Facebook oglasi
Facebook oglasi su danas jedan od ključnih online marketinških alata. U prilog ovoj konstataciji zasigurno ide brojka od 800 milijuna Facebook korisnika, ali i prihodi od oglasa koji su u 2010. godini iznosili 1,86 mlrd.dolara.
Sve su ovo činjenice koje nam dokazuju kako se radi o vodećem online oglašivačkom prostoru uz Google AdWordse. Veliki sam pobornik jednostavnosti Facebook oglasa jer su AdWordsi dosta kompliciraniji i sadrže veći broj parametara koje treba pratiti. I ne samo to, kod Facebook oglasa možete višestruko profitirati ako korisnik koji je došao na vašu stranicu preko oglasa postao i fan stranice.
Više-manje, svi znamo što su Facebook oglasi i svakodnevno se susrećemo s njima. U sljedećih nekoliko blog postova ćemo vam pokazati kako kreirati i upravljati Facebook oglasima, te kako iz njih izvući maksimum.
Kako napraviti Facebook Ads račun?
Početna stranica za kreiranje oglašivačkog računa je http://www.facebook.com/advertising/. Za početak morate kliknuti na „Napravi oglas“ u gornjem desnom kutu
Nakon što ste se odlučili na kreiranje prvog oglasa otvoriti će vam se više parametara koje ćemo ukratko definirati u ovom članku kako bi kreirali svoj prvi oglas, te uz njega i oglašivački račun za Facebook oglase.
- Destination – odabirete gdje želite da vaš oglas vodi korisnika koji je kliknuo na njega. Imate mogućnost odabrati Facebook stranicu, Facebook aplikaciju ili vanjski link koji vodi prema vašoj web stranici.
- Type – Možete birati između sponzorirane priče ili klasični Facebook oglasa. Sponzorirana priča je specifična po tome što se prikazuje korisnicima čiji Facebook prijatelji su imali određen vid interakcije sa vašom Facebook stranicom. U sklopu klasičnog Facebook oglasa možemo oglašavati post koji je već izazvao nekakve reakcije na zidu naše Facebook stranice (u oglasu su vidljive reakcije na taj post) ili napraviti novi oglas koji će voditi na fan stranicu.
U nastavku ovog vodiča ćemo se uglavnom fokusirati na Facebook Adverts for Pages, koji predstavlja oglas u kojem možemo promijeniti gotovo sve elemente. Prvo odaberete Destination tab (na koji tab unutar vaše stranice želite dovesti korisnika), tekst oglasa (neka bude jasan i kratak), slike (maksimalnih dimenzija 110×80 piksela), te u drugom dijelu targetirate korisnike, tj. odlučujete kojim korisnicima želite prikazati oglas (vašoj ciljanoj skupini). Targetiranje ćemo detaljnije opisati u sljedećem članku.
Campaigns, Pricing and Scheduling vam nudi mogućnost kreiranja nove ili odabir postojeće kampanje (ova opcija radi nakon što kreirate prvi oglas, odnosno odlučite kreirati dodatne oglase u ovoj kampanji). Budžet možete definirati na dnevnoj bazi ili za cijelu kampanju. Run my campaign continuously starting today vam omogućava tempiranje kampanje. Ona može krenuti odmah i nastaviti se kontinuirano svaki dan ili možete odrediti datum početka i kraja kampanje.
Cijene vam omogućavaju odabir plaćanja po prikazu (CPM) ili plaćanje po kliku (CPC). Pay for Impressions (CPM) podrazumijeva plaćanje po tisuću prikazivanja vašeg oglasa dok Pay for Clicks (CPC) podrazumijeva plaćanje po kliku korisnika na oglas. Nastavljamo na opciju Max bid gdje morate staviti cijenu koju ste spremni platiti po kliku ili za 1000 prikazivanja. Facebook će vam predložiti neku cijenu, ali vi možete postaviti svoju. Vi birate između suggested bid (preporučene cijene) i Set a different bid (sami odredite cijenu). Ako ste stavili malu cijenu, a sam oglas i nije toliko viralan teško će se početi prikazivati ili će imati veoma mali doseg (npr. vaša ciljana skupina može imati 100,000 korisnika, a to se formira sukladno targetiranju kojega ste uradili prethodno i o kojem ćemo više pisati u idućem nastavku vodiča). Međutim, ako je oglas viralan i ostvaruje dosta klikova njegova cijena može biti i 0.01€ po kliku.
Nakon što se završili, kliknite na Place order.
Plaćanje Facebook oglasa
Nakon što ste kreirali prvi oglas potrebno je odabrati način plaćanja (Add a Funding Source). Facebook oglase naplaćuje nakon dostizanja određene potrošnje. Bitno da je novac na računu onog trenutka kada oglasi stignu na naplatu. Ukoliko nemate novaca na računu, kampanja će biti obustavljena dok se Facebook ne naplati.
