Oglašavanje na Facebooku je, u odnosu na klasične medije, značajno jeftinije, ali definitivno nije besplatno. Cijene Facebook oglasa variraju značajno i moguće su velike varijacije u rezultatima.
Prije nego nastavite čitati, pozivamo vas da preuzmete naš besplatni ebook “Detaljni vodič kroz Facebook oglase” koji će vas uvesti u tajne Facebook oglašavanja.
Koliko košta Facebook oglašavanje?
Kako smo već pisali, Facebook oglase plaćate po kliku ili po impresijama. Mi ćemo se u ovom članku fokusirati na plaćanje po kliku, iako smo već pisali o tome kako treba probati razne oblike plaćanja kako bi se dobili optimalni rezultati.
Cijena Facebook oglašavanja značajno ovisi o tržištu na kojem oglašavate. Nije isto oglašavati na tržištu Hrvatske ili na tržištu Velike Britanije, s obzirom na to da je cijena oglašavanja na Facebooku u Velikoj Britaniji značajno veća. Također, cijena značajno ovisi o samoj Facebook stranici koju promovirate odnosno ciljanoj skupini kojoj oglašavate. Ako je vaša ciljana skupina jako usko targetirana, moguće je očekivati veće cijene nego u slučajevima kada oglašavate velikoj skupini ljudi. Prema našim iskustvima, došli smo do zaključka da prosječna cijena klika u Republici Hrvatskoj iznosi:
0.05€/klik
U okolnim zemljama poput Srbije i BiH cijena je i niža te se spušta čak i na 0.01€ po kliku. U zemljama zapadne Europe cijene klika su nekoliko puta veće te se kreću od 0.20€ do 0.40€ po kliku.
Koliko Facebook fanova je moguće očekivati?
Do sada smo pričali o klikovima, ali mnoge naše klijente zanima koliko fanova mogu očekivati za određeni budžet. Ukoliko je cilj vaše kampanje promocija Facebook stranice i povećanje broja fanova, morate biti svjesni činjenice da neće svi korisnici koji kliknu na vaš oglas postati i vaši fanovi. Dio korisnika će kliknuti na vaš oglas, doći na vašu Facebook stranicu i neće postati fanovi iz više razloga. Primijetili smo da postotak ljudi koji će postati fanovi značajno ovisi o samoj Facebook stranici, odnosno o tome što stranica promovira. Imamo slučajeve gdje za 1000 klikova dobivamo 950 likeova, ali smo imali i slučajeve gdje bi za 1000 klikova dobili 100 fanova (kao kod stranica koje promoviraju političke stranke). Također, broj novih fanova ovisi i o kvalitetnom community managementu (korisnik dođe na stranicu i analizira objave te prema tome djelomično odlučuje hoće li postati fan) i kvaliteti cover slike (cover slika mora nedvosmisleno opisivati samu Facebook stranicu). Jako je teško podvući crtu i odrediti neki prosjek, ali ako moramo onda bi rekli da su prosječno potrebna dva klika kako bi se dobio jedan novi fan.
Kako to izgleda u praksi?
Akcija nudi usluge oglašavanja na Facebooku. Svim klijentima kojima radimo community management kao sastavni dio kampanje radimo i upravljanje i vođenje Facebook oglasa. Također, nudimo i Facebook oglašavanje u kojem je naša briga isključivo vođenje Facebook oglasa, dok klijent radi community management. Prema ciljevima klijenta predlažemo mjesečni budžet koji je potrebno uložiti kako bi se ostvarili određeni ciljevi na zadanom tržištu. Naša naknada za Facebook oglašavanje iznosi 750,00kn + 15% budžeta, što znači da za budžet od 2.000,00kn naša naknada iznosi 1050,00kn.
