeme ne nailazimo često na tekstove naslova “Pet trendova u digitalnom marketingu koji dominiraju globalnim tržištem”, ili pak ”Deset trendova koji će vam pomoći da etablirate svoj brend na društvenim mrežama“ i slične. Istina, ti tekstovi koji prate migracije trendova većinom se pojavljuju krajem godine gradirajući čime smo se bavili previše, a čime premalo a sad nam ljeto već opasno kuca na vrata. No ono čega ne nedostaje prilikom “kopanja“ po svim portalima vezanima uz komunikacijsku industriju jest premisa – mobile first!
Iako je diskutabilno generalizirati sve članke s listama kao korisne, naučili su me jednom davno da je mobilno oglašavanje, bilo na Google tražilici ili na društvenim mrežama, ponešto drugačije od “običnog“ oglašavanja koje nije prilagođeno mobilnim platformama. S obzirom na to da je podatak kako se 54% online kupnje događa preko mobilnih uređaja star već dvije godine*, ni ne čudi činjenica što članci iz struke iznimno naglašavaju važnost mobilnog oglašavanja. Mobilni je promet prema Googleovim podacima* ove godine konačno prestigao i desktop, tako da je od iznimne važnosti pozabaviti se finesama onog što nazivamo mobilnim oglašavanjem.
Mudro je zamijetiti da, iako je mobilno spada pod diskurz i fenomenologiju digitalnog, mobilno je ipak niša digitalnog. Stoga, kad kreiramo ne samo oglase, već i kompletan sadržaj digitalnim platformama, treba uzeti u obzir osnovna pravila.
Ne izgleda sav sadržaj jednako na svim sučeljima
Oglas koji ste kreirali za Facebook right column ima jednu panoramsku sliku i možebitno je savršeno optimiziran da postigne što više klikova upravo tamo gdje je pozicioniran, no vrlo je vjerojatno da će ta slika “ispadati“ na ekranu vašeg smartphonea ili tableta. Korisno je, ne samo zbog testiranja koji će vam oglas generirati više prometa, odijeliti oglase za mobilno i oglase za desktop upravo zato što je njihova vizualna privlačnost jedan od čimbenika njihove uspješnosti.
Kratko i slatko
Jedno od prednosti mobilnih uređaja je upravo pridjev “mobilni“. Na društvenim mrežama smo uvijek i svugdje, a navikli smo obavljati sve svoje obaveze putem naših pametnih uređaja. Uzrečica “location, location, location“ ovdje nije presudna kao kod iznajmljivanja apartmana. Zato treba imati na umu odakle sve ljudi čitaju ono što mi plasiramo i koliko vremena imaju za “prožvakati“ naš sadržaj. U mobilnom oglašavanju vrijedi – manje je više. Recite to koncizno, sažeto i jasno. Ako želite ispromovirati akciju koju trenutno imate, naznačite to odmah u tekstu i svim relevantnim mjestima poput naslova jer pogađate, ljudi možda neće imati vremena pročitati sve o vašoj akciji na vašoj web stranici ako ih prvo ne privučete njome.
Kreativa je sve!
Marketinška dogma postala je to iz jednostavnog razloga – jer se u praksi pokazala istinitom. Baš kao što će lijepa ambalaža puno prije privući kupca da odabere lijepo upakirani proizvod na polici, vizualno lijep sadržaj u različitoj formi (primjerice video ili slideshow) ono je zbog čega će Maša, članica vaše ciljane skupine “kliknuti“ na vaš oglas ili pogledati vaš video dok putuje tramvajem kući. Društvene mreže poput Facebooka konstantno nude nova kreativna rješenja za privlačnije mobilne oglase poput Facebook Canvasa, pa zašto ih ne i iskoristiti?
Prilagodite se trendovima
Nećemo puno dosađivati lamentacijama kako je digitalni marketing živući organizam i kako se industrijski trendovi mijenjaju iz dana u dan, ali to je klišej koji je istinit. Što je vrijedilo prije par mjeseci, više se ne primjenjuje, a ovo o čemu pišem danas za godinu će se dana možda gledati s podsmijehom. No, u tome i jest ljepota. Zato ne bi bilo zgorega da s vremena na vrijeme popratite trendove u industriji jer očito postoji razlog zašto je mobilno oglašavanje svake godine u rapidnom porastu. Moje pitanje je, koristite li ga vi?
*http://www.cyberclick.es/numericalblogen/6-fascinating-facts-about-mobile-advertising
*http://searchengineland.com/half-of-google-search-is-mobile-232994
Izvori slika:
1.Zurb
2. mememaker
3. deviant art
echo adrotate_group(20);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Tesko je da projekat moze biti uspesan bez ozbiljnog istrazivanja trzista i ciljne grupe, pogotovo za korisnike koji imaju online prodavnice, ecommerce. Takvi sajtovi obicno zahtevaju neku vrstu kompromisa izmedju cene, kvaliteta i timeline-a za izradu takvih resenja. Vlasnici malih firmi moraju biti svesni da online prisustvo nije isto sto i dobra promocija, gotov posao, vec je samo preduslov i prvi korak na putu do uspeha.
U potpunosti se slažem da je za kvalitetnu marketinšku strategiju, bilo da se radi o isključivo digitalnim platformama, bilo cjelovitoj iznimno važno istražiti tržište, ponudu i potrebe, te odrediti ciljanu skupinu. Ovaj članak bazira se na egzekucijskoj fazi tog istraživanja jer se oglašavanje na društvenim mrežama provodi tek nakon što znamo kome se obraćamo.
Također, pozicioniranje oglasa ovisi o tome radi li se o B2B ili B2C poduzeću jer se ne nalazi sva ciljana populacija na svakoj društvenoj mreži. Također, smatram kako je korisno za velike i male tvrtke biti prisutan i aktivan na digitalnim platformama jer, prema posljednjim podacima stranice internetlivestats.com broj korisnika Interneta ove godine premašio je brojku od 3,424,971,237.
[…] Mobilno oglašavanje – osnovna pravila […]