Bavite se nekom poslovnom djelatnošću, predstavnik ste nekog benda, imate firmu ili obrt te ste shvatili da vam Facebook sa svojih 1.531.300 korisnika u Hrvatskoj u velikoj mjeri može pomoći da promovirate svoje usluge, proizvod ili brand? OK, za početak je super što ste prepoznali mogućnosti Facebooka i odlučili se uključiti u nove kanale marketinga, ali pred vama su još neke odluke o kojima može ovisiti vaša budućnost i slika koju ćete stvoriti u očima klijenata.
Facebook nudi tri opcije: profil, grupu i stranicu. Premda postoje jasna pravila što se koristi za koju svrhu, većina zbog neznanja u tome griješi i bespotrebno si komplicira život.
Naime, Facebook profil mogu koristiti isključivo fizičke osobe za privatne svrhe poput komuniciranja s prijateljima i poznanicima diljem svijeta. Mnogi pod imenom firme otvaraju Facebook profile ne znajući da time krše Facebook pravila i da se izlažu riziku gašenja profila u svakom trenutku. Facebook profil ne bi bio dobro rješenje ni da je to dopušteno jer ima ograničenje od 5000 prijatelja što bi vam u budućnosti moglo predstavljati veliki problem, odnosno to bi bila svojevrsna kočnica koja bi neutralizirala uloženi trud. Nakon dosega broja od 5000 više ne biste mogli dodavati prijatelje te bi nakon te točke moglo doći do stagnacije i izostajanja željenih rezultata i ciljeva. Stoga, zaboravite na Facebook profil!
Sada treba razjasniti razliku između grupe i stranice.
Grupa bi trebala okupljati istomišljenike ili zaljubljenike u neku temu, grupu može osnovati bilo tko prema svojim interesima i preferencijama, dok stranice ciljaju na službene predstavnike organizacije, javne ličnosti, proizvoda i sl. Sadržaj koji se razmjenjuje unutar grupe (kojoj se članovi mogu pridružiti sami ili na poziv administratora, ovisno da li su grupe „otvorene“ ili „zatvorene“) nije vidljiv prijateljima članova grupe niti se može pronaći putem Googlea i drugih tražilica što vam nikako nije u interesu. Vi želite prikupiti što više fanova kako bi se informacije o vama što više i brže širile. Upravo to vam omoguća Facebook stranica. Uz to što možete imati neograničeni broj fanova Google indeksira sadržaje koji se objavljuju na stranici te su dostupni i onima koji nemaju korisnički račun na Facebooku.
A kako kreirati Facebook stranicu objasnit ćemo u nastavku, korak po korak.
Kreiranje Facebook stranice
Na stranici http://www.facebook.com/ u donjoj desnoj strani kliknite na Napravi stranicu. Na slici lijevo možete vidjeti gdje se nalazi ova opcija.
Nakon što ste odabrali ovu opciju Facebook vam nudi nekoliko sljedećih kategorija:
- Lokalni posao ili mjesto
- Company, organization or institution
- Trgovačka marka (brand) ili proizvod
- Izvođač, bend ili javna ličnost
- Zabava
- Cause or community
Ovdje ćete naravno izabrati onu kategoriju koja odgovara vašoj djelatnosti te ćete unutar izabrane kategorije odabrati podkategoriju (koja također odgovara djelatnosti za koju otvarate stranicu) te dodijeliti ime vašoj stranici. Kako to izgleda možete vidjeti na slici ispod.
Odabir naziva stranice je vaša slobodna volja, ali naravno, trebate voditi računa o tome da vas ciljana skupina što lakše prepozna. Odabir imena je zapravo logična stvar jer ćete stranicu nazvati prema nazivu vaše prodavaonice guma, nazivu restorana, imenu pjevača kojeg zastupate, brendu kojeg promovirate… Uz ime možete i dodati grad, županiju ili neku ključnu riječ koja će korisnicima ukazani na ono s čime se bavite.
Nakon što ste stranici dodijelili ime, kliknite na opciju Započni. Sada će vas Facebook pitati imate li već Facebok profil. Ako imate unosite svoje korisničko ime i lozinku, a ako nemate sada ga morate kreirati. Naime, profil vam je nužan da biste preko njega upravljali svojom stranicom. Facebook profil sada možete kreirati tako da ispunite sva polja koja su prikazana na Slici ispod.
