U postu Kršenje Facebook pravila i što učiniti u tom slučaju? pisali smo o tome kako neke fan stranice krše pravila Facebooka kod organiziranja nagradnih igara. U ovom članku bi se htjeli osvrnuti na igrače u tim igrama koji često, vjerovali ili ne, na sve (i)legalne načine pokušavaju osvojiti nagradu. Vođeni klasičnim “balkanskim” mentalitetom, organiziraju se, otvaraju mnogo lažnih profila i glasuju sami za sebe. Time oni pošteni igrači nemaju nikakve šanse za osvajanje nagrada, te jedni te isti korisnici osvajaju nagrade u mnogim nagradnim igrama.
Donosimo vam priču o tome kako smo „razbili“ lanac lovaca na nagradne igre…
Organizirali smo nagradni natječaj putem Facebook aplikacije u kojoj su korisnici trebali napraviti xy zadatak te pozvati ekipu da glasa za njihov uradak… jedna klasična Facebook aplikacija.
Pravila nagradne igre su bila postavljena, ništa čudno i neuobičajeno nismo primjećivali, sve do trenutka kada su se neki korisnici „odlijepili“ za 500 – 1000 bodova u veoma kratkom roku. Ubrzo je uslijedio e-mail od strane jednog korisnika:
„Mislim da bi trebalo provjeriti ovu prvu sto ima puno glasova, svaka nagradna igra je njena. Nije bolja ni XY dosla je juce maltene a danas vec 800 glasova ako ne i vise ne pratim bas toliko ali nije fer da stalno isti pobjedjuju.“
Odlučili smo sve „sumnjive“ igrače provjeriti u našoj bazi podataka. U nastavku možete pogledati „krvnu sliku“ prvog sumnjivca na našoj listi:
Kao što vidite, „malo“ su nam bili čudni ovi pravilni vremenski intervali u kojima je pojedini korisnik dobio glasove. Naravno, s tim jednostavno ne možete ništa, ali smo zato odlučili provjeriti sve profile koji su u tim intervalima dodjelili glas XY korisniku. Imamo ID svakog korisnika koji je glasao za pojedini uradak, i jednostavno smo jedan po jedan provjeravali unutar Facebooka.
„Mrtvi“ opet glasaju
Imali smo sreću jer su svi ti profili ostali otvoreni, odnosno tko bi našao vremena za sređivanje postavki par tisuća profila, čija je namjena lov na Facebook nagradnjače!?
Provjerili smo sve glasače iz navedenog uzorka, i svi su imali otvorene profile i iste postove. To nam je bilo dovoljno da shvatimo kako se radi o profesionalnim lovcima na nagrade. Naravno, provjera glasova se nastavila i dalje, nakon čega smo prvog igrača diskvalificirali i poslali mu obavijest na email.
„U pravilniku jasno stoji: „Sudionik se koristi lažnim profilima kako bi glasao za vlastiti prijavljeni uradak. Lažnim profilima će se smatrati svi profili za koje postoji razumna sumnja da su kreirani isključivo u svrhu nedopuštenog povećavanja broja bodova određenog uratka.“
Počelo je cinkavanje
"Pošto ste me već izbacili sa nagradne igre, želim da Vas obavijestim da je dotična XYZ jedna te ista osoba kao i XY koju ste već izbacili. Evo dokaza da se radi o profesionalnom igraču na igrama…."
Nakon prve diskvalifikacije se odmotalo klupko, i diskvalificirana ekipa nam je slala dokaze o svojoj „konkurenciji“. Hm, dobar biznis se razvio na društvenim mrežama. Dobili smo i sljedeći e-mail:
„Vidjeli ste i sami da su se u nagradnoj igri "XX" mnogi koristili lažnim profilima. Svaka čast na diskvalificiranju istih. Samo bih Vas još upozorio da mnoge osobe koje su diskvalificirane prvi put (među onih 7) su sad opet u top 6 ali pod drugim imenima. Npr. osoba koja je bila na 3 mjestu kad ste prvi put diskvalificirali XY je sad trenutno na prvom mjestu pod drugim profilom – imenom i prezimenom YY (na mamu ili sestru). Konkretno ta osoba ima na stotine lažnih profila i osoba koje igraju za nju. Već je tako osvojila dosta skupocjenih nagrada koje su bile na lajkanje jer se koristila lažnim profilima. Eto samo bih Vas upozorio na to da dobro provjerite jer nije u redu da drugi pored njih nemaju šanse. Tako je na skoro svim nagradnim igrama na lajkanje, uvijek troje, četvero istih sve osvajaju. Ja nisam igrao, ali želio sam Vas ipak na to upozoriti.“
Provjere su trajale oko 6 dana nakon čega smo diskvalificirali preko 15 igrača. Iskreno, laknulo nam je kada smo došli do 10 „poštenih“ među kojima su, naravno, i oni koji su na kraju osvojili nagrade. „Varalice“ je bilo veoma jednostavno razotkriti, ali smo izgubili dosta vremena. Bilo je tu i malo manje iskusnih, „lovaca početnika“ koji su imali na stotine profila tipa Ivo Ivić, Ivo Ivić Split, Ivo Ivić Zagreb…
Ne sumnjam ja da će „oni“ već pronaći način kako „zaobići“ ove prepreke, zato je posao organizatora nagradne igre osigura „uvjete“ za nagradne natječaje.
