Kako uspješno provoditi dugoročnu community management strategiju – case study Zabranjeno pušenje
Zabranjeno pušenje je u trogodišnjoj uspješnoj suradnji s Akcijom doseglo brojku od preko 250.000 fanova na Facebook stranici i stvorilo prepoznatljivo mjesto za brzo informiranje i komunikaciju s fanovima.
Zabranjeno pušenje je kultni sarajevski bend nastao 1980. godine kao klasičan „garage“ band sastavljen od skupine klinaca koji su išli u sarajevsku II gimnaziju i dijelili istu ulicu, danas već legendarnu „Ulicu Fuada Midžića“ u kvartu Koševo. U trideset godina karijere objavili su 10 studijskih albuma, 3 kompilacije i 2 live albuma te održali nebrojeno mnogo koncerata. Suradnja s Akcijom započela je u svibnju 2011. godine, što znači da već tri godine na Facebooku, Twitteru i YouTube kanalu uspješno promoviramo grupu, singlove, koncerte i njihove velike jubileje. Posljednja dva velika obilježena su i na društvenim mrežama – izlazak 10. studijskog albuma i proslava 30 godina karijere.
Izazov
Autentično i redovito promovirati grupu koja postoji 30 godina i čiji su prvi fanovi sada osobe od +40 godina. Približiti stariji sadržaj (glazbu) mlađim generacijama, ali i promovirati nove pjesme pored mnoštva starijih i prepoznatljivih pjesama grupe. Sadržaj objavljivati i komunicirati u vrijeme kada su fanovi najaktivniji, a to je u večernjim satima. Zabranjeno pušenje je popularno u svih 6 zemalja bivše Jugoslavije stoga je potrebno kreirati sadržaj prikladan za svih 6 kulturološki različitih zemalja, ali i ostati originalan u stilu Zabranjenog pušenja.
Ciljevi
- Promocija nastupa i novosti vezanih za grupu (posebno novih spotova i albuma).
- Informiranje fanova, redovita i pravovremena komunikacija.
- Privlačenje novih fanova.
Kako smo postigli željeno?
- Redovitim objavljivanjem sadržaja u vrijeme kada su fanovi najaktivniji (navečer) na Facebooku i na Twitteru.
- Objavljivanjem raznolikog sadržaja (pjesme grupe, ali i obilježavanje različitih dana i jubileja).
- Objavljivanjem novosti (album, singlovi…).
- Objavljivanjem najava i vijesti iz medija o Zabranjenom pušenju (pravovremeno – redovitim praćenjem novosti vezanih za Zabranjeno pušenje).
- Odgovaranjem na upite (o nastupima, želje i molbe fanova) i kontroliranjem sadržaja kojeg fanovi i druge stranice objavljuju na stranici Zabranjenog pušenja.
- Kreiranjem eventova za sve koncerte kako bi fanovi bili informirani i pozvani.
- Objavljivanjem foto albuma s koncerata.
- Zahvalama fanovima.
- Posebnim obilježavanjem većeg broja fanova (Kreirana 4 videa zahvale od strane Zabranjenog pušenja)
- Oglašavanjem većih koncerata.
- Uploadanjem novog sadržaja na YouTube kanal Zabranjenog pušenja.
- Objavljivanjem sadržaja s YouTube kanala na društvenim mrežama kako bi se povećavao broj pregleda na YouTubeu.
Rezultati kampanje
- Nakon 3 godine Facebook stranica ima preko 250.000 fanova – prosječno privučeno 7.000 fana mjesečno.
- Prosječan mjesečni doseg Facebook stranice: 1.272.200.
- Prosječan mjesečni talking about Facebook stranice: 23.878.
- Broj followera na Twitteru: 2.701.
- Broj YouTube pretplatnika: 2.826.
- Broj pregleda videa na YouTube kanalu Zabranjenog pušenja: 2.404.461.
- Odlični rezultati pri promociji samih koncerata.
- Objavljena 84 foto albuma.
- Kreirano 99 eventova.
- Vidi web nagrada 2012. za Facebook stranicu u kategoriji „Web promocija, community servisi i social media aplikacije“.
Akcija već duže vrijeme pomaže grupi Zabranjeno pušenje u pozicioniranju na društvenim mrežama, komunikaciji s fanovima i promociji svih aktivnosti grupe. Odlični rezultati koje Akcija ostvaruje pri promociji naših koncerata i novih singlova su dokaz kvalitete i poznavanja društvenih mreža, te ćemo definitivno i dalje nastaviti suradnju s njima.
Dario Vitez, menadžer