U članku Zašto i kako kreirati Facebook stranicu smo vam objasnili zašto otvoriti fan stranicu, a ne profil i grupu, te objasnili korake pri kreiranju iste. Sada idemo korak dalje i upoznajemo se sa svim mogućnostima i opcijama koje nam pružaju Facebook stranice…
U desnom vrhu vaše Facebook stranice nalaze se tri opcije: Upravljaj, Build Audience i Pomoć. Za početak trebate unutar Upravljaj izabrati Uredi stranicu. Sada će vam se na ekranu pojaviti prikaz poput ovog na slici ispod.
Kao što vidite, s lijeve strane imate cijeli stupac opcija. Ulazit ćete u jednu po jednu te unutar svake ispunjavati podatke za koje smatrate da su vam bitni. Npr. unutar opcije Osnovni podaci upisujete sve o vašoj firmi. Ako mislite da ste pri samom kreiranju stranice pogriješili u odabiru kategorije, sada to možete promijeniti. Unutar Osnovnih podataka pokušajte svoju firmu (proizvod, uslugu, brand…) i ono čime se ona bavi prezentirati na najbolji mogući način kako biste pokazali fanovima što sve mogu tražiti i očekivati od vas. Unutar Određivanja prava pristupa možete omogućiti ili onemogućiti ostalim korisnicima da objavljuju na vašem Timelineu, uvesti zabrane za određene države ili dobne skupine itd…
Smatram da ne trebamo prolaziti svaku opciju i podopciju jer je sve dosta jasno i trebate samo ispuniti predviđena polja ili staviti kvačicu na zato predviđena mjesta ako se slažete s tvrdnjom napisanom pokraj. Ovdje ispunjavate samo one podatke koje želite, ne morate ispuniti sva polja te odabrane opcije uvijek možete promijeniti. Bitno je samo da nakon svakog novog unosa kliknete na Spremi promjene. Ja vam ne mogu reći koje opcije odabrati jer to ovisi o vašim preferencijama, ciljevima i željama. Da biste znali što odabrati trebate imati određenu strategiju jer bez toga ni vođenje same Facebook stranice neće imati smisla.
U Build Audience možete pozvati prijatelje i e-mail kontakte ili podijeliti stranicu na svom privatnom profilu. Ovdje se nalazi i opcija za kreiranje oglasa o čemu je Petar pisao u vodiču kroz Facebook oglase.
Moram naglasiti i kako osim korisničke (koju smo već odabrali i postavili kroz prvi članak) morate postaviti i Naslovnu fotografiju. Gdje se nalazi opcija Dodaj Naslovnu sliku pogledajte na slici ispod. Nećemo se zadržavati na tome što smijete, a što ne staviti na Naslovnu sliku jer je o tome već pisao Petar u članku Facebook Timeline: koje promjene su nas dočekale?
Iznad Korisničke i Naslovne fotografije, vi kao administrator stranice možete vidjeti sve obavijesti (o tome tko je komentirao, lajkao ili postavio sadržaj na vašu stranicu), tko je sve postao fan vaše stranice, tko vam je poslao poruku te pratiti statistike. Kako to izgleda možete vidjeti na slici ispod.
Da još jednom ponovimo, ispod Obavijesti vidite:
- kome se sviđa vaš status, fotografija ili bilo koji drugi objavljeni sadržaj
- tko je komentirao vaš status, fotografiju ili bilo koji drugi objavljeni sadržaj
- tko je objavio neki sadržaj na vašem Timelineu (ako ste drugim korisnicima dopustili objavljivanje sadržaja na vašem Timelineu)
Ispod Poruka se, naravno, nalaze privatne poruke koje ste primili od svojih fanova ili onih koji će to tek postati. Isto tako, u odjeljku Sviđa mi se vidite tko je sve postao vaš fan.
Kada otvorite vašu Facebook stranicu sve ono što se dogodilo od vašeg prošlog pregledavanja stranice dosad označeno vam je svjetlijom bojom od ostalih obavijesti te vam to omogućava lakše snalaženje i bolju preglednost.
Odjeljak Insights predstavlja veliku prednost Facebook stranica jer vam pruža uvid u informacije koje ne biste dobili putem profila ili grupe. Kada kliknete na Insights dobijete prikaz poput ovog na slici ispod:
Gledate ovaj prikaz i pitate se: “Odakle krenuti?“. Idemo korak po, korak, broj po broj, objašnjenje po objašnjenje. Na ovom prikazu Total likes iznosi 1.402 što znači da je toliko osoba lajkalo vašu stranicu odnosno da vaša stranica ima 1.402 fana. Krenimo dalje! Friends of Fans iznosi 384.585 što predstavlja broj jedinstvenih osoba koje su prijatelji s vašim fanovima. People Talking About This iznosi 239. Ovaj broj predstavlja broj osoba koje su učinile nešto od sljedećeg:
- lajkale vašu stranicu
- objavile sadržaj na vašem Zidu
- lajkale, komentirale ili podijelile sadržaj s vašeg Zida
- odgovorile na pitanje koje ste kreirali i objavili
- odgovorile na događaj koji ste kreirali
- spomenule vašu stranicu
- označile vašu stranicu na nekoj fotografiji
- checkirale se na vašoj lokaciji ili
- spomenule vašu lokaciju u posljednjih 7 dana.