Kada ste završili s odabirom plaćanja, otvara Vam se Business Address Confirmation. Nakon što ispunite podatke (kao fizička ili pravna osoba), morate spremiti promjene. Sljedeći korak je nadzorna ploča unutar koje imate sve informacije o oglasima; grafikone, sve kampanje…
Sa lijeve strane imate nekoliko opcija: Kampanje i oglasi, Stranice, Izvještaji i Postavke… U postavkama možete dodati korisnika „general user“ koji će imati sve ovlasti kod prilagođavanja oglasa. Međutim, general user ne može mijenjati postavke već samo vi (administrator). Ostim toga imamo još opciju za kreiranje korisnika sa pravima „reports only“, znači taj korisnik može vidjeti samo izvješća kampanja, ali ne može upravljati sa njima.
U sljedećem članku ćemo detaljnije opisati kreiranje klasičnog Facebook oglasa i usporedbe sa ostalim oglasima, te vodič kroz targetiranje ciljane skupine. Ako imate bilo kakvo pitanje, slobodno ga postavite ovdje u komentarima, na našoj Facebook stranici, Google+ ili Twitteru profilu.
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
možda će zvučati čudno, ali upravo sam vidio oglas za FB stranicu na Google Adwordsima :)
[…] prvom dijelu vodiča kroz Facebook oglase smo objasnili kako kreirati Facebook ads račun, kako kreirati i dizajnirati osnovni Facebook oglas te kako odabra…. U drugom dijelu smo detaljnije opisali kreiranje oglasa i targetiranje ciljane skupine na […]
[…] naše savjete iz prijašnjih blog postova o izradi i promoviranju Facebook stranice došli ste do trenutka kreiranja Facebook Adverts for […]
[…] sada smo proučavali kako se kreiraju oglasi u standardnom Ads manager sučelju, a ovdje ćemo pobliže opisati kako se koristi Power Editor – i koje su prednosti […]
[…] objasnili smo osnovne karakteristike ovog alata i njegove prednosti u odnosu na standardni alat za Facebook oglašavanje. U ovom blog postu ćemo se fokusirati na kreiranje Facebook oglasa i kampanje pomoću Power […]
Pozdrav,
Davala sam oglase i ranije,ali tada mi se pokazivalo ko je kliknuo i odakle je posetilac,ali posledni moj oglas
nije pokazivao ko je klikao na oglas i odakle.
Sta treba da uradim da bih videla ko posecuje moj oglas.
Bok Emilija,
Možeš li nam objasniti o kakvim se Facebook oglasima točno radi?
Pozdrav!
Može li mi neko pomoći oko plaćanja reklama na facebook-u?
Naime, hoću sad prvi put d platim reklamu ali se uporno odbija uplata.
Facebook mi je zaustavio kampanju,a ja ne mogu sa dvije kartice da platim.
Uporno mi govori da se obratim banci.
Novaca ima na obe kartice i više nego dovoljno ali ne znam šta se dešava.
Ovo mi je došlo na mail, pa sam dodala i drugu VISA karticu za plaćanje ali i na njoj mi odbija prihvatiti uplatu.
We were unable to charge the funding source associated with your Facebook Ads account. This can happen for a few reasons:
PayPal: If your PayPal billing agreement is inactive or your PayPal account is no longer correctly linked to a valid credit card or bank account.
Credit Card: If your credit card on file with us has expired, reached its credit limit or was declined by your credit card company or bank.
Direct Debit: If your banking information has changed, there were not sufficient funds at the time of the transaction or the request was declined by your bank.
For more information about why the transaction didn’t go through, please log into your PayPal account or contact your credit card company or bank directly.
Your ads will be paused until you update your payment information and visit the Unsettled Page to make a payment. We will retry charging the existing funding source until then and if we successfully process your payment, you can start running your ads again. You may want to add additional funding sources to make sure your ads are not paused in the future.
Suzana, preporučujemo da kontaktirate Facebook preko forme za oglašivače i objasnite Vaš slučaj, mi ovako ne možemo pomoći jer je riječ o stvarima koje se tiču samog plaćanja.
Kada ćete napraviti neki pošten tutrorial na youbito a ne ovako lihvarit ljude? ha?
Pozdrav Nevene,
YouTube tutoriali nam trenutno nisu u planu. Što se tiče lihvarenja, pogriješili ste stranicu.
Lijep pozdrav!
Poštovani
molim Vas da mi odgovorite da li je moguće od facebook adds-a dobiti r1 ako je uplaćeno buissines karticom i na koji način ga ishodovati?
Hvala
Pozdrav Nataša,
za dobivanje računa trebate unutar oglasnog sučelja otići u “Billing” i ovisno o postavkama za izdavanje računa (koje možete mijenjati) imat ćete izdane račune od strane Facebooka u PDF formatu koje možete preuzeti.
Kako bi taj račun imao podatke vašeg poduzeća (naziv, adresu, OIB…) trebate ih unijeti unutar oglasnog sučelja u dijelu “Account settings”
Molim Vas za preporuku neke dobre a povoljne SEO optimizacijske firme za stranicu https://www.djzavjencanjazagreb.com.hr/ Unaprijed hvala.