Ključ uspjeha na društvenim mrežama je imati plan, odnosno strategiju kako komunicirati i na koji način izgraditi bazu korisnika. Osim toga potrebno je svakodnevno se educirati, čitati hrpe članaka i blogova kako biste bili up to date te uz to konstantno komunicirati s klijentima, što ponekad može biti vrlo teško. Donosimo vam nekoliko kratkih naputaka kako se organizirati te postaviti prema klijentima.
Organizacija, organizacija, organizacija
Za svaku Facebook fan stranicu potrebno je definirati što komunicirati i način na koji će se voditi komunikacija prema fanovima. Neke stranice zahtijevaju ozbiljniji ton, dok je na drugima komunikacija u potpunosti opuštena. Jednom kada je način komunikacije dogovoren nemojte ga mijenjati jer je zbunjujuće za fanove, a same objave izgledaju nepovezane (ujutro smo na vi, a predvečer na ti). Osim načina komuniciranja unaprijed odredite kakve su objave dopuštene na stranici, a kakve ne dolaze u obzir te granicu tolerancije za fanove.
Između ostalog odgovorite na sljedeća pitanja – koliko često će se sadržaj objavljivati, što objavljivati, kako će objave biti strukturirane (samo tekst, upotreba slika i videa, da li koristiti samo linkove i kada) te dogovorite nekoliko objava unaprijed.
Vrlo je važno imati strategiju prije nego se započne objavljivati na stranici pa navedeno nije ništa novo, ali može biti vrlo teško za objasniti i približiti potencijalnim klijentima koji od Facebook fan stranice očekuju mnogo. Priprema komunikacije je esencijalni dio u koji klijent treba biti detaljno uključen kako bi shvatio važnost i ozbiljnost pristupa. Ukoliko ovaj početni dio nije odrađen kako spada dovodite i sebe i klijenta u neugodnu situaciju i loše startate te riskirate loše početne rezultate koji nikome nisu u interesu.
Pogledajte konkurenciju
Zašto ne biste s vremena na vrijeme pogledali kako to konkurenti rade? Pogotovo u početku rada na fan stranici, konkurenciju definitivno možete pozitivno iskoristiti. Poanta nije u kopiranju sadržaja i praćenju svakog koraka već u tome da vidite način na koji su se postavili prema fanovima i kako komuniciraju. Analiza konkurentskih fan stranica nije loša stvar, može vam olakšati početno planiranje i pomoći vama i klijentu u daljnjem planiranju.
Kako, koliko, kada?
Tri čarobna K stvaraju dileme i predmet su brojnih rasprava. Svakom klijentu treba pristupiti na jedinstven način te vidjeti kako će fanovi reagirati na vaše objave. Kako objasniti klijentu da je desetak dnevnih objava spam te da će proizvesti negativan efekt ili da se subotom oko podneva ne objavljuje? Prilikom početnog planiranja zajednički ste trebali odgovoriti na pitanje “Kako?” te unaprijed razraditi objave za određeni period. Naravno, faktor koji nikako ne možemo zanemariti su fanovi, koji možda neće reagirati na sadržaj oko kojeg ste se potrudili i potrošili dosta vremena, ali barem znate da ste pogriješili pristup. Sljedećih par naputaka vam uvelike može olakšati, kao što su nama olakšale pristup radu i osigurale bolji angažman kod korisnika:
- Bitna je kvaliteta objave, ne količina objava.
- Najbolje vrijeme za objavljivanje ovisi o brendu i ciljanoj skupini, ali generalno pravilo je objavljivati izvan radnog vremena
- Fanovi više vole objave srijedom i nedjeljom.
- Jedna do dvije objave dnevno donosi 40% veći angažman kod fanova.
- jedna do četiri objave tjedno donosi 70% veći angažman od pet i više tjednih objava.
- Objave s manjim brojem znakova su popularnije od objava s većim brojem znakova.
- Objave tipa “nadopunite/dovršite rečenicu” su devet puta popularnije od ostalih tipova objava.
Zajednici koju okupljate budite pouzdan resurs, odgovarajte na upite brzo i točno jer će u protivnom informaciju potražiti na drugom mjestu.
Analiza
Sam Facebook daje solidne alate za analizu prometa koju ni u kom slučaju ne smijete zanemariti. Pratite rast zajednice i objave koje izazivaju najbolje reakcije. Također obratite pozornost na unlike-ove na stranici te analizirajte kakav je sadržaj objavljen u periodu kada je najviše fanova odlučilo unlike-ati stranicu.
