Ukoliko ste se odlučili na kreiranje Facebook kampanje doći će te u kontakt s raznim alatima koji su namijenjeni što boljoj optimizaciji Facebook oglasa. U sljedećih nekoliko blog postova ćemo vam pokazati kako upravljati Facebook oglasima koristeći Facebookov alat Power Editor.
Do sada smo proučavali kako se kreiraju oglasi u standardnom Ads manager sučelju, a ovdje ćemo pobliže opisati kako se koristi Power Editor – i koje su prednosti kreiranja oglasa preko njega.
Što je Power Editor?
Facebook nam je ponudio još jedan alat kojim bismo mogli kreirati više oglasa i postova odjednom, što uvelike skraćuje vrijeme koje je potrebno odvojiti kada vodimo više od jedne Facebook kampanje.
Power Editor je nastao kao besplatni plug-in Google Chrome browsera, a nalazi se u Ads Manageru te se instalira jednostavnim klikom. Stoga je potrebno prije početne instalacije Power Editora provjeriti da li je instalirana posljednja verzija Google Chromea.

Power editor download
Jednom kad se instalira Power Editor prikazat će se dvije osnovne navigacijske ploče. Tako će se s lijeve strane nalaziti:

Power editor dashboard
- Campaign Dashboard (prikazuje statistike aktivnih kampanja i nedavno završenih)
- Image Library (sadrži sve slike koje se nalaze u oglasima)
- Audiences (ovdje je moguće kreirati i upravljati postavkama ciljane skupine)
- Billing (pregled svih troškova i računa navedeni po mjesecu)
- Conversion Tracking (mjeri učinkovitost određenih oglasa odnosno njihov Social media ROI)
- Account Settings (upravljanje postavkama korisničkog računa i e-mail)
U gornjem dijelu navigacijske ploče nalaze se sljedeće značajke:
- Options – Izbornik parametara koji će se prikazivati u stupcima oglasne kampanje.
- Bulk Import – Učitava Excel datoteku kreirane stranice.
- Download – Omogućuje preuzimanje podataka iz oglasnog sustava (Ads Manager) za odabrane Facebook Ads račune.
- Upload – Učitava u oglasni sustav sve promjene napravljene u Power Editoru.
- Ads/Campaigns – Kreira se novi oglas ili kampanja odabirom određene ikone.
- Revert Changes – Poništava posljednju izvršenu promjenu u kreiranju oglasa ili kampanje.
Power Editor sadrži mnoge prednosti u odnosu na standardni alat za Facebook oglašavanje i ovdje ćemo navesti neke od njih:
Predefinirana ciljana skupina
Kako bi oglas bio uspješan potrebno je odvojiti vremena za postavljane svih parametara za usmjeravanje, poput države, spola, godine ili posebnih interesa. Power Editor pruža mogućnost pohranjivanja ciljane publike i tim možemo skratiti vrijeme pri sljedećem kreiranju kampanje. Sve što se treba napraviti je kliknuti na Save Audience.
Upravljanje sponzoriranom pričom web stranice
Pomoću Power Editora moguće je kreirati sponsored story direktno za web stranicu koja ne treba biti povezana s Facebook stranicom. Ovo je korisna opcija kojom bi se doveo promet na web stranicu. Kad Facebook korisnik podijeli link određene web stranice, stvara se priča i Facebook će pretvoriti taj share u oglas.
Pozicioniranje Facebook oglasa
Još jedan razlog za upotrebu Power Editora jest mogućnost preciznijeg pozicioniranja Facebook oglasa.