Primjer:
- Budžet: 2.000,00kn + PDV
- Naknada agencije: 1050,00kn + PDV
- Ukupno: 3.050,00kn + PDV
- Klikova: 4.000-6.000
- Fanova: 1.000-4.000
Molimo da ove brojke uzmete sa rezervom i isključivo kao okvirne kako bi mogli dobiti predodžbu o cijenama Facebook oglasa. Realne brojke ovise o mnogo faktora, kao što smo i napisali, pa je naš savjet pokrenuti oglašavanje na Facebooku u trajanju od mjesec dana, analizirati rezultate i onda odlučiti o sljedećim koracima.
Jeste li već isprobali oglašavanje na Facebooku? Kakvi su vam rezultati?
echo adrotate_group(6);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Odličan tekst, neke ljude upravo zanima ovo, jer nemaju predstavu koliko košta cijena klika. Pa će im biti odlična smjernica, da znaju na koji način mogu da planiraju budžet.
Ne znam kakvo vam je iskustvo vezano za oglašavanje na globalnom tržištu, da li i u HR bude određen broj “krađe” klikova od strane Facebook-a?
Mislim da je to normalno sasvim, i Google i Facebook imaju to, svi kradu klikove svojim botovima. Ljudi se uplaše toga. Mislim da zbog toga, bar iz mog iskustva kada je u pitanju globalno tržište, ne isplati se plaćati oglase direktno na FB Page, dosta je bolje raditi boostovanje postova, a ako je problem mali broj lajkova na stranici, po meni je bolja opcija za $20 kupiti 10.000 lažnih lajkera da stranica ima neki autoritet a sav ostali budžet koristiti za boostovanje postova, ako je sadržaj zanimljiv lajkovi su iz mog iskustva zagarantovani.
Hmm..
Jedino sto mozes dobiti kupovinom lajkova je social proof..
To je ono kada vidis da nesto ima puno lajkova (da drugi rade nešto) i ti onda
u glavi razmisljas “ako ima puno lajkova sigurno je vrijedno i valja”
Drugo sto mozes dobiti je ubijanje page engagementa,
arapska slova po stranici ili mrtve profile, koji ne da ne vrijede nista
nego ti srozavaju vrijednost ostalih fanova..
Pod vrijednost mislim na prosjecnu vrijednost fana koji je tu da
kupi nesto, odnosno potrosi novac na tvoj servis ili proizvod
Na kraju krajeva, fanovi nikom ne trebaju da bi bili fanovi,
nego da bi ih petvorili u kupce usluge ili proizvoda..
U svakom drugom slucaju gubimo vrijeme sa Facebookom, fanovima itd itd..
Kada znamo za sta koristimo Facebook onda ce nam
biti jasno sta treba da radimo a sta ne..
BTW..
Sjajni clanci na akcija.com.hr
Keep it rocking
pozdrav ,vidim da ste tu objavili da za 20 dolara je moguce kupiti lajkove ,pa me zanima kako tocno i na koji nacin
Putem Facebook oglašavanja. Mi druge metode ne poznajemo i ne priznajemo.
Šta vam vrijedi veliki broj fanova, jer kako god okreneš morate platiti da bi ste došli do sviju njih. Nekada je to bilo moguće. Danas više ne. Naime ako imate 50.000 fanova, prirodnim putem će te doći do njih par tisuća. Da bi ste dobacili do ostalih, morate platiti. Jer Facebok je napravio opciju da u biti morate 2 puta lajkati stranicu da bi ste dobijali postove, tj. imate izbor kako da primate postove. S toga veliki broj fanova nije više dio dobre priče, jer klijenti uvijek i samo uvijek od sveg toga očekuju DOBIT I ZARADU, pa sve ostalo. Inače sve pohvale za Akciju.
Mi nikada ne bi radili i nećemo raditi kupovinu fanova. Naša iskustva na globalnom tržištu su dosta različita od klijenta do klijenta, ali generalno je dosta teže doći do pravog fana.
