Ulaskom u 2014. godinu, mnogi su radili rekapitulacije 2013. i dali svoja predviđanja za 2014. godinu. Iako nismo fanovi takvih članaka, čini nam se prikladno napisati svoje viđenje o tome što će biti trend u 2014., kako bi na kraju mogli vidjeti što smo točno predvidjeli.
1. Social media svijet nastavlja rasti
Društvene mreže će nastaviti svoj rasti i privlačiti nove korisnike. Odnosi između mreža će se djelomično promijeniti, prvenstveno jer će “nove” mreže (poput Snapchata) preuzeti dio korisnika, ali ukupno gledajući, broj korisnika društvenih mreža će nastaviti rasti.
2. Rast Google+ i drugih manjih mreža
Mnogi Google+ nazivaju grobljem, zbog jako velikog broja registriranih, ali neaktivnih korisnika. Značajnijom integracijom sa samom tražilicom, Google+ će sve više dobivati na važnosti i više ga nitko neće moći ignorirati. Tražilice sve više integriraju aktivnosti na društvenim mrežama u rezultate pretrage te će time Google+ dobivati sve više utjecaja. Snapchat se pokazao kao jako zanimljiva mreža koja (još) nije zaživjela kod nas. Druge mreže poput Pinteresta ili Tumbrla će privlačiti sve više korisnika. Twitter? Nadamo se da će što prije doživjeti veći rast korisnika kod nas.
3. Social media kao integralni dio internet marketinga
Social media će se sve više integrirati u “klasični internet marketing” i sve će više biti kampanja koje integriraju više oblika internet marketinga. Sve ćemo više vidjeti kampanja koje se u suštini provode na društvenim mrežama, ali koje su podržane s Google oglasima, newsletterima, klasičnim bannerima i u kojima se mjere konverzije ostvarene na web stranici nakon aktivnosti na društvenim mrežama.
4. Analitike, analitike, analitike
Mjerit će se svaki klik i svaka interakcija na društvenim mrežama. Aktivnosti na društvenim mrežama će biti povezane s aktivnostima na web stranicama. Svaki fan/follower će se gledati kao lead i mjerit će se konverzije ostvarene kao posljedica aktivnosti na društvenim mrežama. Svaki social media manager će morati poznavati osnove Google Analyticsa kako bi mogao povezati svoje aktivnosti na društvenim mrežama s aktivnostima na web stranici.
5. Porast content marketinga
Za content marketing mnogi predviđaju da će biti hit 2014. i mi se apsolutno s time slažemo. Već smo u 2013. dobili prve klijente kojima smo producirali sadržaj poput blogova i infografika i taj trend će se nastaviti. Sadržaj je osnovni element inbound marketinga i potrebe za produciranjem dovoljno kvalitetnog sadržaja će biti sve veće. Marketingaši će morati početi dobivati širu sliku od pisanja blog postova, jer će morati početi razmišljati o landing pageovima, lead generation formama, call-to-action buttonima…
6. Potreba za content & social media marketing stručnjacima
Društvene mreže će prestati biti mjesto gdje community manageri pišu statuse. Naravno, i dalje će postojati potreba za community managerima i kvalitetnim upravljanjem profilima i stranicama, ali će community manageri morati početi gledati širu sliku. Stalne promjene i novi trendovi će zahtijevati od community managera ulaganje jako puno vremena i energije u stjecanje novih znanja kako bi ostali u korak s trendovima. Počet će se uvoditi titule poput “Inbound marketing expert” i “Content manager”, a ljudi s tim znanjima će postati tražena roba na tržištu rada.
Koja su vaša predviđanja za 2014. godinu?
echo adrotate_group(7);
Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Ogroman rast reklamiranja na Twitteru tekstom i slikom i videom, sto je vec pocelo krajem 2013., pa svi oni koji ove godine uloze u taj kanal imat ce puno vecu korist od onih koji ce ulagati u taj kanal kasnijih godina.
Daljnji rast video blogova, labuđi pjev grupnih prodaja koje smo do sad imali, i pravi bum novih oblika ne eksplicitno grupnih prodaja, koje ce ukljuciti kupone po marketima, spojiti se s Cinestarom i ostalim kino lancima, spojiti se s TV i radio = prelijevanje internet marketinga iz svog korita na druge medije, prvenstveno i zato sto ce ti drugi mediji drasticno spustiti cijene marketinga bez granica.
Pratit ce se turizam raznih grupa, kao na primjer navijaca, pa skijasa, a sve ce vise biti ponuda i za strane turiste koji dolaze ovo ljeto.
Jedina kocnica su marketari koji bi se nosili s tim bumom inovacija, koji bi stvarali te inovacije. To su svakako danas najtrazeniji ljudi ikad u povijesti naše civilizacije.
Da, i ono najvaznije, ti ljudi ce morati nastaviti nacin financiranja koji su zapoceli gruponi, a to je da se naplate od ostvarenih prihoda. Jedino na taj nacin oni mogu pokrenuti novi ciklus rasta svih industrija.
Jer svi radimo spinove, pokusaje s prototipovima, i sto trziste prihvati to financiramo dobivenim novcem od trzista. Dio svakog spina treba biti i marketar.
Ivica, hvala na ovom opširnom osvrtu koji je čak i izvan naših predviđanja. Sigurni smo da će zanimljivi trendovi biti neizostavan element u nadolazećoj godini, a mi ih znatiželjno iščekujemo. :)
Reč “Facebook” se ne pojavljuje u tekstu ni jednom :)
Dejane, pojavljuje se samo je “skriven” pod nazivom “društvene mreže”. ;)
[…] rast broja korisnika Google Plus mreže i značajna integracija iste društvene mreže s Google tražilicom, podigli su važnost Google+ […]
[…] No. 5 – Šest predviđanja za social 2014. godinu. […]