Google, Bing i Yahoo neprestano rade na poboljšanju integracije društvenih mreža u rezultate tražilica. Optimizacija vašeg profila na društvenim mrežama je nešto čime se trebate što prije pozabaviti. Zašto? Zato što tražilice koriste veze sa društvenih mreža za potrebe rangiranja, indeksiraju vaše objave u realnom vremenu i povećavaju vjerojatnost formiranja veće mreže korisnika.
Za početak… keywords, keywords, keywords
Vaše poslovanje ili kampanja na društvenim mrežama utječe na rezultate tražilica stoga prvo što vam treba biti na pameti je istraživanje ključnih riječi. Ukoliko upišete neke od ključnih riječi koje smatrate bitnima za svoju kampanju Google AdWords Keyword Tool će vam pomoći prikazivanjem broja mjesečnih pretraga. Uz to navedeni alat predlaže slične ključne riječi kojih se možda niste sjetili prilikom planiranja kampanje. Ključne riječi koje definirate u ovoj fazi koristite u svojim objavama na Twitteru i Facebooku. Objave i tvitovi koji sadrže vaše ključne riječi mogu bolje utjecati na rangiranje nego veze sa raznih web stranica.
Tražilice posebnu pažnju obraćaju na ime stranice, URL i tabove. Za početak odaberite naziv koji najbolje opisuje vaše poslovanje i kreirajte isti URL. Osim toga nastojte biti konzistentni na svim društvenim mrežama na kojima otvarate profil. Npr. www.facebook.com/Akcijaaa je naziv koji koristimo i na Facebooku i na Twitteru što našim fanovima olakšava pronalaženje Akcijinih kanala.
About i Info su dostupni tražilicama bez obzira da li ste ograničili pristup korisnicima stoga iskoristite i ove prednosti. Kao što smo spomenuli u članku o Zašto i koju društvenu mrežu odabrati za poslovanje? popunite sva polja, ali to samo po sebi nije dovoljno. Osmislite tekst koji je bogat – pogađate? – ključnim riječima.
Također veze na vašu stranicu i tabove mogu biti korisne, pogotovo ukoliko dolaze iz izvora koji visoko kotiraju na tražilicama.
Jeste li znali da se vaše objave također indeksiraju? Objave se indeksiraju, ali zbog mnogo objava i njihove relevantnosti tražilice im ne pridaju mnogo važnosti. Svejedno koristite ključne riječi koje su povezane s vašim poslovanjem i trenutnom kampanjom u objavama u što većoj mjeri.
Broj like-ova je podatak kojem tražilice pridaju najveću pažnju. Ipak, ako ste sakrili sadržaj stranice kako biste privukli više fanova imajte na umu da Google ne vidi pa samim tim ne može indeksirati taj sadržaj.
Iako je općepoznata stvar kako tražilice ne mogu indeksirati multimedijalne sadržaje napominjemo još jednom – obavezno dodajte opis koji ima što više ključnih riječi. Naslovima videa, slika i logotipa se također daje velika važnost.
Dobro optimiziran korisnički račun može vam donijeti dobre tehničke i dobre materijalne rezultate za vaše poslovanje kao i širok spektar korisnički definiranog sadržaja.
Kao i kod Facebooka, isto vrijedi za Twitter korisničko ime. Razmišljajte o korisničkom imenu kao i o domeni, to je ono što vas karakterizira i omogućava korisnicima da vas lakše pronađu i prate.
Generalno, za Twitter možete primijeniti savjete koji su navedeni za Facebook. U tvitove uključite više informacija (tekst, veza, tag) kako biste korisniku pojasnili zašto da reagira na vašu objavu. Započnite tvitove s ključnom riječi i izbjegavajte jednosmjernu komunikaciju. Ukoliko računate na ReTweet (a računate) nastojte pisati objave do 120 znakova.
