Zadnjih nekoliko dana domaću i inozemnu javnost je poprilično uzbunila vijest o tome kako Facebook gubi milijune korisnika mjesečno. Mnogi se pitaju: što se događa s Facebookom, hoće li propasti, što će se dogoditi s društvenim mrežama…?
Od kada smo se počeli baviti društvenim mrežama često nas pitaju: “Je li možda preriskantno specijalizirati se samo za društvene mreže, možda Facebook propadne, možda…?” Slažemo se, puno je toga “možda”, ali mi smo zapravo 100% sigurni u našu odluku. Gledamo ponašanje ljudi oko nas: “svi” koriste društvene mreže. Svi koriste društvene mreže u tolikoj mjeri da više ne mogu zamisliti život bez njih. Slična stvar je i sa mobitelima: tko od vas može zamisliti život bez njih? Ja sigurno ne.
Društvene mreže su postale dio naše svakodnevnice. Postalo je normalno ujutro prije ustajanja iz kreveta prvo uzeti mobitel ili tablet i provjeriti notifikacije na Facebooku. Priznajte da to radite. Ja jesam. Postalo je normalno biti stalno online i povezani sa svojim prijateljima. Postalo je normalno na društvenim mrežama objavljivati “sve” o sebi. Postalo je normalno do te mjere da više ne možemo zamisliti život bez toga. I zbog toga će društvene mreže opstati i ostati.
Zašto Facebook gubi korisnike?
Na nekim tržištima Facebook gubi korisnike. Na drugima broj korisnika Facebooka raste. Generalno, mislim da broj korisnika Facebooka raste. Neki odlaze s Facebooka jer im je možda postalo dosadno, jer im je možda postalo zamorno, jer su možda otkrili neku drugu društvenu mrežu koja im više odgovara… Često društvene mreže uspoređujem s mobilnim platformama: do prije koju godinu iOS je bio totalno dominantna platforma, sada više nije. Znači li to da će mobilne platforme propasti? Ne, to samo znači da druge mobilne platforme poput Androida i Windows Phonea zauzimaju svoj dio tržišta. Appleu, prema posljednjih izvještajima, ide jako dobro.
Tako je i sa društvenim mrežama. Facebook jest dominantan, ali i druge mreže su tu. Twitter je cool, LinkedIn je odličan za poslovno umrežavanje, Pinterest je odličan za neke stvari, Path se probija, Gooogle+ je negdje u pozadini i čeka… Ali Facebook sigurno neće propasti, osim ako ne učini neke ogromne pogreške. Previše su se ljudi navikli na njega.
Što to znači u poslovnom smislu?
U poslovnom smislu to znači da će agencije za društvene mreže i klijenti trebati početi razmatrati i druge društvene mreže i uključivati ih u svoje planove. Facebook neće propasti, Facebook će ostati i na njemu će se i dalje postizati odlični rezultati, ali i druge mreže će sve više dobivati na značaju i bit će posve prikladne za određene aktivnosti. Odnosi koje ste izgradili na Facebooku će i dalje ostati, možda će se preseliti na druge mreže, ali će ostati. I to je vrijednost društvenih mreža.
Dodatak: I SocialBakers je napisao: “The bottom line here is that there is no story.”
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Daj ajde izgubi 5 korisnika i odma pišu o propasti, to je nemoguce, isto kao google.