“Zagrebancija mi daruje video kameru”, uz uvjet da njihovu sliku podijelim na svoj zid i tako im uradim reklamu. Sigurno ste naletili na barem jednog prijatelja koji je na ovaj način sudjelovao u nagradnim igrama, dijeleći sadržaj neke fan stranice. Fan stranice na taj način (ne)namjerno krše pravila promocije na Facebooku, i zapravo se “rugaju” svima koji žele poštivati pravila platforme na kojoj se oglašavaju.
Svaki community manager želi da stranica koju vodi ima što veći broj fanova, što je posve normalno i legitimno. Fanovi se (realno) mogu skupljati na dva načina:
- Facebook oglasima
- Nagradnim natječajima
Facebook je javno objavio što je dopušeno i što nije u svojim Promotions Guidelinesima, a mi ćemo navesti samo neke:
Promotions on Facebook must be administered within Apps on Facebook.com, either on a Canvas Page or an app on a Page Tab.
You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant.
You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. For example, you must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.
You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion.
Ova pravila, ukratko, kažu da nije dozvoljeno koristiti niti jednu Facebook funkcionalnost kako bi se organizirao nagradni natječaj. Nije dozvoljeno tražiti od korisnika da likeaju neki vaš sadržaj, da ga dijele, da pišu po vašem zidu… Jedini dozvoljeni način promocije je koristiti Facebook aplikacije.
A ako netko krši pravila?
Facebook ima pravo ugasiti svaku stranicu koja krši pravila, ostavljajući administratore da proklinju sebe i zlu sudbinu. Nažalost, to se baš i ne događa tako često. Jednostavno smo premaleni i Facebooku nezanimljivi da bi moderirao i istraživao svaku prijavu korisnika, iako postoje slučajevi u susjednoj Sloveniji gdje su ugašene stranice sa nekoliko desetaka tisuća fanova zbog nepoštivanja pravila. Da ne govorimo o tome da oni koji dobitnike izvlače slučajnim odabirom krše i zakone Republike Hrvatske!
Iskreno, mi “dopuštamo” neke iznimke. Zamislite da ste administrator neke (manje) stranice, i iz čista mira vam netko na zid napiše pjesmicu o vašem brendu. Prema pravilima, ne biste smjeli ništa osim zahvaliti, iako bi mi rekli: “ma daj mu/joj neki dar, tu slobodno prekrši pravila!”. Mrzimo kada netko traži da se nešto sharea, ili skuplja likeove, ali neke “sitne” iznimke (koje nisu namjenjene da bi skupljale fanove) bi uvijek dopustili. Treba nekada fanove nagraditi i bez nagradne igre.
Edukacija kao jedno od rješenja
Možemo se samo nadati da ćemo postati zanimljivi, i da će postojati “Facebook moderatori” kojima će biti posao pregledavati pristigle prijave i kažnjavati one koji krše pravila, jer je to u interesu i samom Facebooku. U ovom trenutku, edukacija se čini kao jedno od rješenja, barem da educiramo one koji ne znaju za ova pravila. Što se tiče onih koji namjerno krše pravila, u ovom trenutku postoje 2 riješenja: prijaviti njihovu stranicu Facebooku i nadati se reakciji, i kao najvažnije, ne sudjelovati u takvim promocijama. Sudjelovanjem im dajemo za pravo i potičemo da kreiraju nove natječaje s kojima će privući još više fanova, čime se krug samo nastavlja. Moramo se truditi da ga jednom prekinemo.
Što vi mislite o Facebook promocijama? Sudjelujete li u onima koje krše pravila?
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Budući da je ekipa sa Zagrebancije istu stvar već radila, vjerujem da su itekako svjesni onoga što čine i moje je mišljenje da je vrijeme da ih se oštro opomene da prestanu s tom praksom.
Nažalost nisu jedini koji se služe time i svakako bi trebalo napraviti malo više reda u toj zoni.
[…] postu Kršenje Facebook pravila i što učiniti u tom slučaju? pisali smo o tome kako neke fan stranice krše pravila Facebooka kod organiziranja nagradnih igara. […]
Evo izvadak iz pravila nagradne igre koju organizira “Svijet Medija”. Cijeli možete pronaći na https://www.facebook.com/notes/svijet-medija/pravila-nagradne-igre-na-svijet-medija-se-spoji-i-nagradu-osvoji/266883646715230
Članak 6: SUDJELOVANJE U NAGRADNOJ IGRI
Za sudjelovanje u nagradnoj igri potrebno je postati obožavatelj („fan“) službene Facebook stranice Svijet Medija, te javno (s uključenom opcijom „Public“) objaviti („podijeliti“) fotografiju nagradne igre objavljenu na službenoj Facebook stranici Svijet Medija.
Sudjelovanjem u ovoj nagradnoj igri, sudionici su suglasni da se, ako postanu dobitnici, njihovo ime, adresa i slika mogu od strane organizatora objaviti i koristiti bez naknade u tiskanom, zvučnom, slikovnom i video materijalu.
[…] smo pisali o nagradnim igrama na Facebooku, tj. o kršenju Facebook pravila (ovo “igrače” baš i ne zanima), te o pokušajima prijevara u nagradnim igrama na Facebooku […]
-kako prijaviti stranice koje krše pravila?
