Platforma koja trenutno okuplja preko 400 milijuna korisnika, a čija brojka svakim danom sve više i više raste je bez puno pogađanja Instagram. No, unatoč sve većoj popularnosti, mnogi još uvijek lutaju na ovoj društvenoj mreži ne znajući kako postići veći engagement, brand awareness i u konačnici ostvariti konverzije putem Instagrama.
Da bi cijela ova priča bila zakotrljana u pozitivnom pravcu, potrebni su korisnici, odnosno followeri. Dolazak do prave publike i okupljanje što većeg broja pratitelja koji će svakim danom aktivno pratiti sadržaj kojeg neki brend objavljuje nije lagan posao. Potrebno je puno truda, vremena, ali i strpljenja.
Na sreću, postoji nekoliko trikova koji mogu olakšati dolazak do prvih 1.000 followera na Instagramu.
1. Optimizacija Instagram profila
Profil je potrebno urediti tako da se već na naslovnici može jasno iščitati o kome ili čemu se radi, čime se bavi, na kojim lokacijama posluje… Potrebno je navesti kontakt informacije kako doći do željenog proizvoda ili usluge, te naravno link na službenu web stranicu.
Međutim, prije svega, prva i najbitnija stvar u prikupljanju followera je javnost profila. Treba se pobrinuti da u opcijama bude isključen “privatan račun”, jer poučeni iskustvom, korisnike odbija ako odmah nemaju priliku pregledati sadržaj i dobiti kratku sliku o onome čime se bavi pojedini profil.
Važna stvar prilikom prikupljanja followera jest otključan,
odnosno javan profil
Još jedan od važnih tehničkih detalja je i odabir profilne fotografije. Bilo bi dobro koristiti onu fotografiju koja je već prisutna na drugim društvenim mrežama. Također, ispod fotografije treba napraviti kratak ali zanimljiv “životopis” brenda s najzanimljivijim informacijama. Sažetost i kreativnost su važne jer se tim informacijama želi potaknuti pojedince da kliknu na “follow”.
Kao što je već spomenuto, treba dodati link koji će voditi na web stranicu, kako bi oni koji se u nekom vremenu zainteresiraju za brend mogli jednostavno doći do više informacija. Prostor predviđen za URL link treba pametno iskoristiti jer je to jedino mjesto na Instagramu gdje se može koristiti link.
2. Kvaliteta fotografija i sadržaja
Kvaliteta sadržaja i fotografija na Instagramu je jako važna. S obzirom da je Instagram prvenstveno mobilna aplikacija, za pretpostaviti je da će većina fotografija koja se objavljuje biti fotografirana mobitelima. I to je u redu ukoliko ne postoji prilika za izdvajanje određenog budžeta za profesionalno fotografiranje. Bez obzira na izvor fotografija, evo nekoliko napomena kojih se treba pridržavati prilikom kreiranja sadržaja:
• Fokus na jednu temu po danu
• Zanimljivost
• Probajte nasmijati svoje followere
• Snimanje malih detalja (na primjer, objava fotografija koja prikazuje kako izgleda doručak na terasi, a ne kako izgleda terasa u potpunosti)
Objavljivanje najsitnijih detalja privući će korisnike.
3. Priprema, pozor, akcija – objava! :)
Nakon tehničkih stvari i ponavljanja gradiva oko kreiranja i optimiziranja profila, vrijeme je za objavu sadržaja.
No, prije nego li krene akcija prikupljanja followera, bilo bi odlično da je profil već ispunjen s minimalno 15-ak fotografija. Popunjavanjem profila, zajednica će imati priliku već u startu donijeti zaključke o brendu te žele li pratiti taj profil.
Dobro je imati pripremljeni kalendar, odnosno timeline koji će jasno sadržavati točan datum objavljivanja planiranih objava.! Naravno, trebat će vremena za definiranje kojim danima i u koje vrijeme je ciljana publika najaktivnija, no za to je potrebno izdvojiti neko vrijeme za testiranje.
4. Kratki i jasni opisi.
Iako su fotografije najvažnije, opis nije zanemariv. Jednom kada se pronađe sadržaj koji će doslovno “zapaliti” ciljane followere, engagement će samo rasti. Instagram zajednica će likeati, komentirati, shareati, a sve to će u konačnici donijeti nove sljedbenike.
Drugi način za povećanje aktivnosti i pridobivanje novih korisnika je svakako “Call to action”, odnosno postavljanje pitanja publici. Na primjer, to se može učiniti na sljedeći način: “Kliknite dva puta ukoliko vam se sviđa doručak na našoj terasi” ili “Podijelite s nama u komentarima kako vi započinjete svoj dan”.