Prilikom dijeljenja veza svakako koristite neki od alata za skraćivanje (Bit.ly ili TinyURL su najčešće korišteni). Bit.ly ima izvrsnu opciju praćenja klikova na vezu, a ukoliko više korisnika skrati i objavi istu vezu mjerit će ukupan broj klikova. Također nudi funkcionalnost bilježenja klikova u vremenu, tako da možete vidjeti kada najviše korisnika klika na vašu vezu.
Optimizirajte Bio na način da sadrži najvažnije podatke za vaše poslovanje i ključne riječi jer ga Google koristi kao meta opis u rezultatima pretrage. Pronađite balans između informativnosti, privlačnosti, uvjerljivosti i ključnih fraza.
Ukoliko koristite opciju “Liste” ne zaboravite optimizirati i nazive listi, svaka lista ima jedinstven URL. Prilikom formiranja liste fokusirajte se na jednu ključnu riječ koja opisuje listu i nemojte dodati previše članova.
Youtube
O popularnosti YouTubea ne treba previše govoriti – to je druga najveća tražilica na svijetu, omogućava postavljanje raznih tipova oglasa i ima milijune posjetitelja svaki dan. Unatoč ovome YouTube nije pogodan za sva poslovanja jer se svako poslovanje ne može opisati na način koji zahtjeva ovaj komunikacijski kanal.
Dobri rezultati pretrage na YouTubeu impliciraju i bolje rezultate na Google tražilici, stoga je potrebno optimizirati video uradak koji uploadate i podatke o istome. Naslov je prvo što možete optimizirati, a u 99 znakova istaknite sve ključne riječi koje su bitne za video. Opis videa sadrži daljnjih 5.000 ključnih riječi u kojima ponovno možete istaknuti ključne riječi navedene u naslovu i vezu na vašu stranicu. Pošto je opis skriven vezu navedite pri vrhu. Također, tagirajte video uradak s najmanje 5 ključnih riječi što omogućuje povezivanje s drugim sličnim uratcima.
Za kraj, osim navedenog ne zaboravite da su društvene mreže mjesta društvene interakcije i društvenog povezivanja. Pronađite pravu mjeru u korištenju ključnih riječi i zanimljivih objava za svoje fanove, a nemojte zanemariti ni dvosmjerni komunikacijski kanal. Dobar community manager posjeduje znanja o svemu navedenom pa se ne ustručavajte potražiti pomoć stručnjaka.
Slike: BayIntegratedMarketing, Michiel Gaasterland, CatalystSearchMarketing
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Facebook i SEO nemaju previse veze, cak ako vam je profil public, tesko cete biti pri vrhu za bilo sto osim svojeg imena i prezimena. Face je zatvoreno igraliste i trazilice to postuju jer zapravo i nemaju neki drugi izbor. Google nece slati posjete na vas FB. Optimizacija FB racuna za FB trazilicu postoji kao djelatnost ali to nije SEO.
Twitter ista stvar, dok su imali deal sa Googlom jos je nekako i funkcioniralo ali vise ne. Sve napisano na TW nestaje kroz par tjedana.
Zasto unutar SEO i DM clanka ne spominjete G+ ? Ako postoji DM koji je dobar za SEO onda je to Plus.
Kako bi ipak ostvarili SEO rezultate upotrijebite jedan trik. Sve svoje DM racune povezite u jedan a jedan od njih (najbolje LinkedIn) ucinite trajno dostupnim trazilicama. Nije tesko a moze vam donjeti sve potrebno.
Siniša hvala na korisnim savjetima. Google+ je izostavljen, što ne znači da uskoro nećemo obraditi tu tematiku.
Vaši članci i savjeti su odlični, možda samo da malo više o LinkedIn-u da pišete.
Pozdrav!
Google + postaje sve važniji za ovu tematiku, stoga bi stvarno trebao biti spomenut. Inače, odličan post!
Također, Google AdWords Keyword Tool je vrlo neprecizan. Postoje puno bolji keyword alati ali se plaćaju …