Nakon registracije dolazimo do Set up opcije koja se sastoji od dva koraka: postavljanja korisničke slike gdje ćete vjerojatno staviti svoj logo i upisivanja glavnih podataka o vašoj firmi. Ove korake možete preskočiti te naknadno unijeti potrebne podatke, ali isto tako unesene podatke naknadno možete mijenjati.
To je to, vaša stranica je kreirana! Nije komplicirano, zar ne?
Morate imati na umu da je ovo tek početak; sada trebate urediti sve postavke. Prvo označite stranicu sa Sviđa mi se, a zatim krenite u akciju! U sljedećem članku saznajte o kojim se sve postavkama radi te koje opcije i mogućnosti vam se nude!
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] članku Zašto i kako kreirati Facebook stranicu smo vam objasnili zašto otvoriti fan stranicu, a ne profil i grupu, te objasnili korake pri […]
[…] članku Zašto i kako kreirati Facebook stranicu smo vam objasnili zašto otvoriti fan stranicu, a ne profil i grupu, te objasnili korake pri […]
[…] Nakon početnog straha i nejasnoća s Facebookom više niste na Vi. Sada vam je Facebook desna ruka, izvor informacija, komunikacijsko sredstvo, sredstvo ostvarivanja ciljeva i još mnogo toga. Ali, opet nešto nedostaje. Sada su svi počeli pričati o Twitteru, a vi stojite po strani pokušavajući sakriti upitnike koji se gomilaju u vašoj glavi. […]
[…] Zašto i kako kreirati Facebook stranicu? […]
Korisni članci. :)
[…] korisnika iz svih dobnih skupina, te se čini kao logičan izbor za sve. Pisali smo već o tome kako otvoriti Facebook stranicu, a nakon otvaranja stranice ostaje vam svakodnevna komunikacija i animiranje fanova, te naravno, […]
Jako koristan članak.
[…] ćemo od Facebooka na kojem je trenutno registrirano preko 1.600.000 profila u Hrvatskoj. Otvorite Facebook stranicu, unesite sve potrebne informacije i kreirajte cover i profilnu sliku. Nakon toga pokrenite […]
Da li moze facebook profil da se prebaci na stranicu?
Pozdrav Edita. Facebook profil se može konvertirati u stranicu. Samo pratite upute koje možete pronaći na linku: https://web.facebook.com/help/175644189234902?_rdr
Lijep pozdrav!
zašto moja facebook stranica nije vidljiva u google pretraživanju? sve su postavke facebook stranice stavljene kao javne i vidljive svima, bez ograničanja.. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru!
Pozdrav Majo, na žalost ne postoji jednostavan odgovor na to pitanje. Puno je faktora koji utječu na to što će biti vidljivo u rezultatima na tražilicama i na kojim mjestima.
Mogu pretpostaviti da ste stranicu nedavno kreirali pa je to jedan od mogućih razloga.
Na koji način se mogu ukloniti osvrti (Rewiews i “zvijezdice”) ? Naime, strahujem od mogućih zlonamjernih ljudi koji bi mogli opstruirati rad FB stranice ? LP
Pozdrav Seba,
za uklanjanje “Reviews” opcije trebate promijeniti kategoriju stranice (ne smije biti Local Business or Place i Company, Organization or Institution).
Ako želite ostati jedna od te dvije kategorije (jer npr. želite imati istaknutu adresu), “reviews” koje smatrate da su neprikladni ili namjerno opstruiraju stranicu možete prijaviti: https://web.facebook.com/help/439579999521224
pozdrav, mene zanima kako da dodam reviews i zvjezdice na stranicu :)
Pozdrav, “reviews” opcija je dostupna stranicama koje su u kategoriji Local Business. Ako tvoja stranica spada u tu kategoriji, podesi je u “Info” na stranici i dobit ćeš opciju “review”.
Poz.
Pozdrav, kako mogu ostaviti komentar na tuđem profilu, kao stranica kojom upravljam?
Pozdrav, prilikom ostavljanja komentara / posta trebala bi biti opcija da promijeniš autora (mala kućica na desnoj strani linije za pisanje).
Mogu li dobiti odgovor na jesu li Anđeli turka serija-Facebokk , Istambulska nevjesta & andeli .-Facebook , Anđeli-serija- facebokk i ljubiteljui turskih serija-Facebook osnovane kao grupe ili kao stranice. te me također zanima ogovor na pitanjewe kad bih htjela kreirati Facebook stranicu za neku seriju da li je to moguće i koliko seplača ako se plaća. Unaprijed hvala na odgovorima. još uvijek nemam ni web ni Facebook stranicu ali imam facbook profil