Ruka ruku mije. :) Likeanje, komentirajte i sharenje sadržaja drugih,
kad-tad vratit će se istom mjerom i nagraditi trostruko.
5. Relevantni #hashtagovi
O hashtagovima smo već pisali, ali ponavljanje je majka znanja pa se podsjetimo. Zašto su hashtagovi toliko bitni? Bitni su jer se oznakom “#” povezuju slična zanimanja, interese, hobije…, ali i drugi korisnici koji dijele iste stavove. No, “ljestve” treba koristiti pametno.
Kako bi se pronašli hashtagovi koji bi mogli privući ciljanu publiku, treba napraviti malo istraživanje o važnim izrazima o industriji, odnosno području koja su od interesa ciljane publike brenda. Najlakši način je da se u samoj tražilici Instagrama upišu određene riječi koje su relevantne za brend. Tako će Instagram sam izbacivati one pojmove koje bi mogli biti zanimljivi.
Na primjer, ako vodimo profil hotela s pet zvjezdica i u tražilicu upišemo #luxury, Instagram će pokazati sve relevantne oznake poput #luxuryhotel #luxuryaccomodation #luxuryvacation…
Također, tom prilikom stvara se mogućnost uvida koliko često se pojedini hashtag-ovi koriste u drugim objavama. Što je brojka veća, logično je da je to onda bitan hashtag.
No, i kada se pronađu relevantni hashtagovi i pomoću njih okupi određena skupina vjernih followera, s vremenom bi bilo dobro probati izgraditi i neke osobne hashtagove koji će privlačiti publiku i “zakačiti ih” na način da će iste koristiti u svojim objavama. Upravo je to odličan način za izgradnju imidža. To može biti slogan tvrtke ili brenda.
6. Interakcija s korisnicima i followerima
S obzirom na to da je Instagram jedan od odličnih načina za približavanje onim osobama koje dijele sadržaj i od vašeg interesa, dobro je upustiti se u pretragu zanimljivih osoba bilo iz javnog ili privatnog života. Praćenje njihovog sadržaja, komentiranje i likeanje fotografija povećat će sveprisutnost vođenog profila i privući pozornost zajednice.
Također, pozornost se može privući i da se direktno followaju pojedine osobe. Jednom kada netko dobije obavijest da ga je određeni profil počeo slijediti, iduća reakcija je da iste te osobe odlaze na profil i uvidom u informacije na naslovnici odlučuju hoće li također zapratiti ili ne. Zato je važna ona priča s početka. Profil ne smije biti prazan. Popunjavanje s nekoliko fotografija, odgovaranje na vrijeme, ali i mentionanje followera u objavama, pojačat će povjerenje Instagram zajednice koja će vidjeti da je cijenjena i poštovana na ovoj društvenoj mreži.
Re-postanje tuđeg sadržaja, spominjanje korisnika u objavi,
te kreiranje osobnih hashtagova, doprinijet će povećanju broja followersa.
7. Re-post aplikacija
Besplatna aplikacija Re–post omogućava dijeljenje sadržaja kojeg je već netko drugi objavio. Na taj način, followeri imaju dokaz da ih se prati, da je netko zainteresiran za njih, te da se ono što objavljuju nekome i sviđa. Kaže se ruka ruku mije. Tko zna, možda nakon nekog vremena i oni učine isto i na svom profilu podijele fotografiju te tako pomognu u prikupljanju novih sljedbenika.
8. Promoviranje Instagram profila na ostalim društvenim mrežama
I naravno, za kraj, bitno je promoviranje profila na ostalim društvenim mrežama. Velika je šansa da osobe koje već prate određeni brend na Facebooku i Twitteru, da će isti pratiti i na Instagramu. Samo je potrebno dati do znanja o prisutnosti na Instagramu, a to se može učiniti dodavanjem “call-to action buttona”: “View on Instagram” na profilu.
Da sumiramo: veliki broj followera neće se dogoditi preko noći. Bitno je postaviti dobre temelje, te se držati ovih pravila koji će kroz neko vrijeme omogućiti dolazak do željenog cilja – a to je iskrena i aktivna publike.
Kakva su vaša iskustva u stjecanju novih followera na Instagramu?
Izvori fotografija:
Pixabay
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] Kako povećati broj followera na Instagramu? […]
Hocu vise folowera na instagramu!