Power editor placement ad
Oglas se primjerice može pozicionirati isključivo u news feedu u desktop verziji ili samo u mobilnoj verziji. Na temelju rezultata u Facebook ads reports moći ćemo izdvojiti oglas koji svojim pozicioniranjem donosi najbolje rezultate.
Ako želimo na primjer promovirati iPhone aplikaciju i želimo targetirati samo pojedine mobilne uređaje, Power Editor nam pruža dodatne opcije pozicioniranja oglasa:

Power editor iPhone targetiranje
Iz priložene slike vidimo kako je moguće ciljati pozicioniranje oglasa na određene uređaje (sve mobitele, Android mobitele ili samo iOS uređaje) i određene modele istih uređaja.
Optimizacija Facebook oglasa
Do sada smo pisali o klasičnim Facebook oglasima i spomenuli smo kako ih možemo optimizirati kroz CPM (Optimiziran za određenu akciju), CPM (plaćanje po tisuću prikazivanja određenog oglasa) i CPC (plaćanje po kliku), s Power Editorom imamo sljedeće mogućnosti:
- CPC (cost per click)
- CPM (cost per thousand impressions)
- Optimized CPM (optimized for a specific action)
Optimizirani CPM oglas sadrži dodatne opcije određivanja cijene ovisno o cilju kojeg smo postavili.
- Clicks (optimiziran kako bi naveo korisnike da kliknu na oglas)
- Reach (ako se optimizira oglas na doseg, bit će prikazan oglas što većem broju korisnika iz ciljane skupine)
- Social (ovom optimizacijom u trenutku kada korisnik klikne na oglas, obavijest će se prikazati što većem broju njegovih prijatelja)
- Actions ( ova optimizacija podrazumijeva likes, comments, shares, instaliranje aplikacija i drugih akcija)
Kreiranje više oglasa odjednom
Skupnim uređivanjem oglasa (Bulk editing) se na brz i jednostavan način može kreirati više oglasa odjednom.
Na primjer, kreira se kampanja s više oglasa, kojima su ciljane zemlje Engleska i Njemačka. Nakon analize rezultata oglasa, odluči se targetirati samo jednu od njih, u standardnom Ads Manageru je potrebno promijeniti pojedinačno u svakom oglasu tu stavku, dok u Power Editoru, sa Shift opcijom je moguće označiti sve oglase i promijeniti stavku odjednom u svim označenim oglasima.
Također se može jednostavnim korakom napraviti kopija kampanje i svih oglasa u njoj, dovoljno je označiti postojeću kampanju i kliknuti na opciju “Duplicate”.
U ovom kratkom osvrtu na Power Editor imali smo prilike prikazati kako Facebook svakodnevno nudi nove alate za napredovanje u kreiranju oglasa. U sljedećem članku ćemo detaljnije opisati kreiranje Facebook oglasa i kampanje pomoću Power Editora i usporedbe s ostalim oglasima, te njihovo targetiranje i pozicioniranje.
Kakva su vaša iskustva s Power Editoromom i jeste li ga već koristili?
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Svaka čast, napokon malo prave edukacije, možda mrvicu prekruto ali samo tako dalje. :)
Pozdrav Bruno,
drago nam je što ti se svidio članak. Htjeli smo zadržati jednostavnost kako bi ostavili fokus na karakteristikama alata. Ako imaš nekih dodatnih pitanja slobodno nas kontaktiraj! :)
[…] prvom dijelu vodiča kroz Power Editor, objasnili smo osnovne karakteristike ovog alata i njegove prednosti u odnosu na standardni alat […]
[…] Koristi napredne alate koje ti nudi platforma na kojoj komuniciraš (npr. Power editor). […]
[…] Call-to-Action oglase možete kreirati i u Power Editoru gdje ćete na raspolaganju imati više znakova. U tome vam može pomoći naš vodič kroz Facebook Power Editor. […]
[…] maksimalne cijene koju biste platiti bilo za 1 klik ili za 1000 prikazivanja. Osim toga, Power Editor nudi odličan izbor plaćanja ovisno o tome što želite postići, bilo veći doseg ili veći broj […]
[…] i prikazivao ga osobama za koje postoji veća vjerojatnost da će ostvariti konverziju. U “Power Editoru” postoji opcija da se istim oglasom prati više pixela, ali ga se optimizira za konvertiranje […]