Kako pomoću Facebooka povećati udio na hrvatskom tržištu? – Case study Viševica Energo
Pogledajte kako je Viševica Energo povećala prodaju na hrvatskom tržištu
Iako je proizvodnja peleta započela prije 30-ak godina, tek je novo stoljeće, donoseći sa sobom ekološku svijest i prihvaćanje pojma obnovljivih izvora energije, otvorilo vrata ovom proizvodu. Dok su se još vodile diskusije o alternativnim izvorima energije, drvni su peleti – kao već davno usavršen proizvod, rapidno postali najbrže rastući obnovljivi izvor energije.
Tvrtka Viševica Energo počela je s proizvodnjom peleta u svojim pogonima u Karlovcu i Lici još 2007. godine, a kao kanal za promociju i edukaciju tržišta odabrali su i društvene mreže. Zašto društvene mreže? Zbog toga što su Viševici Energo povjerenje te kvalitetan dugoročan odnos s kupcima vrlo važni, a za ostvarivanje takvog odnosa potrebna je direktna, iskrena i otvorena komunikacija kakvu ostvaruju na društvenim mrežama.
Izazov
Na Facebooku, neposrednom komunikacijom, korisnicima približiti relativno nepoznat način grijanja – izvor toplinske energije, informirati i educirati javnost na zanimljiv i drugačiji način od onog kojeg očekuju te promovirati dostupnost Viševica Energo peleta u Hrvatskoj.
S obzirom na to da, na početku suradnje, tržište nije bilo dovoljno upoznato s peletima, na Facebook stranici treba biti na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice koje korisnici imaju u vezi peleta, ali i obrazložiti zašto je grijanje na pelete bolje i ekonomičnije od onoga što trenutno koriste. Sve to na zanimljiv način i u što kraćem roku kako bi korisnici dobili stvarnu sliku brenda – pristupačan, otvoren i iskren.
Ciljevi
- Relativno nepoznat izvor toplinske energije i na prvi dojam „dosadan“ proizvod približiti široj skupini ljudi. Zaintrigirati ih da „zastanu“ i pogledaju o čemu se radi.
- Informirati korisnike o postojanju peleta te ih educirati o njihovim prednostima.
- Informirati korisnike o dostupnosti peleta (promocija distributera na području cijele Hrvatske) i peći potrebnih za što efikasnije iskorištavanje energije peleta.
- Što više iskoristiti „predsezonu“ i sezonu grijanja za približavanje potencijalnim korisnicima i promociju distributera.
- Utjecati na povećanje prodaje Viševica Energo peleta.
Kako smo postigli željeno?
- Redovitim informiranjem korisnika objavama i komunikacijom na Facebook stranici
- Diversifikacijom sadržaja – od zabavnog /zanimljivog do konkretnih informacija i savjeta vezanih za pelete, peći i distribuciju.
- Brendiranjem Facebook stranice u skladu s Viševica Energo brendom, korištenje slogana „Rokaj bio masu“ čime se ističe pristupačnost, neposrednost i zaigranost brenda.
- Organizacijom nagradnih natječaja za brending, angažman i dodatnu edukaciju korisnika – SocialQuiz i SoMemory.
- Promocijom ljetnih cijena prije sezone grijanje.
- Organiziranim, sustavnim, redovitim, pravovremenim – 7 dana u tjednu od 8 do 23 sata uz što kraći response time – upravljanjem Facebook stranicom.
- Promocijom svih distributera ovisno o lokaciji.
- Korištenjem geolokacijskog targetiranja oglasa po gradovima odnosno županijama.
Rezultati postignuti u dvije kampanje po 6 mjeseci
- Broj fanova: od 0 do 8500 fanova
- Prosječni dnevni doseg za vrijeme trajanja kampanja – 11.012 korisnika.
- Prosječni dnevni „engagement“ (broj angažiranih korisnika na Facebook stranici) – 117
- Stotine odgovorenih upita za cijene, dostavu, dostupnost, korisnost, isplativost… peleta.
- Broj igrača u natječajima = 1400 – ujedno i email adrese koje se mogu koristiti u daljnje marketinške svrhe.
- Povećanje prodaje na domaćem tržištu. Prije kampanje omjer je bio 30:70 u korist stranog tržišta, a sada je 60:40 u korist domaćeg tržišta.
- Povećanje broja kupaca za 25 %
I tako već treću sezonu Akcija uspješno “roka bio masu” na društvenim mrežama.
Višegodišnja suradnja s Akcijom odnosno njenim mladim inovativnim teamom na društvenim mrežama pomogla nam je pri približavanju i poboljšanju komunikacije s kupcima. Nagradni natječaji koje osmišljavaju stručnjaci iz Akcije, iz godinu i godinu povećavaju broj aktivnih sudionika, što ujedno rezultira i povećanjem prodaje.
Akciju preporučujemo i drugima, jer njihove osnovne karakteristike (profesionalizam, stručnost, inovativnost i odgovornost) su odlična kombinacija za pronalaženje izvrsnih rješenja.Antonio Žuža