Content marketing podrazumijeva promociju putem blogova, podcasta, eBook-ova, SEO-a, društvenih mreža i ostalih kanala i oblika koji omogućavaju kreiranje sadržaja kojima se privlače korisnici. Kao i kod većine marketinških aktivnosti cilj mu je povećanje prodaje. Ono ne mora biti fizičko, odnosno mjerljivo u novcu i broju prodanih artikala, kao što je konkretno povećanje prodaje u jednom prodajnom centru. Za nekoga će povećanje prodaje značiti povećanje broja korisnika stranice ili aplikacije, čitatelja bloga… Najviše služi za podizanje svijesti o brendu. To je njegov direktni utjecaj, a pozitivna svijest o brendu i povezivanje s njime će dugoročno dovesti do kupnje.
Sadržaja vezanog za content marketing, savjeta i uputa ima mnogo. Jedna od najopširnijih stranica je contentmarketinginstitute.com, na kojoj se može pronaći zanimljivih i korisnih blog postova, istraživanja i seminara. O važnosti kreiranja zanimljivog sadržaja za korisnike na društvenim mrežama smo i mi prethodno pisali. Zbog toga ćemo ovdje istaknuti samo neke od bitnih činjenica i savjeta za uspješan content marketing.
5 faza content marketinga:
- privlačenje posjetitelja
- pretvaranje posjetitelja (konzumenta sadržaja) u potencijalnog kupca
- pretvaranje potencijalnog kupca u kupca
- pretvaranje kupca u lojalnog kupca
- analiza procesa za daljnje odluke i strategije.
Aktivnosti ne prestaju kada se kreira i objavi sadržaj, bitno je zatvoriti cijeli krug, inače, dugoročno ova strategija, kao ni bilo koja druga, nema smisla.
Sadržaj i kanali za distrubuciju
Prema istraživanju provedenom nedavno na 1.416 B2B marketinških agencija i marketingaša u sjevernoj Americi pokazalo se da je jedan od najvećih problema s kojim se susreću kreiranje dovoljno zanimljivog sadržaja. Rješenje ovog problema može biti recikliranje. Ne savjetujemo ponavljanje i monotonost, ali neke se stvari mogu prezentirati na različite načine, a korisnici će izabrati sebi najzanimljiviji. Na primjer, blog post se može preoblikovati u infografiku sa svježijim podacima ako su se promijenili u međuvremenu ili u eBook (preuzmite naš ebook o korištenju društvenih mreža u turizmu) koji će dati širu sliku aktualnom problemu. Tako se dobije zanimljiv sadržaj za dijeljenje putem društvenih mreža što je danas jedan od najpopularnijih i najefikasnijih kanala za komunikaciju s korisnicima. Važno je napomenuti da nije svejedno koje se društvene mreže koriste za distribuciju sadržaja. One se biraju prema ciljanoj skupini, pa ćemo tako B2B komunikaciju više koristiti LinkedIn, a za komunikaciju s muškarcima put sigurno nećemo pronalaziti preko Pinteresta.
Sadržaj koji se komunicira mora biti živ. Fotografije statičnih proizvoda neće izazvati reakciju, ali fotografija ili tekst, preporuka ili video zadovoljnih korisnika ili zaposlenika privlače pažnju jer korisnici mogu vidjeti svoj stvarni život u njima. Ako se radi o B2B komunikaciji, ponudite neko korisno rješenje ili savjet. Promovirajte svoj uspjeh i napišite case study (pročitajte naš case study za Hotel Park), a ujedno će te i pomoći nekome. Sudjelovanje na seminarima, edukacijama i različitim konferencijama kao predavač je također kvalitetan sadržaj koji vas povezuje s korisnicima i potencijalnim klijentima.
In-house ili outsource
Jedno od pitanja koje se često postavlja je da li ovakvu vrstu promocije, koja zahtjeva jako dobro poznavanje brenda, stanja na tržištu, ciljane skupine, povjeriti vanjskoj agenciji ili raditi inhouse. Odgovor na to treba dati svaka organizacija za sebe, ali praksa je pokazala da je posebno za mala i srednje velika poduzeća ovakvu vrstu komunikacije bolje prepustiti specijaliziranim agencijama. Podrška je naravno uvijek potrebna i vrlo je teško kreirati kvalitetan sadržaj i postići dobre rezultate bez dobre suradnje agencije i osobe unutar poduzeća.
Za uspješan content marketing potrebno je sljedeće:
- kvalitetan brending,
- razvijena empatija prema korisnicima,
- definirana strategija,
- kreativnost.
Kojim oblicima content marketinga ste se do sada bavili? Što vam donosi najbolje rezultate?
Ukoliko vam treba pomoć oko content marketinga slobodno nam se javite!
Izvori:
echo adrotate_group(8);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
[…] da ste već čuli nešto o content marketingu, svi sada pišu o tome, spominje se kao novi trend i svi ulažu u to. Jasno definirana strategija […]
[…] marketingu, ali znaju li ga svi uspješno kreirati i implementirati? Pisali smo već o tome što je content marketing, zašto se sve više koristi i koje koristi donosi. Sada vam donosimo 6 čestih grešaka u content […]
[…] trikove i savjete kako pridobiti željene korisnike. Na taj je način semiotika slična kao content marketing, koji, za razliku od klasičnog, osmišljava cjelovit sadržaj i priču oko brenda kako bi što […]
[…] contentu se priča i piše već godinama. I mi smo pisali o tome, više puta. Content zaista jest jako važan u svijetu digitalnog marketinga – bez ulaganja u […]