Upravo zbog toga i kažem, da je teško doći do pravih fanova na globalnom tržištu, zato je po meni, bar za moje lične projekte, kad se radi o klijentu bez njegove dozvole ne bih nikada kupovao lažne fanove, ali igraju bitnu ulogu za nove brendove i nove sajtove lažni fanovi. Pogledaj samo to na način da dođeš na neki sajt i vidiš da ima 10 lajkera na stranici i 10.000 reakcija će biit drugačija. Upravo o tom modelu govorim, ti lažni fanovi daju autoritet sajtu, kad obični korisnici dolaze na njega, mislim da se itekako isplate za 20ak dolara +-.
Lažni fanovi nisu kupci.
Lažni fanovi su bitni “zvijezdama” koje se žele pokazati kao veće nego što jesu, ali naši klijenti to ne trebaju.
Svako ulaganje se radi zbog povrata. Ovo je dobrodošla informacija za steći dojam kako to otprilike ide, ali se postavlja pitanje koji je minimalni ulog da bi se moglo smatrati pokušajem i na koji način doći do povrata investicije. Jasno mi je da je nemoguće dati konkretne savjete o potpuno otvorenom slučaju, ali barem obrazložiti o kojim varijablama to ovisi i tko je premali da bi mu se uopće isplatilo ući u tu priču.
Davide pozdrav,
mi ne radimo kampanje ispod 1.000,00kn mjesečno budžeta.
Što se tiče povrata investicije, svaki klijent ima svoj način kako mjeriti povrat. Netko mjeri broj upita, netko mjeri broj novih klijenata, netko mjeri broj gostiju u restoranu… Pročitajte dva naša case studyja o Facebook oglašavanju http://akcija.com.hr/case-study/#foglasi .
Preporuka za ljepši social share plugin “Shareaholic”
Lp
Hvala na preporuci, probat ćemo pa ćemo odlučiti!
[…] sve besplatno? Facebook oglašavanje je, u Hrvatskoj, još poprilično jeftino (pročitajte članak Koliko košta Facebook oglašavanje?) i s takvim oglašavanjem se mogu postići odlični rezultati (pogledajte dva primjera). Facebook […]
Pozdrav!
Slažem se da kupovina fanova nije rješenje i da je uvijek bolje uložiti više truda i vremena za krajnji rezultat koji želimo (uzmimo to u ovom slučaju broj fanova stranice). Možda djeluje nemotivirajuće iz početka, ali osobno vjerujem kako na dulji rok to doista funkcionira.
Možda moj primjer neće biti najlegitimniji, ali proteklih sam mjeseci analizirala svoj Twitter profil&Twitter profil firme te Facebook stranicu firme, i primjetila kako je jako važan dizaj – točno pogoditi u žicu, imati oko za ugodno i predstaviti brand, a naročito objave. Ukoliko je objava tekstualno pravilna, zna privući pažnju, priča o nečemu aktualnom, pogađa u žicu, stimulira, postavlja upit, bilo što čime imate osjećaj da se obraća direktno VAMA, da je zainteresirana za vas i daje vam pažnju, sav trud imat će željeni efekt!. Naravno, dosta je teško razjasniti logiku toga, ali očito ipak funkcionira.
Da se malo osvrnem na marketing, brand menadžment u ovom kontekstvu i sl. – kvalitetom se dobiva kvaliteta i neovisno o naporima konkurencije, ako se doista razumije posao i srž problema i željeni rezultati će se pokazati. U ovom slučaju: ne kupuj lajkove (jer i njih netko može provjeriti), budi dosljedan kvaliteti i bit ćeš zapažen (word of mouth marketing) i svi ostali napori koji se sad već temelje na oglašavanju itd.
Bi li se složili?
Apsolutno! :-)
Ja promoviram isključivo affiliate proizvode na FBu preko Promoted Story i sa par trikova dobijem cijenu od 0,005$ po kliku u SADu! :)….u HR testirano ista metode i cijena bude oko0,002$ tako da ako neko ima super konvertirajuću stranicu u HR ima još uvijek OGROMNOG potencijala na FBu! ..a o novom CTRu trenutno da ne govorimo jer je smešno vidit 10-25% PROSJEK :D
Jel postoji neki tip zarade direktno na facebook-u kao Google Ad Sence?