Treba mijenjati logiku nagradnih natječaja!
Naravno da su potrebne neke promjene unutar nagradnih igara na Facebooku jer se „normalni“ korisnici jednostavno ne mogu boriti s profesionalnim lovcima. Definitivno treba mijenjati logiku nagradnih igara ili u najgorem slučaju jednostavno raditi provjere što je veoma kompleksno i slijedom toga zahtijeva dosta vremena. U konačnici i organizatoru igara je bitno da „lajkači“ nisu fejk, jer tko ima koristi od lažnih fanova? Mislim da su prošla vremena kada su se klijentima „uvaljivale“ brojke bez pokrića! Zar ne…?
Također, treba ukazati i na to da je veliki broj Facebook korisnika, vaših potencijalnih kupaca, baš zbog ovih profića odustao od nagradnih igara. Smatram da je naša dužnost, ako smo već u ovom poslu, pronaći rješenje kako spriječiti ovu pojavu radi istinskih fanova određenog brenda. Kako bih olakšao sebi i svom timu, definitivno ćemo proraditi na promjenama kako bi spriječili ovakve stvari.
Koja su vaša iskustva sa organiziranjem nagradnih igara? Jeste li imali problema sa profesionalnim igračima? Imate li ideje kako riješiti ovaj problem?
echo adrotate_group(6);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Trebate malo po forumima proci i vidjeti razne grupe tih “profesionalnih” igraca i s cime se sve sluze…
Postoje cak grupe/profili na Facebooku gdje se okupljaju i dogovaraju kome treba gdje like na neku sliku ili slicno… pa cak postoji i placanje like-ova.
Npr. sjecam se Ekupi nagradne igre gdje je bilo potrebno slikati svoj stari kompjuter i onda tko je dobio najvise like-ova je bio pobjednik – naravno, u jednom danu je jedan tip imao preko 100x vise like-ova od svih ostalih – problem je bio sto je platio negdje u rumunjskoj(?) pa su poceli ostavljati i komentare na rumunjskom :D :D
Najpravednije bi bilo potpuno random odabir ali… jel…
Vidjeli smo… :) Znamo za te facebook grupe i stranice jer su nam “profesionalci” poslali neke linkove… Imali smo jednog igrača, koji je sve glasove dobio od “stranaca”. :) Pošalji nam koji link (forum, stranica…) ovdje. :) thx
Yup, ima ih a najjednostavnija i najbrza stranica na kojoj se to moze naci je fiverr – 1000 likeova na sliku ili komentar na bilo kojoj fb stranici za 20 kn! :) :)
evo vam jedne od tema. :)
http://www.forum.hr/showthread.php?t=527863
Hoho, ovaj stotinu, ovaj 500, ovaj 1000 lažnih profila, sve su to Facebook profili i “osobe” koje se u statistikama broja korisnika Facebooka (HR, EU, Svijet svejedno) vode kao “korisnici”.
Stalno vičem kako je broj “korisnika” prenapuhan, kako mnogi imaju po nekoliko profila za ovo i za ono (i sam osobno spadam u tu kategoriju iz poslovnh razloga), a stalno me se opovrgava “pouzdanim” metodama izračuna statistike koje se uglavnom svode na praćenje ulogiravanja korisnika barem jednom u 30 dana. Booletprfoof nema šta ;).
Pa gledajući na taj način da su nagradne igre jedan vid promocije, a promocije služe za povećanje broja posjetitelja određenih facebook page-eva, puno stranica svede sve na jednu te istu nagradnu igru, skupljanje tih famoznih “lajkova”. Najbolji način za provođenje nagradne igre je, po mom skromnom mišljenju, onaj famozni princip “tko prvi, njemu djevojka” — dakle informirate ljude o okvirnom vremenu provođenja nagradne igre, postavite pitanje i tko prvi komentira, njegova nagrada. Idućih par utješnih. Ljudi će se buniti i grebati će se za nagradu, ali to je najbolji način. A što se tiče provjere lažnih profila, treba reći ljudima da (i to također naglasiti u pravilima igre), ukoliko se natječu, stave svoju fotografiju na profilnu i izričito naglasiti nikakve “stock” fotografije i slične stvari.
