
Simboličnog 4.5. (May the force be with you) održan je OMGcommerce 2015, vodeća regionalna konferencija o digitalnoj ekonomiji, ecommerceu i općenito online prodaji. Konferencija je održana u KRAŠ Auditoriumu, a brojni stručnjaci i ljudi iz struke su dijelili svoja znanja i predviđanja za daljnji razvoj digitalne ekonomije kako u svijetu tako i u regiji.
Iako je cijela konferencija bila vrlo zanimljiva, mi bismo izdvojili 5 stvari:
1. “Go global and go mobile”
Konferenciju je otvorio Matt Komorowski, PayPalov direktor za prodaju u centralnoj i istočnoj Europi, koji je za našu regiju rekao da ima velik potencijal i dosta mjesta za napredak što se tiče online trgovine. Također je napomenuo da korisnike koji kupuju putem interneta zanimaju dvije stvari – sigurnost i jednostavnost, stoga se PayPal najviše bavi tim dvjema komponentama kako bi zadovoljili svoje korisnike. Iz Mattovog predavanja naučili smo da su za uspješnu online prodaju ključne dvije stvari: prodaja izvan lokalnih tržišta i prodaja putem mobilnih uređaja ili da citiramo Matta: „Go global and go mobile.“
2. Prilagodba proizvoda / usluge tržištu
Nakon Matta na red je došao Rob Khazzam koji je zadužen za međunarodno poslovanje Ubera. Istaknuo je da je Uber tehnološka, a ne transportna tvrtka, koja radi platformu za naručivanje vozila. Što se tiče sigurnosti servisa, Rob je napomenuo da svaki potencijalni vozač prolazi proces provjere i razgovor licem u lice s nekim od predstavnika Ubera. Nismo saznali točan datum dolaska Ubera u Hrvatsku, ali je naglasio da se taj dan približava. Možda najvažnije što bismo izdvojili iz Robovog predavanja jest prilagodba lokalnom tržištu. Naime, Uber u svakoj državi nudi poseban proizvod, a svima je zajednička aplikacija preko koje se prijevoz može naručiti.
3. Tko je kriv
Još jedno poučno predavanje koje bismo svakako izdvojili jest ono Zorina Radovančevića iz tvrtke Escape Studio koji je govorio o problemu povezivanja online kanala i offline prodaje te promocije na jednome mjestu. Istaknuo je atribuciju kao osnovni proces u kojem je glavni cilj otkriti uzrok zbog kojeg se prodaja dogodila. Tu napominje važnost zadnje interakcije koja je odgovorna za prodaju. Također je naglasio važnost optimizacije, odnosno smanjenje troška po akviziciji.
4. Od tradicionalnog do digitalnog
Rok Hrastnik, izvršni direktor u Sensilabu, podijelio je svoje iskustvo u pretvaranju tradicionalne farmaceutske tvrtke u regionalni Ecommerce brend. Iz ovog smo predavanje zapamtili da im je direktna prodaja, koja danas u Sensilabu čini 95% fokusa same tvrtke, jako učinkovita. Sensilab je postao tvrtka kojoj je većina fokusa na internetskoj trgovini, a zanimljivo je da se poprilično ulaže i u telemarketing, ali samo za određeneciljane skupine.
5. Udruga Ecommerce Hrvatska
Marcel Majsan i Dino Oreški, poučeni višegodišnjim iskustvom, odlučili su osnovati udrugu Ecommerce Hrvatska. Istaknuli su kako postoje zakoni koje treba poštivati i u online svijetu, poput Zakona o elektroničkim medijima, Zakona o zaštiti potrošača… Upoznali su nas i s glavnim ciljevima udruge kao što su informiranje i edukacija kupaca i prodavača te promicanje razvoja elektroničkog poslovanja u Hrvatskoj. Udruga se trenutno uspostavlja, a do tada novosti možete pratiti u Facebook grupi: https://www.facebook.com/groups/ecommerce.hrvatska/
Konferencija je bila prvenstveno poučna i zanimljiva, a predavači su dali sve od sebe da podijele svoje iskustvo u digitalnoj ekonomiji te spremno odgovarali na sva pitanja iz publike. Ekipa iz Netokracije i voditeljica programa Iva Šulentić su se pobrinuli da sve prođe bez problema, a Ivan Brezak Brkan je unio dozu humora i zabave u ovu stručnu konferenciju. Zaključno možemo reći da jedva čekamo Ecommerce 2016.
Prisustvovali ste konferenciji i želite nešto dodati? Pišite nam u komentarima.
Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Kao organizatoru OMGcommercea, drago mi je da ti je konferencija bila korisna :)
Drago mi je da sam imala priliku prisustvovati, nadam se da se vidimo i sljedeće godine :)