Bok Andrija,
za sada Facebook ne nudi mogućnost zarade kao Google AdSense.
Pozdrav! :)
Pozdrav svima!
Naime imam jedno pitanje i nikako nemogu skuziti o cemu se radi,stoga bih Vas sve molio sto brzi odgovor. Jedan ,,poznanik” mi je rekao kako ima fb stranicu sa cca 200tinjak clanova te da dnevno od facebooka dobiva 10 dolara. Objasnio mi j kako moram ici na ono promoviraj svoju str itd.. Ja koliko sam skuzio ja njima moram platit za to sto oni promoviraju moju stranicu ili ne??!! I rekao je da od 95-375 likeova na stranici tj ,,fanova stranice” mora imati stranica da bi dnevno dobivao 10 dolara? dali je to istina ili ne molim vas odgovor u sto kracem roku, Hvala unaprijed
Marko, Facebook vam ne plaća ništa, nego vi morate platiti Facebooku ukoliko želite promovirati stranicu.
Molim vas za pomoć…
Vidjela sam ”billing report” za facebook ”like”-ove jednog mog klijenta, pa me zanima kako možemo dobiti račun za tu istu uslugu, može li ga se negdje isprintati? hvala
Pozdrav Mirjana, račun za Facebook oglašavanje se može dobiti. Otiđite u oglasno sučelje, zatim u “Billing”. Tu vam se nalaze svi računi koje vam Facebook izdaje, a možete mijenjati i neke postavke. Nadamo se da vam je odgovor pomogao. :)
Pozdrav!
Moze li mi iko pomoci oko odgovora zasto ne mogu platiti fb reklamu.Naime,promovisala sam komentar stranice,ono povecaj vidljivost i odabrala 1$ za jedan dan,odabrala sam paypal kao metod placanja.Fb nije skidao s racuna odmah a onda je bilo dana kad na racunu nisam imala 7,47$ koje trebam platiti za oglasavnje,pa sam dopunila racun pokusala platiti ali bezuspjesno.Odabrala sam drugi metod placanje preko kartice ali opet nista,tako da su mi sad blokirali reklame dok ne platim.Interesuje me sta trebam uciniti da im mogu izvrsiti uplatu?
Pozdrav,
iz vašeg objašnjenja ne možemo donijeti konkretan zaključak, ali svakako bi bilo dobro da za početak unutar oglasnog sučelja pod “Billing” provjerite postavke za vrijeme naplaćivanja koje vam je postavljeno i zadana potrošnja nakon koje Facebook naplaćuje s vašeg računa.
Znači, lajkovi se kupuju po određenoj cifri za Facebook oglašavanje…hvala :)
Pozdrav, mene zanima nešto u vezi fb stranice, kako da promovišem stranicu da mi na početnoj stranici na fb izbacuje ono “sponsored” da bi sakupio fanova,ne mogu skontat to nikako
Pozdrav. Da bi promovirao Facebook stranicu trebaš otići u Ads Manager i kreirati oglase: https://www.facebook.com/business
Možeš preuzeti i naš eBook o Facebook oglasima s uputama: http://akcija.com.hr/ebook-detaljni-vodic-kroz-facebook-oglase/
morat ću izgleda ulozit u fb oglasavanje, pa da vidim koliko će pomoći u promociji stranice.
Uplata na racun za oglasavanje nije prosla. Azurirajte nacin placanja…. Sta im znaci ovo.. Radio sam par promocija na instgramu i to je to.. glupost cista.. A ova obavijest mi dodje na facebooku
Mi smo imali odlične rezultate sa Instagram oglašavanjem, to trenutno stalno preporučavamo klijentima. Definitivno nije glupost, samo se treba znati što i kako raditi :-).
Hvala na ovom vodiču!