Kako organizirati uspješan foto natječaj – case study Adriagate travel agency
Turistička agencija Adriagate je koristila aplikaciju PhotoContest kako bi promovirala ponudu i dodatno angažirala korisnike svoje Facebook stranice.
Adriagate.com je jedan od vodećih portala specijaliziran za smještaj za odmor u Hrvatskoj. Temelj njihovog poslovanja je kvalitetna turistička ponuda i profesionalna usluga orijentirana prema individualnim željama i potrebama klijenata. Dosadašnje iskustvo, znanje i drugačiji inovativni pristup te stalno uvažavanje želja i potreba njihovih klijenata doprinijelo je tome da su sada jedan od vodećih portala za smještaj u Hrvatskoj.
Jako su aktivni na više društvenih mreža, a osobito na Facebooku gdje se trude konstantno biti u interakciji s korisnicima promovirajući prirodnu i kulturnu baštinu te tradiciju Hrvatske. Odlučili su dodatno potaknuti svoje korisnike na interakciju i nagraditi ih. U našem PhotoContestu su pronašli odlično rješenje i ubrzo pokrenuli natječaj.
Izazov
Za naše klijente htjeli smo realizirati maksimalno dobre rezultate i što veću korist, odnosno povrat od uloženog u realizaciju nagradnog natječaja. Važno je naglasiti da smo očekivali jako dobre rezultate od spomenutog natječaja zbog činjenice da se Adriagate.com Facebook stranica zaista vodi po pravilima i u skladu sa standardima community managementa pružajući korisnicima interakciju te zanimljive i korisne informacije na dnevnoj bazi. Radi se o korisnicima koji su zaista ciljana skupina agencije pa se ulažu veliki napori da se odnosi s njima dodatno prodube te budu što dugoročniji. Osim toga, organizator je ponudio sudionicima zaista motivirajuće nagrade, što je s prethodno navedenim polučilo odlične rezultate.
Ciljevi natječaja
- porast broja korisnika Adriagate.com Facebook stranice
- produbljivanje odnosa s postojećim korisnicima
- promocija smještaja koji Adriagate.com nudi u svojoj ponudi
Kako smo realizirali ciljeve
- implementiran je dogovoreni natječaj na Adriagate.com Facebook stranicu
- korisnicima je objavljeno da je natječaj pokrenut i objašnjena su im pravila sudjelovanja
- kreirani su Facebook oglasi za promociju objava vezanih za sami natječaj te su konstantno praćeni
- tijekom natječaja, Facebook stranica se vodila kao i inače, s redovnim dnevnim aktivnostima prema korisnicima što je jako važno tako da ne bude u fokusu sami natječaj, nego da se sve aktivnosti provode normalno
Rezultati natječaja
Natječaj je trajao 21 dan i polučio je zaista odlične rezultate:
- 80 uploadanih fotografija
- preko 3.000 korisnika je dalo dopuštenje za preuzimanje podataka pri ulasku u natječaj, što za klijenta znači preko 3.000 kontakt podataka korisnika
- odličan viralni efekt od preko 35.000 impresija iz 152 podijeljene priče iz natječaja
- preko 6.500 posjeta natječaju
- porast broja od 2.448 korisnika na Facebook stranici, što je tri puta veći rast nego uobičajeno za period od mjesec dana
- prosječno zadržavanje u natječaju 00:04:49 ostavilo je kvalitetan utisak na percepciju korisnika Adriagate.com jer su za to vrijeme bili izloženi njihovim vizualima koji komuniciraju brend i njegove vrijednosti.
U cilju pružanja bolje podrške našim gostima krenuli smo s projektom promoviranja putem društvenih mreža. Opća popularnosti Facebooka kao alata za bolji marketing, komunikaciju s kupcima i korisnicima usluga ponukala nas je da angažiramo tvrtku iz „susjedstva“ i stručnjake za društvene mreže – tvrtku Akcija.
Naša želja bila je aktiviranje postojećih fanova Adriagate.com iz cijelog svijeta koji vole Hrvatsku i dovođenje novih. Naravno, logičan izbor bile su slike kao alat koji govori više od riječi. Akcija nam je ponudila izvanredno rješenje za ostvarenje naših želja, svoju aplikaciju za foto natječaj i kompletnu podršku tijekom trajanja natječaja.
Natječaj je trajao 21 dan i kroz to razdoblje 80 korisnika je objavilo svoju sliku preko aplikacije. Korisnici su osim objave slika iste dijelili sa svojim prijateljima što je rezultiralo sudjelovanje od preko 3.000 Facebook korisnika.
Naš cilj i očekivanja se ovim projektom u potpunosti ispunila. „Probudili“ smo postojeće fanove i ostvarili izvaredan rezultat kod prikupljanja novih, te ovim putem želimo zahvaliti na profesionalnom radu i pristupu tima iz Akcije.
Ana Popović, voditelj web odjela, Adriagate.com travel agency