Studenti danas, pogotovo generacija milenijalca, često se žali da formalno obrazovanje ne nudi dovoljno praktičnih znanja koja ih zanimaju. Znam to i po sebi, ali i ostatku vršnjaka i ekipe koja me okružuje: završiti fakultet, pronaći posao i raditi u jedno te istoj firmi do kraja života nikad nije dolazilo u obzir. Tražimo izazove, voljni smo učiti, pronalaziti nove prepreke za savladavanje, a zbog svega toga, starije generacije smatraju da smo prezahtjevni, da imamo previsoka očekivanja i nerealne želje.
Budući da nisam od onih koji sjede doma i čekaju da im prilika pokuca na vrata, od prvog dana dolaska na fakultet tražila sam načine da maksimalno iskoristim tih pet godina za educiranje i proširenje vidika. Volontirala sam, radila studentske poslove, tražila se kako su mi se interesi mijenjali. Jedna od najboljih prilika koja mi se ukazala za dodatno učenje naišla je u obliku Facebook oglasa za studentsku praksu u digitalnoj agenciji Akcija. S obzirom da sam vjerni fan interneta još iz doba dial up-a kad se spajalo online samo iza 7 navečer jer je cijena bila jeftinija, a nastavila sam svoj boravak u tim vodama od prvog bloga, MySpace profila pa sve do početaka Facebooka u Hrvatskoj, s godinama se moj interes za digitalom samo povećavao. Boom društvenih mreža u proteklom desetljeću mnogima se činio zastrašujućim, no ja sam ga prigrlila. Od tog početnog interesa rodila se želja za učenjem o poslovnom korištenju digitalnih kanala pa sam brzinom Speedyja Gonzalesa kliknula na Akcijin oglas za praksu.
Posve otvoreno sam im u prijavi napisala da sam i ranije pratila njihov rad te kampanje koje su radili kroz godine, čitala i informirala se o njihovom radu. Nakon razgovora za praksu, nazvali su me da mi jave da su se odlučili uzeti me kod sebe na praksu, ali nisu vidjeli mali pobjednički ples koji je uslijedio nakon toga. U međuvremenu su prošla dva mjeseca i iznimno sam zahvalna na toj prilici jer nije prošao nijedan dan da nisam naučila nešto novo: što praktičnih, što teorijskih znanja. Iskusila sam #agencylife iz prve ruke i mogu vam reći da je još bolji nego sam očekivala.
Ako vas zanimaju društvene mreže i digitalni marketing, praksa u agenciji definitivno je odlična odskočna daska da poput spužve upijate znanje i upoznate ovaj biznis iznutra. Donosim vam 5 glavnih razloga zašto je praksa u Akciji meni puno pomogla.
-
Uredska obitelj
Najviše me osvojila atmosfera koja vlada – na ekipu ovdje, zaposlenike i studente, ne gleda se kao na radnike koji su tu samo da dobro odrade svoj posao, već kao na članove obitelji. Vrijedi ona dobra stara: Svi za jednog – jedan za sve. Vrlo brzo sam shvatila da je tuđi uspjeh i moj uspjeh, ali i da će se drugi jednako tako veseliti i mom uspjehu. S druge strane, ljudski je griješiti i svi mi imamo uspone i padove. U slučaju da nešto zeznem, tu je moja uredska obitelj da me podigne i motivira, da mi pokaže da su mi podrška i da će mi pomoći da iz svojih grešaka naučim. Odmah na početku mogla sam zaboraviti i na vlastiti ego – ne radim to što radim za sebe već za cijeli tim i veselim se kolektivno.