Weekly Total Reach iznosi 105.261 što predstavlja broj jedinstvenih osoba koje su u proteklom tjednu vidjele sadržaj koji je povezan s vašom stranicom. Ovaj sadržaj uključuje i oglase koji vode na vašu stranicu.
Pokraj svakog pokazatelja možete vidjeti i kako se kretao u posljednjih tjedan dana, odnosno da li se povećao ili smanjio i za koliko postotaka. Na grafikonu na slici iznad ljubičastom bojom se prikazuje broj vaših postova na dnevnoj bazi u proteklih mjesec dana. Isto tako, Facebook vam ispod ovog grafikona pruža uvid u sve sadržaje koje ste objavili te se pored svakog sadržaja nalazi njegova statistika podjeljena u nekoliko kategorija.
Pokazatelji koje smo upravo objasnili vidite kada je unutar Insights odabran Pregled. Osim pregleda možete odabrati i Sviđa mi se, Reach i Talking About This. Ako odaberete neku od ovih opcija onda dobijete još detaljnije podatke. Dobivate uvid u to koliki je udio muškaraca, a koliki žena u onom ukupnom početnom broju. Zatim unutar svake skupine (muškarci, žene) vidite koliko ih pripada određenoj dobnoj skupini. Oduševili ste se? Nije vam bilo ni na kraj pameti da možete sve ovo saznati sa samo dva klika? E pa to nije sve, možete vidjeti i iz kojih država dolaze vaši fanovi, zatim u kojem gradu unutar pojedine države imate najviše fanova i slično. Primjer ovakvog prikaza možete vidjeti na ispod.
Facebook postaje sve važniji i važniji, a uskoro možda i najvažniji kanal za predstavljanje vaše tvrtke, proizvoda ili branda te pruža potpuni uvid i kontrolu nad svim podacima i analizama. Pametnim i mudrim korištenjem ovih podataka možete saznati jako puno informacija o svojim fanovima i iskoristiti ih za daljnje konverzacija sa njima. Sretno!
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Možda ne bi bilo loše da se napomene početnicima da Facebook Insights nije statistika u real-time-u. Trenutno kasni cca 3-4 dana, ali uskoro izlazi update koji bi to trebao svesti na nekoliko sati. Osim toga, Facebook pokazuje stvari prema “Pacific” vremenskoj zoni.
U pravu si, ali eto ostavili smo to, u nadi da će što prije doći taj update :-)
Drago mi je da postoji ovakva vrsta bloga u Hrvatskoj koja ljudima objašnjava kako stvari funkcioniraju na društvenim mrežama.
Svaka čast ekipa, samo tako nastavite.
Šteta što nije moguće za svaki komentar kliknuti Like :-). Hvala ti!
Ma staviti ćemo mi i Like. ;)
Dosta korisnih informacija se moze saznati iz ove statistike, lepo je sve ovde objasnjeno, a sad ostaje da svako sto bolje iskoristi te podatke.
Imam jedno pitanje, kako zaštititi Facebook stranicu da sadržaj vide samo osobe koje su “lajkale” stranicu, a ne i svi znatiželjni? Hvala
Zid nije mogu zaštititi, ali pojedine aplikacije unutar stranice jest. Npr, imate aplikaciju za nagradnu igru čiji sadržaj mogu vidjeti samo fanovi.
@Eva, Facebook je maknuo tu opciju, jer se poprilično “prostituirala” u starom dizajnu. Kao što je Ilija rekao, možeš zaštiti aplikaciju, ali ne i fan page.
mali hint: napraviš apliakciju i landaš social ad u app ;) i time si riješila taj problem
Jedno malo pitanje.
Interesira me da li se plaćaju stranice koje se ne oglašavaju? Napravila sam stranicu za jednog lika iz video igre i sad sam na mukama da li se i to plaća?
Pozdrav Mateja. Kreiranje i uređivanje Facebook stranice se ne plaća Facebooku. Ako je želiš promovirati kroz oglase, onda njih plaćaš Facebooku, kao i za bilo koji drugi medij. Ako nisi pokrenula oglase, ne trebaš biti na mukama. :)
Kako mogu vidjeti sve koji su lajkali moju stranicu?
Odem u Aktivnosti pa u see likes i ne vidim sve nego otprilike 2/3 (piše da imam 78 lajkova, a vidim ih cca 50)
Vjerojatno je riječ o postavkama privatnosti koje su postavili korisnici.
Provjerila sam kod jedne frendice, koje nema na popisu, a znam da je lajkala. Kad odem na njen profil, vidljive su sve stranice koje je lajkala pa tako i moja.
interesuje me ako možemo vidjeti kome se sve sviđa stranica, da li postoji mogućnost vidjeti ko je od njih izašao sa stranice odnosno oznaćio “ne sviđa mi se”
Pozdrav Sanija! Popis osoba koje su označile da im se sviđa tvoja Facebook stranica možeš pronaći u postavkama stranice. Klikni na “Settings”, zatim na “People and Other Pages”.
Popis osoba koje su prestale pratiti stranicu ne može se vidjeti.
Poštovani, vodim jedan fan page na facebooku, da li mogu kako lajkati druge fan stranice ali ne kao privatan korisnik već kao fan page? Hvala LP
Pozdrav. Da bi lajkali drugu stranicu kao stranica koju administrirate otiđite na stranicu koju želite lajkati, ispod naslovne slike kliknite na “More”, zatim na “Like as your page” i iz padajućeg izbornika odaberite stranicu s kojom želite lajkati.