Osim analiziranja statistika na tjednoj bazi (onih koje možete analizirati na tjednoj bazi) predočite analizu klijentu i svaki tjedan kratko prokomentirajte aktivnosti na fan stranici. Redovna analiza vas sprječava da “zastranite”. Također, uvid u statistike vezane uz objave će vam uvelike pomoći prilikom daljnjeg osmišljavanja sadržaja i kreiranja strategije.
Planiranje unaprijed i dobra komunikacija sa klijentima vrlo su bitni za uspješnu suradnju, kao i reakcije ciljane skupine kojoj plasirate informacije. Ponekad je vrlo teško balansirati između potreba klijenata i onoga što fanovi preferiraju, zato koristite statistike i svakodnevno se educirajte na blogovima. Prilikom objavljivanja sadržaja nemojte pretjerivati i budite originalni – bitna je kvaliteta a ne količina objava.
Imate li još neki savjet za ostale community managere? Napišite ih u komentarima!
echo adrotate_group(7);Zatražite ponudu
Newsletter
Kategorije
- akcija (31)
- community management (19)
- content marketing (19)
- development (7)
- digitalni marketing (8)
- društveni mediji (25)
- edukacija (16)
- facebook (47)
- foursquare (1)
- instagram (4)
- linkedin (5)
- marketing automatizacija (1)
- pinterest (1)
- twitter (10)
- vijesti (4)
Poštovani, ukoliko ne želite odgovoriti na ovo pitanje razumijeti ću. Kako odrediti cijenu prema klijentu? Prema broju objava ili prema klikovima; što je uobičajeno? Imate li kakav konkretan primjer?
Zanima me za jednu do dvije objave dnevno i klijent želi mjesečno cca 500 like-ova.
Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.
Pisali smo nešto o tome http://akcija.com.hr/community-management/community-management-cijene/ . Broj objava nije jedina stvar, nego treba gledati i ukupni angažman oko svega. Objave čine, prema našim iskustvima, 10% posla.
@mario Teško je, gotovo nemoguće u početku znati što se može i koliko postići sa klijentom za kojega radiš. A te definirane brojke su sulude jer nitko ne garantira i ne zna formulu za mjesečni ili tjedni broj novih lajkova i popularnosti te iste stranice.
Može se iz iskustva planirati budžet za ostvarivanje zadanog cilja.
Može ali mislim da je teško neke brojke što je rekao Mario, mjesečno toliko i toliko lajkova ? Tu igra samo iskustvo koje opet falije +/- 10%
Ilija, zahvaljujem na linku. Sigurno vi bolje znate da brojke prodaju i zbog toga mi se čini logično da se krene od nekog mjesečnog fi-a npr. 2.000,00 kn (za 2-3 objave dnevno) + 2,00 kn LIKE. I onda je klijentu računica jasna pogotovo onom klijentu koji želi brojke. Što mislite o tome?
Mi to tako nikada ne postavljamo, posve je pogrešno naplaćivati fana.
To nisam znao. Hvala
Pohvale za Ivanu, savrsen tekst, mozda se ne bi slozio sa tim da “Fanovi više vole objave srijedom i nedjeljom” ali mi je drago sto je to napisala, zato sto je to jos jedan bitan aspekat, istraziti kad vole objave.
Tekst je inspirativan i za onoga ko se prvi put susrece sa materijom kao i za onoga ko je u poslu da mu posluzi kao potvrda da ide pravim putem i radi posao onako kako treba.
Pozdrav
Hvala @Predrag! Drago mi je da vam se sviđa tema i pristup temi, nadam se da vam je zaista koristio.
Pozdrav!
Odlican post :)
‘ali generalno pravilo je u objavljivati izvan radnog vremena’?
Nisam razabrala jel da ili ne? Slovo ‘u’ me buni
@Akaša potkrala nam se malena pogreška ;)
Generalno pravilo je objavljivati izvan radnog vremena.
E to, super.
Baš ste zlatni :*
Poštovani,
Ako možete dati savjet za fb aplikaciju kojom profil postaje vidljiv tek nakon clicka (navodno i time se može povećati broj fanova jer im je sadržaj dostupan tek po clicku na fan page odnosno likeu)
Pogledala sam par ali ne rade , postoji li neki izvor za download koji je pouzdan?
Unaprijed hvala na informaciji!
Pozdrav Avilic,
u Akciji smo razvili proizvod FenixApps (https://www.fenixapps.com). Sve naše aplikacije imaju fan gate (da korisnici moraju lajkati Facebook stranicu).
Također, možemo i razviti posebno aplikaciju za vas. :) Možete me slobodno kontaktirati na petar@akcija.com.hr za više informacija.
Petar
[…] dobar Community manager iziskuje određenu količinu vremena i truda. CM nije osoba koja samo piše statuse. Biti CM je […]