Već smo pisali o važnostima pisanja blogova u turizmu, a uzimajući u obzir da prema posljednjim istraživanjima Senshia čak 30% putnika prije donošenja odluke o putovanju čita blogove, postavlja se pitanje kakav sadržaj kreirati kako bi poboljšali rezultate u turističkom poslovanju?
Posljednjih godina je sve veća potražnja za autohtonim uslugama i sadržajima te turisti danas na svojim putovanjima često žele istražiti lokalna mjesta i običaje kako bi doživjeli lokaciju iz perspektive lokalnog stanovništva. Stoga ne čudi da sve više turističkih agencija, turističkih zajednica i općenito turističkih subjekata na digitalnim marketinškim kanalima nastoje istaknuti upravo te jedinstvene doživljaje i priče.
TripAdvisor je među prvima prepoznao vrijednost informacija ‘iz prve ruke’ bilo da je riječ o lokalnom stanovništvu ili turistima koji su posjetili pojedinu lokaciju koji dijele dojmove o svojim najdražim mjestima pojedinih lokacija. Za izvor ovako kvalitetnog i zanimljivog lokalnog sadržaja ne čudi informacija da danas slovi kao najveći svjetski turistički portal* te da okuplja najveću putničku zajednicu na svijetu, dosežući gotovo 315 milijuna posjetitelja mjesečno s više od 200 milijuna recenzija koje pokrivaju više od 4,4 milijuna smještajnih objekata, restorana i turističkih atrakcija.
Odličan primjer bloga s pričama iz perspektive lokalnog stanovništva je i nedavno objavljena stranica Love Zagreb, Turističke zajednice Grada Zagreba. Love Zagreb nije uobičajena stranica turističke zajednice koja samo informira o nadolazećim događajima te povijesnim i kulturnim znamenitostima. Glavna ideja je kroz zanimljive blog postove i priče koje se ne mogu pronaći u klasičnim turističkim vodičima educirati o Zagrebu i virtualne posjetitelje pretvoriti u realne. Uostalom, kao što ste mogli pročitati i u našoj eknjizi o content marketingu, prema istraživanju HubSpota tvrtke koje pišu blog pretvaraju 70% više posjetitelja u kupce.
Blog Love Zagreb ima nekoliko kategorija, a sve dijele sadržaj specifičan za Zagreb. Tako se do sada pisalo o temama kao što su primjerice Hrelić, kultura ispijanja kave, Gornji grad kao karakteristična stara gradska četvrt, odlazak na Sljeme, Tkalča kao ulica za izlaske, dječja kazališta, ali i brojnim drugim temama prilagođenim raznim interesima i dobnim skupinama. Osim toga, ovakav blog je nenametljiv način promocije pojedinih događaja i razdoblja te prilika za poticanje potencijalnih posjetitelja i putnika na dolazak u Zagreb.
Ono što je bitno naglasiti je da su velike šanse da će korisnici ovakav originalan i zanimljiv sadržaj rado dijeliti na društvenim mrežama i raznim digitalnim medijima. Kao što smo i spomenuli u posljednjem blog postu, kvalitetnim, relevantnim i zanimljivim tekstovima podići ćete si poziciju na Googleu, što će utjecati na broj bookinga. Uostalom, kad je riječ o jedinstvenom sadržaju onda stranica nema konkurenciju.
Stoga, ako želite povećati svijest o svom brandu/mjestu/usluzi, stvoriti zajednicu lojalnih gostiju i produžiti sezonu razmislite o tekstualnom i vizualnom sadržaju kojim ćete privući i informirati goste, ponudite im sadržaj koji priča vašu posebnu priču. Inspiraciju za sadržaj možete pronaći u brojnim aplikacijama i stranicama koje nastoje predstaviti lokalna mjesta, običaje i doživljaje tijekom putovanja.
Na primjer, Traveling spoon omogućava povezivanje kroz hranu, na način da vam lokalno stanovništvo daje satove kuhanja, kuha za vas domaća jela ili vas vodi kroz lokalne tržnice. Slične stranice su i EatWith, Farmstand, ali i Meet2Talk, Knok, Camp in my Garden, Like a local, Vayabe te mnoge druge.
Za kreiranje sadržaja potrebno je poznavanje i funkcioniranje marketinških kanala na intarnetu kojima će se taj sadržaj širiti i raditi ono što mu je cilj – promociju. Ako nemate iskustva, znanja ili vremena javite nam se i mi ćemo ispričati vašu priču.
*Izvor: comScore Media Metrix za TripAdvisor stranice, kolovoz 2014; Google Analytics, prosječni broj jedinstvenih mjesečnih korisnika, Q3 2014; ne uključuje promet s daodao.com
Izvor slika:
2. Pixabay
3. Zagreb Tourist Board, Marko Vrdoljak
echo adrotate_group(8);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Gostima svakako treba pružiti mnoštvo inormacija i korisnog sadžaja. Vaša prezentacija samih apartmana i smještaja u Hrvatskoj gostu nije dovoljna, on želi naučiti i pročitati što grad nudi, kakav je kultura, gdje se može zabaviti, koji su restorani dobri itd… Prevenstveno treba krenuti od sebe i postaviti se u poziciju da putujete na ljetovanje i odmor u neku državu i grad u kojem nikada niste prije bili, da li bi vam bile dovoljne samo fotografije apartmana i smještaja? Naravno da nebi, zbog samog toga potrebno je imati blog i detaljno pružati inoforamcije gostima. Ako iznajmljujete privatne apartmane i smještaj na otoku Krku, onda napišite kvalitetan sadržaj o otoku Krku, i npr o gradu Malinskoj u kojem pružate smještaj. Gosti vole čitati, zadržavajte goste svojom prezentacijom i pokažite im koliko ste stručni i profesionalni u svojim sulugama koje im pružate.
Marko, hvala na komentaru. Slažemo se s vama :)
[…] odluku. U fokusu nije vaš proizvod, odnosno usluga, već potrebe posjetitelja i gostiju, a putem bloga mu pružate informacije koje su mu potrebne da se odluči za vaše usluge. Tko su vaši gosti i što ih zanima vaša su […]