Brand ambasadori imaju 50% veći utjecaj na okolinu nego prosječni kupac*, a 9 od 10 kupaca te više od 50% B2B klijenata vjeruje preporuci prijatelja prilikom donošenja odluke o kupovini.
Brand ambasadori su osobe koje šire pozitivnu priču i mišljenja o nekom brandu. Nekada se taj termin odnosio na poznate i utjecajne osobe čije je mišljenje bilo prihvaćeno od strane javnosti, no danas taj pojam obuhvaća i anonimne pojedince koji mogu utjecati na svoju okolinu, a neki ih nazivaju i zagovaračima brenda. Radi se o vrlo zadovoljnim klijentima koji rado svoje zadovoljstvo prenose drugima i preporučuju im proizvode i usluge. Pri tome je uvjerljivost brand ambasadora ključna stvar, a iskreno pozitivno mišljenje se ne može platiti, potrebno ga je zaslužiti.
Nekada je širenje pozitivnih mišljenja o brandu ovisilo o „word of mouthu“ pri čemu je ograničenje bilo povezanost osoba. U današnje, digitalno doba, komentiranje, izražavanje i dijeljenje mišljenja je toliko pojednostavnjeno da se sve više osoba odlučuje na to, barem jednim „lajkom“ na Facebooku ili “mentionom” na Twitteru.
Neki od načina za prikupljanje i prenošenje poruka brand ambasadora:
Društvene mreže i komentari na webu
Svaki tweet, komentar na Facebooku, hashtag oznaka na Instagramu i Twitteru ili komentar na blogu treba uzeti u obzir kao utjecajnu poruku jer se radi o dobrovoljnom izražavanju mišljenja i spominjanju branda. Negativne komentare treba “preobratiti” u pozitivne, a pozitivnim zahvaliti te ih proširiti na ostatak online zajednice.
Nagradni natječaji
Korisnike neke od vaših društvenih mreža možete motivirati da pišu pozitivna mišljenja ili na neki drugi način iznose karakteristike branda koje doprinose rastu njegove popularnosti. Na primjer, nagradni natječaj s receptima koji moraju sadržavati proizvod organizatora natječaja. Nagrade u natječaju su im samo dodatna motivacija i zahvala.
Testimonijal
Izjava zadovoljnog klijenta koja se objavljuje na webu, društvenim mrežama ili nekom drugom kanalu ima pozitivan efekt i na B2B i na B2C tržište. Odnosno prezentira “Human 2 Human” stranu poslovanja. Osoba koja daje izjavu treba biti zaista zadovoljni korisnik ili kupac koji će to zadovoljstvo moći iskreno prenijeti i na osobe koje ju ne poznaju, ali će doći u doticaj s njenom izjavom, bilo putem weba ili nekog drugog kanala.
Case study
Ovaj oblik prenošenja pozitivnog mišljenja klijenta na okolinu je jako dobar za B2B tržišta za koje je bitno prikazivanje već postignutih rezultata. Tako potencijalni klijent formira očekivanja i dobiva realan prikaz onoga što može dobiti, a vi pokazujete svoju stručnost i uspješnost u onome čime se bavite. Klijent o čijem se uspjehu piše također ima koristi od takvog oblika promocije jer se spominje u pozitivnom kontekstu, a promovirajući case study promovira se i njegovo ime.
Gostujući blog
Gost blogger može biti zadovoljni klijent ili suradnik ili osoba stručna u području relevantnom za vaše poslovanje, a koja će svojom pojavom doprinijeti rastu pozitivnog mišljenja o vašem brandu. Tome će doprinijeti popularnost osobe – gosta, njena stručnost ili izniman pozitivan stav prema vašem brandu.
Online brand ambasadori, odnosno njihove poruke se šire viralno putem društvenih mreža ili nekih drugih kanala, a brzina širenja “virusa” je puno veća od one koja se nekada postizala usmenim putem. Međutim, treba znati prepoznati brand ambasadore i dodijeliti im prave uloge kako bi poruka bila što kvalitetnija i jednostavnija za širenje.
Ako želite identificirati vaše online brand ambasadore ili ih stvoriti te iskoristiti njihov utjecaj, javite nam se za savjet.
Izvori:
*Fuggetta, Rob (2012). Brand Advocates: Turning Enthusiastic Customers into a Powerful Marketing Force. Hoboken, New Jersey: John, Wiley & Sons
Slika 1. talent.linkedin.com
Slika 2. pando.com
Slika 3. tradesecretslaw.com
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] marketing semiotiku kao strategiju i sredstvo analize možete koristiti u svim fazama marketinga i brendinga, ne samo na početku, odnosno pozicioniranju. Toga su bili svjesni i naši Britanci pa su […]