Prije 2 dana smo dobili email od vlasnice jedne tvrtke koja nas je pitala za savjete u vezi Facebooka. Konkretno, poduzetnica nije bila zadovoljna rezultatima Facebook stranice svoje tvrtke. Odmah smo je pitali o ciljevima i rezultatima koje je očekivala, na što smo dobili odgovor da je očekivala barem nekakav upit od fanova u vezi usluga. Što je skroz legitiman cilj i očekivanje. Pogledali smo stranicu i vidjeli nekoliko problema, a pošto bio naš odgovor bio dosta dugačak, odlučili smo ga objaviti u ovom članku.
Jeste li postavili realne ciljeve?
Cilj poput dobivanja upita u vezi vaših usluga je skroz realan i moguć za ostvariti. Neke tvrtke imaju kao cilj brending, neke prodaju, neke samo žele biti prisutne na društvenim mrežama kako bi fanove (kojih i ne mora onda biti puno, bitno je da su na neki način povezane s tvrtkom) obavještavali o vijestima o tvrtki… Jako je važno da postavite realan cilj; cilj od 10 novih klijenata u prvih mjesec dana aktivnosti na Facebooku u velikoj većini slučajeva nije realan.
Koliko fanova imate?
Znamo, uvijek govorimo kako broj fanova nije ključan. I stvarno nije. Ali ne možete očekivati da ćete nešto prodati preko Facebooka ako imate 20 fanova, od kojih su 19 najvjerojatnije vaši osobni prijatelji koje ste pozvali da likeaju vašu stranicu. Oni već znaju za vas, i ako im treba vaša usluga onda će vas kontaktirati direktno, a ne preko Facebook stranice. Potrebno je dovući nove ciljane korisnike koristeći Facebook oglase, kako bi saznali za vašu uslugu i eventualno postali vaši fanovi. Jer nema šanse (osim ako se točka ispod ne odrađuje vrhunski) da nove osobe saznaju za vas, morate im se promovirati. Stoga, pročitajte naš trodjelni vodič kroz Facebook oglase i pokrenite oglasnu kampanju. Isplati li vam se to? Pa izračunajte, ako uložite x tisuća kuna i dobijete jednog novog klijenta, jeste li isplatili uloženo? A ako dobijete dva nova klijenta?
Kakav sadržaj objavljujete?
Pisali smo već o kvalitetnom community managementu. Ne možete postići čuda ako samo pišete o sebi (osim ako vam to nije cilj). Pišite o svojoj industriji, pokažite znanje o materiji, podijelite vijesti koje se tiču vaše industrije kako bi pokazali da pratite trendove, budite aktivni (pod aktivni ne mislim jedan status tjedno, nego dnevno)… Izgradite utjecaj (influence) u svom području i postanite tvrtka kojoj će se fanovi obratiti ako imaju problema (kao što se nama obratila poduzetnica jer je imala problem, a vidjela je da se mi time bavimo). Ovo je proces koji zahtjeva vrijeme i ne možete očekivati brze rezultate, ali računajte kao i kod Facebook oglasa. Ako u godinu dana dobijem jednog novog (dugoročnog) klijenta, koliko će mi on donijeti prihoda i je li mi se sve ovo isplatilo? Važno je zapamtiti, društvene mreže nemojte smatrati kao kampanjski projekt (iako i mi često kažemo kampanja na društvenim mrežama, što je pogrešno), nego je važno biti konstantno prisutan i u komunikaciji s fanovima. Prije ili kasnije će se isplatiti. Kao primjer pogledajte našu Facebook stranicu.
Što je s ostalim online kanalima?
Ogroman problem koji smo vidjeli kod ove poduzetnice je nepostojanje web stranica tvrtke. U biznisu gdje se velika većina klijenata dobiva na osnovu preporuka nije lako dobiti nove klijente koristeći društvene mreže. Oni koji izraze interes za vaše usluge žele pogledati vaše web stranice i detaljno se informirati o vašim uslugama. Web stranica je u 2012. godini obavezna stvar na koju se onda nadovezuju ostali kanali marketinga (Facebook, Twitter, AdWords, newsletter…) i poslovanje bez web stranice mnogim korisnicima predstavlja određen stupanj neozbiljnosti i “zaostalosti”, ako se smijem tako izraziti.
Razmislite i o ostalim društvenim mrežama. Twitter u Hrvatskoj nema toliko korisnika kao Facebook, ali ima nekih odličnih elemenata koji se mogu iskoristiti (poput Twitter searcha). Pinterest je super ako imate odličan vizualni sadržaj. Google+ je super kao podrška optimizaciji za web stranice. LinkedIn je odličan za poslovno povezivanje i traženje posloprimaca. Razmislite i o ostalim oblicima marketinga, jer je vjerojatnost da ćete dobiti nove klijente samo preko Facebooka (a bez postojanja web stranice) dosta manja.
Društvene mreže nisu jednostavan kanal promocije. Nije dovoljno samo otvoriti profile i stranice te očekivati rezultate. Potrebno je uložiti jako puno truda i vremena kako biste postigli ciljeve (ako su realni). Nažalost, mnogim tvrtkama se dogodi da otvore profile, prvih nekoliko tjedana su aktivni, ali ako ne vide rezultate u početku lagano počinju odustajati i smatraju kako društvene mreže nisu prikladne za marketing. Možda samo sebi trebaju postaviti 4 nabrojana pitanja.
Ako i vama treba pomoć oko društvenih mreža, slobodno nas kontaktirajte.
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Lijep članak. Sve kratko i jasno.
Čini mi se da je danas trend da domaće firme sve agresivnije nastupaju na Facebooku, dok je primjena ostalih online kanala mizerna.
Očekivano, iz razloga jer je Facebook najpopularnija društvena mreža. I drugi kanali se koriste, ali naravno, u puno manjim količinama.
[…] od strane samog Facebooka. Te pogreške dovode do loših rezultata, o čemu smo pisali u članku “4 pitanja za postaviti ako ne vidite rezultate od Facebook stranice”. U nastavku članka vam dajemo osvrt na najčešće pogreške u Facebook marketingu te […]
[…] pogreške dovode do loših rezultata, o čemu smo pisali u članku “4 pitanja za postaviti ako ne vidite rezultate od Facebook stranice”. U nastavku članka vam dajemo osvrt na najčešće pogreške u Facebook marketingu te […]
[…] web stranice, entuzijazam polako opada, nema komentara na onaj jedan objavljeni blog post, nema novih lajkova Facebook stranice tvrtke, statistika posjećenosti pada blizu […]