Plaćeno oglašavanje na Googleu nije novitet u internetskom marketingu. No, ono s vremenom postaje sve kompleksnije i rafiniranije te će se PPC stručnjaci složiti da je uredno organizirana i optimizirana AdWords kampanja prava mala umjetnost.
No, put od 1000 kilometara uvijek započinje prvim korakom, pa se tako i stručnost u ovom obliku oglašavanja, osim educiranjem, stječe i iskustvom i konstantnim radom na njemu. Ako ste nedavno odlučili krenuti putem AdWordsa od 1000 kilometara, prvi korak ka kreiranju uspješne oglasne kampanje je njeno planiranje. Sakupili smo par alata koji će vam pomoći u tome.
Google Trends
Alat unutar Google Insights sučelja koji omogućava uvid u termine pretraživanja na određenoj geografskoj lokaciji unutar određenih tema, odnosno interesa. Tako možete provjeriti koliko je zapravo vaš proizvod ili usluga tražen među vašom interesnom skupinom, točnije vašim ciljanim geografskim područjem. Recimo da prodajete samu uslugu Google oglašavanja u Ujedinjenom Kraljevstvu te vas zanima koliko je pretraga za termin ‘Google advertising’ ili ‘PPC advertising’ bilo u tekućoj godini. Jednostavno upišete te termine u alat uz zadane parametre koje ste odredili i dobit ćete tražene rezultate. Naravno, riječ je o vrlo detaljnim aproksimacijama jer ne možemo biti do zadnje znamenke sigurni koliko je točno ljudi pretražilo te termine, no dovoljno su bliske da možete odrediti kolika je potražnja za vašim proizvodom ili uslugom na određenom tržištu.
Na temelju ovog screenshota možemo vidjeti da je termin ‘Google advertising’ bio pretraživaniji od termina ‘PPC advertising’, što nam govori da je prvi termin popularniji, te da će, vjerojatno i sama konkurencija za njega kao ključnu riječ biti veća. Iz toga možemo dobiti obrise na koji ćemo način usmjeriti svoj budžet i koja će nam ključna riječ biti korisnija prilikom postavljanja kampanje.
Google Keyword Planner
Nakon što smo dobili uvid što uopće korisnici pretražuju i u kojem obujmu vezano uz naš proizvod i usluge, potrebno je specifičnije odrediti koje ćemo ključne riječi koristiti u kampanji. Iako već znamo otprilike što bi bilo prikladno za naš proizvod ili uslugu, Google posjeduje iznimno koristan besplatan alat pomoću kojeg nam daje još više prijedloga ključnih riječi koje smatra adekvatnim za našu kampanju. KeyWord Planner je zapravo više alata u jednom, te tako, uz ideje za nove ključne riječi, možemo dobiti obujam pretrage za određenu ključnu riječ, te multiplicirati ključne riječi kako bi dobili nove po principu jednostavnih kombinatorika. Također nam omogućava izračun našeg željenog budžeta ne temelju približnih ‘cijena’ po ključnoj riječi za zadane parametre lokacije, jezika i drugih koje odaberemo. Također, ako već imate postojeći account, na temelju podataka iz njega možete dobiti predikcije za kampanje ili pak ključne riječi.
Google Display Planner
Ako uz Search Network kampanju planirate pokrenuti i Display kampanju (o vrstama kampanja smo pisali prošli mjesec) jer imate više poslovnih ciljeva i trebaju vam obje kampanje – display za remarketing i brand awareness, a search network za mjerenje konverzija, postoji alat kojim možete isplanirati i vašu Display kampanju. Naravno, Google ne preporučuje samu veličinu bannera i njihov izgled, već daje ideje za targetiranje te olakšava pronalazak optimalnih pozicioniranja vaših bannera. Također, jednako kao i u KeyWord Planneru, Display Planner vam daje aproksimaciju uspješnosti kampanje na temelju zadanih parametara koje sami postavite prilikom korištenja ovog alata.
Page Speed Insights
Iako ovo spada u Google developerske alate, uspjeh pojedine kampanje ovisi naravno i o optimiziranosti vaše web stranice za Google tražilicu. Ovaj alat će vam ukratko dati ‘dijagnozu’ vaše web stranice i neke prijedloge za njeno poboljšanje kako bi se što brže učitavala, time bila više user friendly, i naravno, bolje rangirana na tražilici. Koristi se iznimno jednostavno, na način da jednostavno kopirate svoj URL koji želite promovirati, i vidite ima li prostora za njegovo poboljšanje.
Ovo su samo neki od alata koji vam mogu pomoći prilikom prvih koraka u planiranju svoje AdWords kampanje, no sam Google pruža niz drugih alata koji vam mogu pomoći u trenutku kad su vaše kampanje aktivne i postižu određene rezultate.
Ako vas zanima koji su to alati, možete nas kontaktirati i saznati više o optimizaciji AdWords kampanja.
echo adrotate_group(20);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Odgovori