Na koji način ćemo postići maksimalnu učinkovitost Facebook oglasa? Što napraviti kada primijetimo da nam cijena oglasa po fanu konstantno raste, a da je broj “lajkova” na dnevnoj bazi sve manji?
Slijedeći naše savjete iz prijašnjih blog postova o izradi i promoviranju Facebook stranice došli ste do trenutka kreiranja Facebook Adverts for Pages. Pored određivanja cijene i raspoređivanja budžeta kampanje, često se nađemo u dilemi koju vrstu oglasa upotrijebiti CPC ili CPM?
Koja je razlika između CPC i CPM oglasa i kojem obliku Facebook kampanje su namijenjeni?
Cost per mille (CPM) podrazumijeva plaćanje po tisuću prikazivanja vašeg oglasa, dok Pay for Clicks (CPC) podrazumijeva plaćanje po kliku korisnika na oglas. CPC se načešće koristi kada je budžet za Facebook kampanju nizak, a oglas se naplaćuje tek u trenutku kada korisnik klikne na oglas. Idealan je za kampanje kojom želimo povećati broj korisnika na Facebook stranici. S druge strane, CPM je najbolji za širenje svijesti o brandu gdje će zahvaljujući procesu viralnosti što više ljudi saznati za vas.
Vrijede li ova pravila uvijek?
Najčešće koristimo CPC i s njim ostvarujemo pozitivne rezultate. Međutim, kod nekih kampanja smo primijetili da nam cijena po novom fanu (Cost per Page Like) lagano raste. Odlučili smo kreirati više varijacija oglasa, no svejedno nije bilo pozitivnih pomaka. Analizirajući CTR (Click Through Rate), tj. broj klikova na oglas podijeljen s brojem prikazivanja, uočili smo da je veoma nizak što je moglo utjecati na to da se oglasi prikazuju sve manje i manje, a da im cijena naraste još i više.
U tom trenutku odlučili smo primijeniti druga pravila igre!
Testirali smo CPM gdje smo pri njihovom kreiranju obratili pozornost da bude optimiziran za privlačenje što više “lajkova” na stranicu. Kada se izrađuje ovakva vrsta oglasa važno je da ga u početku konstantno pratite jer zbog njegove nestabilne naravi možete veoma lako potrošiti budžet, a da ne ostvarite ciljeve koje ste sebi zacrtali. Rezultati su bili iznenađujući! U jednom danu imali smo porast fanova za 150%, a broj korisnika nastavio je rasti iz dana u dan. Cijena oglasa po fanu smanjila se s 0,30€ na 0,04€, a oglasi su imali ovakve rezultate:
Obavezno testirajte
Ako imate problema s Facebook oglasima, ovo je još jedna metoda koju možete isprobati kako biste ostvarili svoj željeni cilj. Iz ovoga možemo zaključiti da je, kada kreiramo oglase za Facebook kampanju, najbolje testirati i CPC i CPM oglase i vidjeti koji najbolje funkcionira jer na temelju našeg iskustva ne postoji uvriježeno i sigurno pravilo koje točno određuje koja je vrsta oglasa najbolja za određenu vrstu kampanje. Svaka Facebook kampanja imat će različite rezultate i dok će negdje CPC oglasi ostvarivati maksimum, drugdje će upravo CPM biti idealan za vašu Facebook kampanju. Najvažnije je odvojiti vremena i testirati obje mogućnosti, kako biste sa sigurnošću utvrdili koja vrsta oglasa će dati najbolje rezultate. Pročitajte i kako smo jednostavnim promjenama budžeta počeli ostvarivati odlične rezultate.
Testirate li svoje oglase kako biste izvukli najbolje iz njih? Koja su vaša dosadašnja iskustva?
Izvori:
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Molim Vas samo za pojasnjenje ovog dela-Testirali smo CPM gdje smo pri njihovom kreiranju obratili pozornost da bude optimiziran za privlačenje što više “lajkova” na stranicu. Kako ste to izveli, gde se podesava ta opcija? Hvala unapred!