A jedino nažalost možeš kliknuti na Report page, nalazi se dolje lijevo.
vrijeda sve, uznemirava prijatelje i okolinu
https://www.facebook.com/nagradneigre1
zdravo,ja bi htjela prijaviti ovu stranicu.Rijec je o fan stranici dejane rosuljas. http://www.facebook.com/DejanaShowOBN Ovako urkatko:Organizovana je nagradna igra u kojoj su postavljane fotorgrafije najljepseg para za valentinovo,zatim osobe sa najvise lajkova su osvojile 1 2 i 3 mjesto.Prvo mjesto je dobilo nagradu i putovanje u Prag i 700km i jos nekih par pokloncica.:D Naravno sve lazno.Osobe koje su pobijedlile su skupljale lajkove i izgirane su.Administrator stranice je neko dijete koje se javilo pobjednicima da posalju svoje podatke o preuzimanju nagrada,naravno nagrade ce im biti poslane.EVo profil administraotra :) http://www.facebook.com/profile.php?id=100002064254579
Kontaktirali smo Dejanu direktno medjutim nismo je mogli dobiti. A sto ej najgore sponzori stranice su neke facebook grupe koje prodaju nakit,medjutim ti sponzori se nisu nikom javili.Sve bi to i bilo nekako ok da nisu napravili novu nagradnu igru po kome i dalje ljude brave budalama,i jos su trazili da se objave price socijalno ugrozenih osoba kome je pomoc potrebna.Znaci igraju se sa ljudima koji jedva sastavljaju kraj sa krajem a nvaodno ce oni podijeliti tim istim novcana sredstva.Jos jednom napominjem da je administrato dijete i da jos jednom treba provjeriti sa obn televizijom u cemu je stvar.Zaboravila sam napomenuti da su drugo i trece mjesto dobili takodjer vrijedne poklone i novcana sredstva :D
Jedino što možemo uraditi je kao i svi: kliknuti na Report page dolje lijevo, te educirati sve one koji sudjeluju u tim igrama :-(
[…] management ima svoja pravila, pisana i nepisana. O pisanim pravilima smo već pisali, ali postoji i mnogo nepisanih pravila na koje treba obratiti pozornost. Prvi put sam morao […]
[…] sada smo vas naučili koliko je važno organizirati nagradne natječaje unutar Facebook aplikacije kako bi sve bilo u skladu s pravilima, međutim u ovom postu ćemo definirati vrste Facebook […]
[…] je ranije objavila koliko je važno organizirati nagradne natječaje unutar Facebook aplikacije kako bi sve bilo u skladu s pravilima, a u ovom postu ćemo definirati vrste Facebook aplikacija i […]
[…] i poznanicima diljem svijeta. Mnogi pod imenom firme otvaraju Facebook profile ne znajući da time krše Facebook pravila i da se izlažu riziku gašenja profila u svakom trenutku. Facebook profil ne bi bio dobro […]
pravila su da bi se kršila :-)
[…] proteklih par mjeseci smo dosta pisali o kršenju Facebook pravila što nas je potaklo da ponudimo rješenje za ovaj problem. Jedan dio fan stranica je konstantno […]
ova pravila su se mogla i prevesti
Ne shvaćam što želiš reći, tko bi ih mogao prevesti?
Da li je ova nagradna igra kršenje pravila facebooka? https://www.facebook.com/pages/Bambi-cipelice/110568345652659 Čini mi se da je stoga molim da svi obrate pažnju i prijave stranicu jer neki od nas pokušavaju pošteno raditi i zaraditi. Ali dok je ovakvih… ništa od toga
[…] ovome smo već pisali u članku o kršenju Facebook pravila i mislimo da se tu nema više što reći. Zabranjeno je korištenje Facebook funkcionalnosti za […]
[…] […]
pozz
citam i nisam nigde nasla nista konkretno vezano za to koju aplikaciju koristiti za pokretanje nagradne igre…
Moze pomoc?
Dijana, možete koristiti neke od aplikacija sa stranice http://www.fenixapps.com , npr. SocialComments koji je besplatan. Ukoliko imate bilo kakvih dodatnih pitanja slobodno nam se obratite :-)
[…] motivacija za kreiranje FenixApps aplikacija bilo je nebrojeno mnogo nagradnih natječaja organiziranih na zidovima Facebook stranica, što nije bilo u skladu s Facebook pravilima. Naime, prema Facebookovim pravilima, ne smiju se […]
[…] ste nagraditi svoje vjerne Facebook korisnike, ali naravno želite poštovati Facebookova pravila za organizaciju nagradnih natječaja pa ste odabrali neku od aplikacija kako bi svoju ideju proveli u djelo. Natječaj je započeo i […]
Kako prijaviti nekoga ko se nekulturno ponasa i pise vulgarnosti po profilu ,ne da ga blokiram,nego da ga vi organizatori izbrisete.
Milka, mi ne možemo izbrisati nečiji profil, vi ga možete blokirati i prijaviti Facebooku.
[…] Ta lažna stranica stalno organizuje nagradne igre u kojima kao dijeli iPad, laptop, patike i sl. Uslov za učešće je da podijelite sliku na svom profilu a oni nekako biraju dobitnike. Da ja ne bih detaljno pisala o tome zašto i kako je to što rade nedozvoljeno pročitajte Ilijin tekst Kršenje Facebook pravila i što učiniti u tom slučaju?. […]