Kako putem društvenih mreža promovirati nove usluge na tržištu? – case study ePošta
Pročitajte kako je Hrvatska Pošta iskoristila društvene mreže i online oglašavanje za promociju novih usluga i povećanje broja korisnika.
Sve je više osoba koje svoje račune žele plaćati brzo i jednostavno, a Hrvatska Pošta je to prepoznala te je svojim korisnicima ponudila novu uslugu, servis ePošta te njegovu mobilnu verziju, aplikaciju mPošta. ePošta povezuje niz usluga u virtualnom obliku – u elektronički poštanski kovčežić korisnici mogu primati račune, pisma, poruke i promidžbeni materijal, plaćati račune – prvi put na tržištu platnim karticama – te slati pisma i poruke. Registracija za korištenje servisa je potpuno besplatna, kao i primanje dokumenata i pisama, te slanje i primanje poruka, a s istim korisničkim imenom omogućen je i pristup sustavu e-Građani te korištenje mobilne aplikacije mPošta.
Izazov
Pomoću Facebooka i YouTube oglasa približiti novu uslugu Hrvatske Pošte osobama srednje životne dobi, ali i mlađim i starijim korisnicima drugih usluga Hrvatske Pošte, te utjecati na povećanje broja korisnika servisa.
Ciljevi
- Upoznati ciljanu skupinu s postojanjem servisa.
- Prezentirati prednosti servisa ePošta te načine registracije.
- Educirati korisnike o korištenju servisa i njegovim funkcionalnostima.
- Pozicionirati servis kao inovativnu uslugu Hrvatske Pošte.
- Povećati broj korisnika servisa.
Kako smo postigli željeno?
- Kreirali smo Facebook stranicu ePošta.
- Sadržajem na Facebook stranici servisa ePošta ciljanu skupinu redovito informiramo o prednostima i funkcionalnostima servisa.
- Svakodnevno i u realnom vremenu odgovaramo korisnicima na upite i komentare.
- Na Facebook stranici servisa organiziramo nagradne natječaje za dodatni angažman i približavanje korisnicima.
- U suradnji sa Studiom Baranda kreirali smo video za promociju mPošta aplikacije.
- Kreirali smo Facebook i YouTube oglase za dosezanje što većeg broja potencijalnih korisnika.
Animirani video napravljen u suradnji sa Studiom Baranda.
Rezultati postignuti u 6 mjeseci
- Broj fanova: od 0 do 5000 fanova.
- Prosječni dnevni doseg na Facebooku: preko 17.970 osoba.
- Prosječni dnevni „engagement“.
- Stotine odgovorenih upita o servisu ePošta i mobilnoj aplikaciji mPošta.
- Više od 17.000 pregleda YouTube oglasa za mPoštu u dva mjeseca.
- Servis ePošta danas ima preko 75.000 korisnika na što je, pored drugih načina oglašavanja, aplikacije mPošta, povezanosti sa sustavom e-Građani, utjecala i Facebook te YouTube promocija.
Suradnja s Akcijom je krenula nakon što smo odlučili promovirati servis ePošta putem društvenih mreža. Za Facebook stranicu smo dogovorili stavljanje naglaska na promoviranje funkcionalnosti servisa kako bi se što veći broj postojećih i potencijalnih korisnika upoznao s uslugom i da budemo tu za korisnika sa svim informacijama koje ih zanimaju, ali da pokušamo izbjeći da se Facebook stranica pretvori u još jednu službu za korisnike. Izuzetno smo zadovoljni s ostvarenim. Prvo vrijeme smo kontrolirali upite korisnika kako bismo pružili što potpunije informacije Akciji o samoj usluzi, no vrlo brzo su preuzeli inicijativu i nakon par tjedana smo se prestali miješati, jer smo primijetili da je staložen ton i strpljenje koje koriste u komunikaciji s korisnicima dobitna formula.
Jezgrovite informacije koje koriste u postovima, odlične fotografije kojima privlače fanove i topla komunikacija dovodi do toga da se većina komentara korisnika, koji ponekad znaju biti negativni ne samo prema servisu ePošta, nego i prema Hrvatskoj pošti, na kraju svede na „Hvala vam :)“ od strane korisnika. Nakon svega smo zaključili da je najbolji način za prisutnost na društvenim mrežama prepustiti vođenje mladom, profesionalnom timu s iskustvom.
Vanja Balley