Pri kreiranju oglasa za određenu kampanju u Ads Manager-u, na samom kraju naići ćeš na opciju “Switch to Advanced Pricing (includes CPC)”. Ona nudi nekoliko opcija od kojih i “Your bid will be optimized to get more likes on your Page”. Odabirući ovu opciju, optimizirat ćeš taj CPM oglas za privlačenje “lajkova”. :)
da, ali kako ces znati koliko te kosta bid ako uzmes opciju “your bid will be optimized to get more likes on your page”?
svugdje sam citala da je to najlosija opcija
Ines, u nekim kampanjama su se bolje pokazali CPM oglasi, a u nekim CPC. To ovisi o mnogo parametara, o ciljanoj zemlji, dobnoj skupini, interesima itd. Mi najčešće krenemo od CPC oglasa i ako nam ne pokažu dobre rezultate kreiramo CPM oglase. Naravno, na njihovu cijenu ne možemo utjecati, ali upravo zbog toga ih je potrebno kontinuirano nadgledati. Ponekad će nam Facebook sa CPM oglasima dati odlične rezultate, a ponekad ne. Potrebno se “poigrati” kako bi se došlo do dobrog oglasa, iziskuje uloženog vremena, ali na kraju se isplati. :)
[…] Kako smo već pisali, Facebook oglase plaćate po kliku ili po impresijama. Mi ćemo se u ovom članku fokusirati na plaćanje po kliku, iako smo već pisali o tome kako treba probati razne oblike plaćanja kako bi se dobili optimalni rezultati. […]
Da li ima smisla uopce raditi CPC, zbog toga što su oni “više” namijenjeni za prikupljanje više “lajkova” na stranici a nakon što se prikupi određena publika potrebno je opet platiti facebook-u da post-ove i sl prikaže toj publici (za koju je već platio a prikupljanje samih lajkova ne garantira i prikaz postova tim ljudima ). Možda je logičnije raditi samo CPM gdje će što više ljudi saznati za brand tvrtke a paralelno s time dobiti određeni broj lajkova. Na taj način bi se preskočio jedan korak više ( a i ušteda u budgetu ) – možda sam u krivu ???
Evo ako Vas zanima:
http://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag
Bok Antonio,
Ovdje smo imali slučaj gdje smo prikupljali nove korisnike na stranicu i CPC oglas nam nije privlačio ciljane fanove. Odabirom opcije CPM Facebook je bolje pozicionirao oglas i ostvarili smo veći rast broja korisnika. U jednom i u drugom oglasu smo imali isti cilj, prikupljanje novih fanova na stranici gdje se CPC oglas naplaćivao po kliku a CPM po tisuću prikazivanja. Ovisno o cilju potrebno je ulagati u nove fanove i testirati koji oglasi će vam dati najbolje rezultate. Nekad će to biti CPC, a nekada CPM.
Da, ali dešava se situacija da se odabirom CPC opcije prikupi određeni broj fanova – recimo da je trenutni broj fanova 1 000 a nakon kratkotrajne kampanje prikupimo sveukupno 3.500 fanova. To praktički predstavlja samo broj – ništa drugo jer sad kad smo prikupili te fanove facebook od nas traži da napravimo opet kampanju s kojom ćemo prikazat nekakve post-ove tim fanovima.To je besmisleno, logičnije je odmah odabrati CPM opciju s kojom imamo više šanse za povećat “engagement” i broj fanova istodobno a da ne radimo “duple” kampanje. Razumijem vas da je nekad potrebno testirati pojedinu metodu ali facebook kampanje postaju besmislene – teško je dobiti pravog fana (90% su to lažni profili) što dovodi do pitanja da li imas smisla ulagat u nešto di raste samo broj a ne i “engagement”.
Lp
[…] rezultata koje ostvaruju CPC u odnosu na CPM Facebook oglase ili oni koji se pokazuju u News feedu u odnosu na oglase koji se prikazuju na Side baru ili […]