Vjerojatno vam je jasno zašto vam treba blog. Članaka o tome ima na tisuće, čak smo i mi sročili jedan. Ali ovo nije blog o vama. Ovo je blog o vašem vulkanizeru Mati. Ne može sve biti o vama. A vulkanizer Mate zaslužuje malo ljubavi i pažnje jer želi da znate da je samosvjestan i da ima u njemu više od čarobnjaka u savršenom naštimavanju guma za vašeg limenog ljubimca.
Svi su skloni zaboraviti na Matu sve dok Vam se ne dogodi – ovo.
Kako uspješno voditi poslovni blog za malo ili srednje poduzeće?
No zašto se bavimo Matom? Zato što Coca-Cola već zna kako upotrijebiti blog, kao i sve druge oglašavačke resurse kako bi se promovirala, a s markom koja pripada među najprepoznatljivije na cijelom planetu, to zbilja nije problem. Oni kojima blog zbilja može biti od koristi su mala i srednja poduzeća, koja pak taj resurs ne koriste dovoljno.
Dakle što će vulkanizeru Mati blog?
- Od viška novca glava ne boli. – Još nismo sreli malog ili srednjeg poduzetnika koji se gnuša na pomisao dodatne zarade, a dodatna zarada proizlazi iz dodatnih klijenata. Odakle dodatni klijenti? Zahvaljujući promociji. Što nas dovodi na slijedeću točku.
- Blog je besplatan. – Mate je miran, bistrog uma, izbalansiran k’o nova guma što nam ukazuje na dvije stvari. Da autorica bloga mora ugasiti CD Hladnog Piva dok piše post, te da se Mate neće rasipati novcima kao sponzoruša koja se upravo udala u obitelj Trump. Mate je mudriji od toga. I zato mu je besplatan promotivni eksperiment primamljiv.
- Lako održavanje. – Jer Mate ima pametnijeg posla od pisanja doktorata prije no što uspije savladati besplatno oglašavanje putem bloga. A i neda mu se. Što je sasvim ok.
- Ako nešto date, nešto ćete i dobiti. – Ako Mate odluči biti dovoljno mudar da podijeli svoje stručno znanje putem bloga, nešto će definitivno dobiti natrag, a to je status povjerenja od ljudi koji ga čitaju i počinju prepoznavati kao poznavatelja svoje struke i povjerljiv izvor informacija, a potom i besplatan oglas kojim prezentira svoju uslugu kao pouzdanu.
Ili jezikom poduzetnika, tko shera, ne oskudijeva.
OK, sad imamo racionalne razloge zašto bi mali poduzetnik vulkanizer otvorio blog.
Slijedeće pitanje je: kako?
Kako uspješno voditi poslovni blog za malo ili srednje poduzeće?
Različiti blogeri imaju različite metode, ali postoji standardnih 5P na koja se Mate može osloniti:
- Planiranje
Mate zna da tko ne planira zimske gume u listopadu, taj izvodi automobilske piruete po cesti na Božić. Ista stvar je primjenjiva za blog. Planiranje je važno kako bi blog imao određenu temu koje se drži, odnosno kako bi svaki post bio dio cjeline. To pomaže razumljivosti i podupire korisnost bloga za čitatelja.
- Pisanje & Publiciranje
To što je Mate vulkanizer ne mora niti najmanje značiti da nije vičan pisanju. Unatoč stereotipima. :)
Mate bi baš mogao biti jedan netipičan vulkanizer koji zbilja voli čitati francusku trubadursku poeziju, pisati fan-fictione o Mariji Antoaneti i slušati Čajkovskog (ali samo kad nitko ne gleda jer svi njegovi prijatelji slušaju Milu Kitića i Mate jednostavno nije emotivno spreman voditi tu raspravu). Stoga nastojte biti otvorenog uma. :) Ljudi su različiti, ali blog može voditi svatko. :)
Pisanje je u svakom slučaju nešto što se vježba i uči, kao svaki drugi zanat. U Matinom slučaju ono najvažnije što mu treba je njegovo znanje, odnosno da razumije o čemu piše. Treba mu i copywriter. Odnosno ako već ne copywriter onda barem njegov prijatelj Đuro limar koji u slobodno vrijeme zbilja voli lingvistiku, te kad čuje da netko kaže rečenicu poput „Ona se plače.“ dobije mrlje po vratu od stresa koje neće nestati dok ne održi poduži monolog o uporabi povratnog glagola sebe ili se. Zadnja osoba koja im treba u timu je Matin nećak Ivan Horvat, koji studira na FER-u, razumije osnove programiranja i zbilja se po ničemu ne razlikuje od najprosječnijeg FER-ovca. Nažalost, čak ni za potrebe ovog članka nisu svi tako osebujni kao Đuro i Mate.
A sad šalu na stranu. Da biste mogli ispravno voditi blog, morate paziti na gramatiku, morate razumjeti tematiku o kojoj pišete te morate baratati WordPressom ili osnovnim CMS-om kako bi čitatelji taj blog imali gdje vidjeti objavljen. Ako to ne možete sami, preporučamo da se posavjetujete s agencijom koja to može.
- Promoviranje
Promoviranje se može obavljati na mnogo načina, a pogotovo je isplativo društvenim mrežama iz perspektive bloga. No ono što nitko ne voli je spam odnosno neželjena pošta. Isto kao što bi Mate reagirao da na kućnom pragu pronađe probušenu gumu s oznakom popusta i brojem telefona konkurentskog vulkanizera preko ceste (verbalna reakcija uključuje izraze koje ne smijemo citirati u članku), tako bi prosječna osoba mogla reagirati na neželjeni link. Gađanje ljude posjetnicama koje ne žele vidjeti može uzrokovati samo kontraefekt. Dijelite svoje postove s ljudima koje bi ta tema mogla zanimati, a ne gurajte ih strancima pod nos – važno je nepisano pravilo promocije bloga.
Nema ljubavi u svijetu spammerstva.
4. Participiranje
Nije dovoljno napisati blog post, potrebno je i sudjelovati u formiranju zajednice. To znači komentiranje blogova sličnog sadržaja te uključivanje u sadržaje potencijalnih klijenata. To može biti jako zgodno za našeg Matu, jer nikad ne zna kad će naletjeti na još kojeg vulkanizera ljubitelja poezije ili pak ljubitelja Čajkovskog koji traži i zbilja cijeni kvalitetnu novu gumu i umjetnost dihtanja iste.
Zaključak
Formiranje bloga nije samo pisanje posta već stvaranje svojeg imena i marke u zajednici koju zanima ta vrsta poslovanja, po cijeni samo svog uloženog vremena i volje za sudjelovanjem i izlaganjem. No ako se time ne želite baviti ili naprosto ne vjerujete da ćete to raditi na razini kvalitete koju želite, postoji rješenje i za to – obratite se nama. :) Javite nam se neobavezno, pošaljite nam poruku te ćemo vam poslati naš savjet ili u krajnjoj liniji ponudu. Nema ničeg pogrešnog u prepuštanju u ruke iskusnijeg profesionalaca koji će kvalitetno predstaviti vašu marku ili Vas makar samo savjetom uputiti u smjeru kako da to kvalitetnije napravite sami.
Izvor slika:
tumblr.com
flickr.com
echo adrotate_group(8);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] Content je svugdje oko nas. Content je sve. Ako nemaš content, bolje je da zatvoriš firmu. Morate pružati vašim klijentima samo najbolji content. Content, content, […]
[…] 9. Zašto vaš vulkanizer treba razmisliti o otvaranju bloga? […]