-
Uči, ali i prenesi znanje
Na praksi sam najviše naučila ako sam samostalno pokazala interes jer je tad i ekipa u agenciji imala više volje pokazati mi ono što mi nije jasno. Dakako, važno je pitati. Nisam došla na praksu zato da bi ih tamo sve očarala „jer znam više od njih“. To nitko ni nije očekivao od mene. Tu sam da učim, a na ostalim je da mi to znanje i prenesu. Rast mene kao pojedinca znači i rast cijele agencije. Kultura učenja, koja je ovdje sveprisutna, vidljiva je kroz međusobno grupno slanje članaka o novitetima u industriji koji su relevantni i mogli bi biti zanimljivi, dostupnim eBookovima, ali i mentorima koji su dodijeljeni svakom studentu na praksi. Oni su to sve već prošli i znaju da postoji grč u želucu kad moram pitati nešto jer mislim da bi to već trebala znati. Srećom, ne treba brinuti – treba pitati, pokazati zanimanje i educirati se. Isto tako, studenti na praksi mogu, ako naiđu na neki korisni webinar koji bi mogao koristiti ostalim kolegama, skrenuti im pažnju na to ili predložiti zajedničko polaganje tog webinara. Zašto? Zato što treba učiti, ali i prenijeti znanje.
-
Feedback je kruna tvog rada
Ako mislite da se na praksi samo radi, a usput živi u neznanju funkcioniraju li uopće kampanje na društvenim mrežama za koje su studenti zaslužni, vjerujte mi da nije tako – u Akciji vlada praksa davanja feedbacka da bi dodatno ohrabrili praktikante ili im skrenuli pozornost gdje još postoji prostor za napredak. Feedback nikad ne treba doživljavati kao napad na sebe, već savjetovanje upravo s ciljem da dodatno naučiš. S druge strane, nisu studenti jedini koji dobivaju feedback. Više je nego dobrodošlo davanje prijedloga za bolji rad cjelokupne agencije. Naučila sam da ako uočim nešto što mi je nejasno ili imam bolju ideju kako popraviti određenu ustaljenu praksu, mogu to reći glasno. Možda je baš ta žaruljica koja se meni upalila ono što je i ostatak ekipe smatrao da treba promijeniti.
-
Done is better than perfect
Upravo to piše na jednom motivacijskom posteru u Akcijinom uredu. Točnost i disciplina iznimno su važni. Rokovi se moraju poštovati – nema iznimka, nebitno je jesi li student ili šef. No svima nam se dogodi da nam ponekad iskrsne nešto neplanirano, pogotovo s fakultetskim obavezama. Dobila sam zadatak za koji mislim da spletom okolnosti možda neću stići usavršiti do roka koji mi je zadan? Onda se naprosto javim osobi koja mi je dala taj zadatak i objasnim situaciju – i to na vrijeme. Bitno je da sve bude izvršeno, a zadaci se uvijek mogu preraspodijeliti. Također, ponekad će situacija biti takva da čak i stignem dovršiti zadatak, ali naprosto mi se ne sviđa konačni ishod i ne znam kako ga popraviti. U tom slučaju ću to i priznati i tražiti pomoć. Ekipa u Akciji cijeni iskrenost i pa mi mogu produljiti rok, a ponekad mi je samo trebalo ukazati da je konačni ishod ustvari super i da je problem u mom nedostižnom perfekcionizmu.
-
Razmišljaj drugačije
Radeći s ovim ljudima i njihovim klijentima, kao i filozofijom kojom se vode u radu, uvelike sam naučila da razmišljati drugačije, kreativnije, inovativnije. Odmah u startu trebalo je zaboraviti na dosadne i ustaljene kampanje. Stvaram priču i pritom se vodim rušenjem barijera i pomicanjem granica. Bitno je širenje mogućnosti klijentskih usluga za koje nisu znali ili mislili da bi funkcionirale kod njih. Bitno je raditi na brandu, podići im vrijednost kroz digitalne kanale te dodati novu dimenziju vrijednost klijenta. Pritom sam griješila, ali i otkrivala puno toga novoga o sebi što mi dotad nije bilo zamislivo. Svi tu su mi otvoreno dali do znanja da me žele usmjeravati i pomoći da s ove prakse izađem pametnija i bogatija vrijednim iskustvom. Potrudila sam se da to i znam iskoristiti.
Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] Praksa u digitalnoj agenciji: Što sam naučila nakon 2 mjeseca u Akciji? […]