@Nikola… Ne možeš raditi nagradne igre na zidu. Taj komentar bi bio kršenje facebook pravila. O tome smo nedavno napisali članak:
Kršenje Facebook pravila i što učiniti u tom slučaju? http://akcija.com.hr/facebook/krsenje-facebook-pravila-i-sto-uciniti-u-tom-slucaju/
Što se tice igrača… Mi smo unutar aplikacije postavili pravila (oko 20 članaka), nažalost ekipa krši ta pravila a na nama je da ih spriječimo. :)
Evo čudotvorno rješenje: ne raditi nagradne igre ili natječaje na lajkanje! Topla voda! A usput i poštuje pravila FB-a.
@Azra… Mi ne pričamo o nagradnim natječajima koji krše facebook pravila. :)
O tome smo nedavno napisali članak:
Kršenje Facebook pravila i što učiniti u tom slučaju? http://akcija.com.hr/facebook/krsenje-facebook-pravila-i-sto-uciniti-u-tom-slucaju/
Ovdje pričamo o facebook aplikaciji koja poštiva pravila ali igrači, odnosno “lovci na nagrade” krše ta pravila iako su postavljena.
Petre, meni je to jasno, da li je Vama jasno da ukoliko se napiše da nagrade ne ovise o lajkovima – neće biti potrebe za lažnim profilima ili lajkovima iz inozemstva? To je bila moja poanta.
@Azra… Postoji i ta solucija, naravno. :)
Međutim, ovakve se stvari mogu spiječiti. Neki dan smo primili email od Roberta Premara (programer) koji predlaže sljedeće metode s kojima možemo zaustaviti ovakve pojave:
Hvala Robertu na opsežnom emailu. :)
Kao što vidite rješenja postoje, samo je pitanje volje. :) Potrebno je konstatno raditi, kreirati, testirati… :D
[…] igrama na Facebooku, tj. o kršenju Facebook pravila (ovo “igrače” baš i ne zanima), te o pokušajima prijevara u nagradnim igrama na Facebooku (ovo ih definitivno zanima). Nadamo se edukacijom pomoći svima koji nasjedaju na ovakve nagradne […]
zdravo,ja bi htjela prijaviti ovu stranicu.Rijec je o fan stranici dejane rosuljas. http://www.facebook.com/DejanaShowOBN Ovako urkatko:Organizovana je nagradna igra u kojoj su postavljane fotorgrafije najljepseg para za valentinovo,zatim osobe sa najvise lajkova su osvojile 1 2 i 3 mjesto.Prvo mjesto je dobilo nagradu i putovanje u Prag i 700km i jos nekih par pokloncica.:D Naravno sve lazno.Osobe koje su pobijedlile su skupljale lajkove i izgirane su.Administrator stranice je neko dijete koje se javilo pobjednicima da posalju svoje podatke o preuzimanju nagrada,naravno nagrade ce im biti poslane.EVo profil administraotra :) http://www.facebook.com/profile.php?id=100002064254579
Kontaktirali smo Dejanu direktno medjutim nismo je mogli dobiti. A sto ej najgore sponzori stranice su neke facebook grupe koje prodaju nakit,medjutim ti sponzori se nisu nikom javili.Sve bi to i bilo nekako ok da nisu napravili novu nagradnu igru po kome i dalje ljude brave budalama,i jos su trazili da se objave price socijalno ugrozenih osoba kome je pomoc potrebna.Znaci igraju se sa ljudima koji jedva sastavljaju kraj sa krajem a nvaodno ce oni podijeliti tim istim novcana sredstva.Jos jednom napominjem da je administrato dijete i da jos jednom treba provjeriti sa obn televizijom u cemu je stvar.Zaboravila sam napomenuti da su drugo i trece mjesto dobili takodjer vrijedne poklone i novcana sredstva :D
[…] To su lažni profili i to uopšte nije novo niti neobično da ljudi kreiraju lažne profile da bi ostvarili neki cilj – u ovom slučaju vjerovatno skupljanje fanova na stranici iz nekog razloga. Kojeg? Ne znam, mogu biti razni. Više o lažnim profilima i o tome šta sve radi opet imate u Ilijinom tekstu – Pazite se Facebook varalica! […]
Da li je ova nagradna igra kršenje pravila facebooka? https://www.facebook.com/pages/Bambi-cipelice/110568345652659 Čini mi se da je stoga molim da svi obrate pažnju i prijave stranicu jer neki od nas pokušavaju pošteno raditi i zaraditi. Ali dok je ovakvih… ništa od toga
Da.
a jeste smešni roflmao kak vam je lepo gore napisal dečec, ‘ko prvi njegova djevojka il nasumčan/formulski izbor i mirna bosna :D lajkovi i slične bedastoće, koje “zazivaju” prevarante, se mogu “dobit” i na “legalan” način :P zamolim mojih 5000 mafia članova da glasuju za mene i eto mi nagrade “legalno”, sam kaj ja to ne delam jer to smatram nemoralnim :D ovo gore z ip adresama je smijurija strahotna :P dotičnom ni palo na pamet da student f studenskoj učionici može žicat kolege da mu pomognu? i kaj sad, zbanali bute jadnička sam zato kaj 30 ljudi igrom slučaja sjede f istoj učionici? :P